Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001

(2008/C 112/10)

(Dz.U.UE C z dnia 7 maja 2008 r.)

Numer XA:XA 248/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Območje občine Radovljica

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Podpore programom razvoja podeželja v občini Radovljica 2007-2013

Podstawa prawna:

Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini Radovljica za programsko obdobje 2007-2013

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 93.130 EUR

2008 r.: 94.900 EUR

2009 r.: 97.750 EUR

2010 r.: 100.680 EUR

2011 r.: 103.700 EUR

2012 r.: 106.810 EUR

2013 r.: 110.015 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne w odniesieniu do produkcji pierwotnej:

– maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowanych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– maksymalnie 40 % kosztów kwalifikowanych na innych obszarach,

– maksymalnie 60 % kosztów kwalifikowanych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania oraz maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowanych na innych obszarach, w przypadku inwestycji dokonywanych przez młodych rolników w okresie do pięciu lat od rozpoczęcia działalności.

Celem pomocy są inwestycje w przywracanie charakteru obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów i pastwisk.

2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– maksymalnie 100 % kosztów rzeczywistych inwestycji w obiekty nieprodukcyjne,

– maksymalnie 60 % (75 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania), kosztów rzeczywistych inwestycji w obiekty produkcyjne w gospodarstwach, pod warunkiem że inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,

– istnieje możliwość przyznania dodatkowej pomocy o stawce w wysokości do 100 % w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania obiektów dziedzictwa kulturalnego.

3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:

– do 100 % faktycznych kosztów, jeśli przeniesienie obejmuje tylko rozbiórkę, przemieszczenie i ponowne postawienie istniejących budynków,

– jeśli w wyniku przemieszczenia rolnik uzyskuje możliwość korzystania z bardziej nowoczesnych obiektów, musi wnieść wkład własny wynoszący 60 % wzrostu wartości obiektu po przemieszczeniu (lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i 55 % na pozostałych obszarach,

– jeżeli w wyniku przemieszczenia następuje zwiększenie zdolności produkcyjnych, rolnik musi wnieść wkład własny w wysokości 60 % kosztów związanych ze zwiększeniem zdolności produkcyjnych (50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i 55% na pozostałych obszarach.

4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowanych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i plonów oraz składek na ubezpieczenie zwierząt gospodarskich od choroby.

5. Pomoc na scalanie gruntów:

– maksymalnie 50 % faktycznych kosztów poniesionych na postępowanie prawne i administracyjne.

6. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:

– maksymalnie 100 % rzeczywiście poniesionych kosztów, pomoc ma postać dotowanych usług i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.

7. Zapewnienie wsparcia technicznego:

– maksymalnie 100 % kosztów związanych z edukacją i szkoleniem, usługami doradczymi osób trzecich, organizacją forów, konkursów, wystaw, targów, publikacjami i stronami internetowymi oraz kosztów usług zastępcznych. Pomoc ma postać dotowanych usług i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów. pomoc należy przyznać w formie rzeczowej za pośrednictwem usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Wrzesień 2007 r.

Czas trwania programu lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odniesienie do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 i koszty kwalifikowalne:

Rozdział II wytycznych "Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini Radovljica za programsko obdobje 2007-2013" obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następujacymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budowli,

– artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc na scalanie gruntów,

– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Radovljica

Gorenjskacesta19

SLO-4240 Radovljica

Adres internetowy:

http://www.radovljica.si/dokument.aspx?id=2554

Inne informacje:

Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)

Janko S. STUŠEK

Burmistrz

Numer XA:XA 249/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Območje občine Naklo

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Podpore programom razvoja podeželja v občini Naklo 2007-2013

Podstawa prawna:

Pravilnik o dodelitvi pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini Naklo (II. Poglavje)

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 14.688,80 EUR

2008 r.: 15.217,60 EUR

2009 r.: 15.570,13 EUR

2010 r.: 16.010,80 EUR

2011 r.: 16.451,46 EUR

2012 r.: 16.892,12 EUR

2013 r.: 17.332,78 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne w odniesieniu do produkcji pierwotnej:

– maksymalnie 50 % kosztów kwalifikowanych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania oraz maksymalnie 40 kosztów kwalifikowanych na innych obszarach.

Celem pomocy są inwestycje w przywracanie charakteru obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów oraz zapewnienie prywatnych dróg dojazdowych do gospodarstw.

2. Zachowanie tradycyjnych budynków:

– maksymalnie 100 % kosztów kwalifikowanych inwestycji w obiekty nieprodukcyjne,

– maksymalnie 60 % (75 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania), kosztów kwalifikowalnych inwestycji w obiekty produkcyjne, pod warunkiem że inwestyca nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa.

