Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 736/2008 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rybołówstwa.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 736/2008 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rybołówstwa

(2012/C 370/06)

(Dz.U.UE C z dnia 30 listopada 2012 r.)

Nr pomocy: SA.35055 (12/XF)

Państwo członkowskie: Włochy

Region/organ przyznający pomoc: Regione Toscana

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc ad hoc: interventi nel settore della pesca professionale e dell'acquacolture - periodo di programmazione 2012-2015.

Podstawa prawna: Legge n. 66/2005 «Disciplina della attività di pesca marittima e degli interventi a sostegno della pesca professionale e dell'acquacoltura».

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: 1.400.000 EUR, z czego:

a)
modernizacja obiektów akwakultury - 433.791,50 EUR;
b)
modernizacja portów rybackich - 275.417,92 EUR;
c)
śledzenie pochodzenia produktów - 63.688,85 EUR;
d)
dywersyfikacja działalności połowowej poprzez rozwój turystyki połowowej oraz/lub turystyki rybackiej - 76.573,79 EUR;
e)
promocja produktów - 80.000 EUR;
f)
rybołówstwo śródlądowe - 11.568,42 EUR;
g)
udzielanie pomocy przewidzianej w ramach planów zarządzania o znaczeniu regionalnym - 61.171,77 EUR;
h)
działania realizowane wraz z branżowymi organizacjami zawodowymi - 190.000 EUR;
i)
pomoc techniczna - 18.763,08 EUR.

Maksymalna intensywność pomocy:

a)
modernizacja obiektów akwakultury - do 40 % kosztów kwalifikowalnych/do 100 % w przypadku projektów o charakterze publicznym;
b)
modernizacja portów rybackich - do 60 % kosztów kwalifikowalnych/do 100 % w przypadku projektów o charakterze publicznym;
c)
śledzenie pochodzenia produktów - do 60 % kosztów kwalifikowalnych/do 100 % w przypadku projektów realizowanych przez podmioty publiczne na rzecz własnych jednostek;
d)
dywersyfikacja działalności połowowej poprzez rozwój turystyki połowowej oraz/lub turystyki rybackiej - do 40 % kosztów kwalifikowalnych;
e)
promocja produktów - do 40 % kosztów kwalifikowalnych/do 100 % w przypadku projektów o charakterze publicznym;
f)
rybołówstwo śródlądowe - do 40 % kosztów kwalifikowalnych;
g)
udzielanie pomocy przewidzianej w ramach planów zarządzania o znaczeniu regionalnym - do 100 % kosztów kwalifikowalnych;
h)
działania realizowane wraz z branżowymi organizacjami zawodowymi - do 100 % kosztów kwalifikowalnych;
i)
pomoc techniczna - do 100 % kosztów kwalifikowanych.

Data wejścia w życie: Dnia 15 lipca 2012 r.

Czas trwania programu pomocy: Dnia 31 grudnia 2015 r.

Cel pomocy: Kolejny program w dziedzinie rybołówstwa i akwakultury stwarza możliwość uruchamiania nowych rodzajów pomocy indywidualnej, uwzględniając zarówno rozwój sytuacji w sektorze w trakcie realizacji poprzedniego programu, jak i nowe elementy wprowadzone na mocy niedawno przyjętych przepisów wspólnotowych. Działaniom przewidzianym do realizacji w okresie 2012-2015, które mają zasadniczo strukturalny charakter i których celem jest poprawa konkurencyjności systemu poprzez modernizację, innowacje oraz politykę w zakresie produkcji i infrastruktury, powinny towarzyszyć interwencje ukierunkowane na gospodarowanie gruntami uwzględniające w szczególności środowisko morskie oraz zasoby połowowe, których dostępność warunkuje przetrwanie sektora profesjonalnej działalności połowowej:

a)
modernizacja obiektów akwakultury;
b)
modernizacja portów rybackich;
c)
śledzenie pochodzenia produktów;
d)
dywersyfikacja działalności połowowej poprzez rozwój turystyki połowowej oraz/lub turystyki rybackiej;
e)
promocja produktów;
f)
rybołówstwo śródlądowe;
g)
udzielanie pomocy przewidzianej w ramach planów zarządzania o znaczeniu regionalnym;
h)
działania realizowane wraz z organizacjami zawodowymi w sektorze;
i)
pomoc techniczna.

Należy określić, który z art. 8-24 ma zastosowanie: Artykuły 10, 11, 15, 17, 18, 19, 20 i 23 rozporządzenia (WE) nr 736/2008

Przedmiotowa działalność: Rybołówstwo i akwakultura

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Regione Toscana - Direzione Competitività del sistema regionale e Sviluppo delle Competenze - Settore programmazione

Agricola

Via di Novoli 26

50127 Firenze FI

ITALIA

Prowincje:

Arezzo - Ufficio Pesca - Piazza Libertà 3 - 52100 Arezzo AR

Firenze - Ufficio Pesca - Via Ginori 10 - 50129 Firenze FI

Grosseto - Ufficio Pesca - Via Pietro Micca 39 - 58100 Grosseto GR

Livorno - Ufficio Pesca - Via Galilei 62 - 57100 Livorno LI

Lucca - Ufficio Pesca - Piazza Napoleone - 55100 Lucca LU

Massa Carrara - Ufficio Pesca - Palazzo Ducale - Piazza

Aranci - 54100 Massa Carrara MS

Pisa - Ufficio Pesca - Via P. Nenni 24 - 56100 Pisa PI

Pistoia - Ufficio Pesca - Via Teodulo Mabellini 9 - 51100 Pistoia PT

Prato - Ufficio Pesca - Via Ricasoli 25 - 59100 Prato PO

Siena - Ufficio Pesca - Via delle Sperandie 47 - 53100 Siena SI

Adres strony internetowej, na której można znaleźć pełny tekst programu pomocy lub kryteria i warunki, zgodnie z którymi przyznawana jest pomoc ad hoc niepodlegająca programowi pomocy:

http://www.regione.toscana.it/regione/export/RT/sito-RT/Contenuti/sezioni/agricoltura/sviluppo_rurale/rubriche/piani_progetti/visualizza_asset.html_233125563.html

Uzasadnienie: należy określić, z jakiego powodu ustanowiono program pomocy państwa zamiast korzystania z pomocy w ramach Europejskiego Funduszu Rybackiego:

Ustawa regionalna nr 66/2005 ustanawia lokalny system zarządzania rybołówstwem, który ma wiele punktów stycznych z systemem wykorzystywanym na poziomie prowincji - nie jest możliwe zarządzanie zasobami prowincji bezpośrednio poprzez Europejski Fundusz Rybacki.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2012.370.8

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 736/2008 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rybołówstwa.
Data aktu: 30/11/2012
Data ogłoszenia: 30/11/2012