ZAPROSZENIE DO WYRAŻENIA ZAINTERESOWANIA STANOWISKIEM CZŁONKA IZBY ODWOŁAWCZEJ WSPÓLNOTOWEGO URZĘDU OCHRONY ODMIAN ROŚLIN(2005/C 305 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 2 grudnia 2005 r.)
Opis urzędu oraz Izby Odwoławczej
Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin, zwany dalej Urzędem, został ustanowiony na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2100/94 z dnia 27 lipca 1994 r. w sprawie wspólnotowego systemu ochrony odmian roślin (Dz.U. L 227 z 1.9.1994, str. 1).
Celem Urzędu, jako organu wspólnotowego posiadającego osobowość prawną oraz niezależność prawną, administracyjną i finansową, jest zarządzanie wspólnotowym systemem ochrony odmian roślin, jako specjalną formą praw własności przemysłowej dla nowych odmian roślin. Urząd ma obowiązek podejmować w szczególności decyzje w sprawie wniosków przyznania takich praw, które gwarantują jednolitą ochronę na obszarze całej Wspólnoty. Siedziba Urzędu znajduje się we Francji, w Angers.
Izba Odwoławcza została utworzona na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1239/95 (Dz.U. L 121 z 1.6.1995, str. 37). Jest ona organem właściwym w zakresie rozstrzygania odwołań od decyzji Urzędu, w szczególności w zakresie przyznania lub odmowy przyznania wspólnotowej ochrony odmian roślin, sprzeciwów, unieważnienia lub wygaśnięcia wspólnotowej ochrony odmian roślin, a także przyznania lub odrzucenia licencji przymusowych.
Izba Odwoławcza składa się z przewodniczącego i dwóch członków. Izba może rozszerzyć swój skład o dwóch dodatkowych członków.
Opis zadań
Wybrany członek Izby Odwoławczej (K/M) podejmuje czynności właściwe dla Izby Odwoławczej, a w szczególności czynności sprawozdawcy, jeżeli został do tego wyznaczony.
Mianowane
Członkowie kwalifikowani (K/M), inni niż przewodniczący i jego zastępca, są wpisani na listę członków sporządzoną na okres pięciu lat przez Radę Administracyjną Urzędu i na wniosek Urzędu.
Członkowie Izb Odwoławczych są niezależni. W podejmowaniu postanowień nie są związani żadnymi instrukcjami. Nie mogą oni pełnić żadnych innych funkcji w Urzędzie.
Warunki zatrudnienia
Członek Izby Odwoławczej (K/M) może kontynuować swoją dotychczasową działalność zawodową.
Członek Izby Odwoławczej (K/M) jest wybierany za każdym razem z listy przez przewodniczącego Izby Odwoławczej, tak aby Izba składała się z trzech do pięciu członków, wymaganych w zależności od danego przypadku.
Wybrany członek Izby Odwoławczej (K/M) wykonuje swoje zadania w ramach Urzędu w częściowym wymiarze czasu pracy. Powinien być dyspozycyjny przynajmniej przez 10 dni w roku kalendarzowym.
Decyzją Rady Administracyjnej z dnia 26 marca 2003 r. ustalone zostało wynagrodzenie członka wyznaczonego na sprawozdawcę w wysokości 1.600 euro za każdy przypadek oraz wynagrodzenie pozostałego członka lub pozostałych członków w wysokości 800 euro za każdy przypadek. Do kwot tych należy dodać 400 euro/członka na pokrycie kosztów podróży do i z Angers.
Wymagania:
– kandydat (K/M) musi być obywatelem Unii Europejskiej,
– kandydat (K/M) musi posiadać bardzo dobrą znajomość jednego z języków Wspólnoty oraz dobrą znajomość drugiego języka urzędowego. Wskazana jest dobra znajomość języka angielskiego,
– kandydat (K/M) musi również:
– być prawnikiem posiadającym udokumentowane doświadczenie w zakresie prawa własności intelektualnej, w szczególności w dziedzinie ochrony odmian roślin,
– posiadać dyplom botanika lub agronoma oraz posiadać udokumentowane doświadczenie w tych dziedzinach. Ponadto kandydat powinien posiadać znajomość głównych zapisów Międzynarodowej konwencji o ochronie nowych odmian roślin (Konwencja UPOV). Dodatkowym atutem będzie posiadanie przez kandydata egzaminów technicznych DHS,
– wykazać się odpowiednim stażem pracy; dodatkowym atutem będzie pięcioletni lub dłuższy staż pracy.
Kandydatury
Zgłoszenia kandydatury wraz ze szczegółowym życiorysem (tłumaczenie na język angielski będzie mile widziane) należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 stycznia 2006 r. (decyduje data stempla urzędu pocztowego) na następujący adres:
Community Plant Variety Office (CPVO/OCVV) |
Secretariat of the Board of Appeal |
BP 62141 |
FR-49021 Angers Cedex 02 |
Pytania o dodatkowe informacje można kierować na ww. adres lub numer faksu (+33) 241 25 64 10, lub na adres e-mail: doreau@cpvo.eu.int.