3. Opłaty składek ubezpieczeniowych:

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowalnych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i plonów oraz składek na ubezpieczenie zwierząt gospodarskich od choroby.

4. Scalanie gruntów:

– maksymalnie 50 % faktycznych kosztów poniesionych na postępowanie prawne i administracyjne.

5. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– maksymalnie 100 % kosztów związanych z edukacją i szkoleniem rolników, usługami doradczymi osób trzecich, organizacją forów, konkursów, wystaw, targów, publikacjami i stronami internetowymi oraz kosztów zastąpienia rolników w przypadku urlopów bądź choroby. Pomoc należy przyznać w formie rzeczowej za pośrednictwem usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Wrzesień 2007 r. (lub data wejścia w życie przepisów)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odniesienie do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 i koszty kwalifikowalne:

Rozdział II wytycznych "Pravilnik o dodelitvi pomoči za ohran-janje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini Naklo" obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budowli,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc na scalanie gruntów,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Naklo

Glavna cesta 24

SLO-4202 Naklo

Adres internetowy:

http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200781&dhid=91479:

Inne informacje:

Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)

Janez ŠTULAR

Burmistrz

Numer XA:XA 252/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Občina Šentjernej

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Podpora programom razvoja podeželja v občini Šentjernej v letih 2007-2013

Podstawa prawna:

Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Šentjernej za programsko obdobje 2007-2013

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 100.000 EUR

2008 r.: 100.000 EUR

2009 r.: 120.000 EUR

2010 r.: 120.000 EUR

2011 r.: 130.000 EUR

2012 r.: 130.000 EUR

2013 r.: 140.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją pierwotną:

– do 40 % kwalifikujących się wydatków.

Pomoc przeznaczona jest na inwestycje w przywracanie charakteru gospodarstw, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów rolnych.

2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów na inwestycje w obiekty niezwiązane z produkcją,

– do 60 % faktycznie poniesionych kosztów w przypadku inwestycji w obiekty produkcyjne w gospodarstwie pod warunkiem, że inwestycja ta nie powoduje wzrostu zdolności produkcyjnych gospodarstwa,

– dodatkowa pomoc o stawce w wysokości do 100 % może zostać udzielona w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania obiektów dziedzictwa kulturalnego.

3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowalnych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i produktów oraz składek na ubezpieczenie inwentarza żywego od zniszczenia przez chorobę.

4. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:

– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

5. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:

– do 100 % rzeczywiście poniesionych kosztów; pomoc musi być udzielana w formie dotowanych usług i nie może wiązać się z żadnymi bezpośrednimi wypłatami pieniędzy na rzecz producentów.

6. Zapewnienie wsparcia technicznego:

– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, usług doradczych świadczonych przez osoby trzecie oraz organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, a także kosztów publikacji i stron internetowych rozpowszechniania wiedzy naukowej oraz usług zastępstwa. Pomoc należy przyznać w formie rzeczowej za pośrednictwem usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Wrzesień 2007 r. (lub data wejścia w życie zasad)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne:

Rozdział II projektu "Zasad przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Šentjernej na okres programowania 2007-2013" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,

– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Šentjernej

Trubarjeva c. 5

SLO-8310 Šentjernej

Adres internetowy:

http://www.sentjernej.si/gradiva/dokumentacija/razpisi/2007/ pravilnik_kmetijstvo.doc

Inne informacje:

Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i produktów obejmuje następujące niekorzystne warunki pogodowe, które mogą zostać zaklasyfikowane jako kataklizmy: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy)

Numer XA:XA 328/07

Państwo członkowskie: Irlandia

Region: Irlandia

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Stamp Duty Relief for Farm Consolidation

Podstawa prawna:

Section 81C of the Stamp Duties Consolidation Act 1999, as introduced in Section 104 of the Finance Act 2007

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej udzielonej podmiotowi:

Program zostanie wprowadzony a okres 19 miesięcy, a jego oczekiwany koszt wyniesie 1,5 mln EUR rocznie

Maksymalna intensywność pomocy: Opłata skarbowa nie przekracza 9 % wartości przedmiotowego gruntu. Maksymalna intensywność pomocy wynosi 100 % opłaty skarbowej za inwestycję. W związku z tym maksymalna intensywność pomocy nie przekracza 100 % kosztów prawnych i administracyjnych scalania, łącznie z kosztami pomiarów

Data realizacji: Nie wcześniej niż dziesięć dni roboczych po zawiadomieniu

Czas trwania programu lub pomocy indywidualnej: Do dnia 30 czerwka 2009 r.

Cel pomocy: Celem pomocy jest zmniejszenie problemów operacyjnych powodowanych fragmentacją gruntów oraz poprawa rentowności i konkurencyjności gospodarstw irlandzkich poprzez większe ich scalanie. Program spełnia parametry określone w art. 13 rozporządzenia o wyłączeniach grupowych (rozporządzenie (WE) nr 1857/2006) - "Pomoc na scalanie gruntów"

Sektor(-y) gospodarki: Wszystkie sektory rolne

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc: Pomoc ma formę zwolnienia z podatku lub zwrotu podatku. Pomocy udziela Revenue Commissioners, Dublin Castle, Dublin 2, Ireland. Program wymaga również certyfikacji organu ds. rozwoju rolnictwa i żywności Teagasc, Oak Park, Carlow, Ireland. Oba organy maja biura na terenie całego kraju - w niniejszym dokumencie podano adresy siedzib

Adres internetowy: Akt prawny dotyczący zwolnienia z opłaty skarbowej znajduje się w sekcji 81 C "Stamp Duties Consolidation Act 1999" wprowadzonego sekcją 104 Finance Act 2007 - http://www.oireachtas.ie/documents/bills28/acts/2007/a1107.pdf

Inne informacje:

Wytyczne dla niniejszego programu obejmują następujące warunki:

1) kwalifikujące się sprzedaż i zakup gruntów przez rolnika muszą obejmować:

a) redukcję liczby działek w gospodarstwie; lub

b) ogólną redukcję odległości między poszczególnymi działkami w gospodarstwie;

2) przez 5 lat rolnik musi:

a) pozostać właścicielem gruntów;

b) spożytkować je w celach rolnych;

c) poświęcić ponad 50 % czasu pracy na działalność rolną oraz;

3) grunty muszą znajdować się na terytorium państwa, muszą być to grunty rolne lub zalesione, i nie mogą znajdywać się na nich budynki mieszkalne.

Rolnicy, którzy kwalifikują się do otrzymania pomocy muszą złożyć wniosek do Teagasc wraz z odpowiednimi dokumentami. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia Teagasc wyda certyfikat scalenia gospodarstwa rolnego, który rolnik przedstawi Revenue Commissioners w celu otrzymania zwolnienia z opłaty skarbowej lub zwrotu tej opłaty

Numer XA: XA 331/07

Państwo członkowskie: Hiszpania

Region: Castilla-La Mancha

Nazwa programu pomocy: Ayudas para paliar los daños ocasionados en los cultivos leñosos, herbáceos y hortícolas afec-tados por las tormentas acaecidas en los meses de mayo y junio 2007

Podstawa prawna:

Decreto 66/2007, de 25.5.2007, por el que se adoptan medidas urgentes para la atención a determinadas necesidades derivadas de situaciones de naturaleza catastrófica producidas por fenó-menos meteorológicos adversos en el territorio de Castilla-La Mancha durante el mes de mayo de 2007; Resolución de 1.6.2007, del Vicepresidente Primero, por la que se determinan los términos municipales afectados por situaciones de naturaleza catastrófica producidas por fenómenos meteorológicos adversos en el territorio de Castilla-La Mancha, durante el mes de mayo de 2007; Orden de 11.6.2007, de la Consejería de Agricultura, por la que se declara como fenómeno climático adverso asimi-lable a desastre natural las tormentas acaecidas en junio de 2007 en determinados municipios de Castilla-La Mancha.

Orden de 8.10.2007, de la Consejería de Agricultura, por la que se establecen las bases reguladoras de la concesión de préstamos bonificados para paliar los daños ocasionados en los cultivos leñosos, herbáceos y hortícolas afectados por las tormentas acaecidas en los meses de mayo y junio 2007

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2.500.000 EUR rozłożone na okres czterech lat

Maksymalna intensywność pomocy: 8 % szkód Data realizacji: Od dnia 17 grudnia 2007 r.

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 17 grudnia 2011 r.

Cel pomocy: Przyznanie dotacji w formie stóp procentowych pożyczek preferencyjnych przeznaczonych na odzyskanie potencjału produkcyjnego upraw i złagodzenie obniżenia się dochodów właścicieli gospodarstw z powodu utraty zbiorów w bieżącym sezonie w wyniku niekorzystnego zjawiska klimatycznego, a także pomoc w zakresie kosztów poniesionych przez rolników w konsekwencji tego zdarzenia, zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006

Sektor(-y) gospodarki: Uprawa roślin: uprawy prowadzone w celu pozyskania drewna, roślin uprawnych i warzyw

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

ConsejeríadeAgricultura

C/PintorMatías Moreno, 4

E-45071 Toledo

Adres internetowy:

Tymczasowo:

www.jccm.es/agricul/paginas/ayudas/agricultura/vinedo.htm

Po opublikowaniu:

www.jccm.es/cgi-bin/docm.php3

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.112.14

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.
Data aktu: 07/05/2008
Data ogłoszenia: 07/05/2008