(zgodnie z art. 15 i 16 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień funkcjonariuszy ds. przesłuchań w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21)
(2005/C 239/09)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 29 września 2005 r.)
Projekt decyzji dotyczy dostaw bezalkoholowych napojów gazowanych w WE, Islandii i Norwegii za pośrednictwem kanałów dystrybucji do konsumpcji domowej i konsumpcji pozadomowej. Skierowany jest do firmy The Coca-Cola Company ("TCCC") i jej trzech głównych rozlewni Bottling Holdings (Luxembourg) sarl, Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG oraz Coca-Cola Hellenic Bottling Company SA (zwanych dalej "Stronami").
Komisja otrzymała w 1996, 1999 i 2001 r. skargi zgodnie z art. 3 rozporządzenia Rady (EWG) nr 17 z dnia 6 lutego 1962 r. zawierające domniemanie nadużywania pozycji dominującej przez TCCC i jej rozlewnie. Komisja przeprowadziła w latach 1999 i 2000 kontrole zgodnie z art. 14 ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 17 w pomieszczeniach należących do Stron, zlokalizowanych w Austrii, Belgii, Danii, Niemczech i Zjednoczonym Królestwie.
W dniu 29 września 2004 r. Komisja wszczęła postępowanie w celu przyjęcia decyzji w myśl przepisów rozdziału III rozporządzenia (WE) nr 1/2003.
We wstępnej ocenie wydanej w dniu 15 października 2004 r. zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2003 Komisja wyraziła zastrzeżenia w zakresie zasad konkurencji w stosunku do pewnych praktyk gospodarczych TCCC i jego rozlewni w dziedzinie zaopatrzenia w bezalkoholowe napoje gazowane, polegających na wymaganiach związanych z wyłącznością, rabatach ilościowych i progowych oraz wyrównywaniu efektu dźwigni pozycji rynkowej pomiędzy różnymi kategoriami produktów.
W dniu 19 października 2004 r. w odpowiedzi na wstępną ocenę Komisji Strony przedstawiły zobowiązania.
W dniu 26 listopada 2004 r. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowane zostało obwieszczenie zgodnie z art. 27 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, w którym Komisja zawarła streszczenie sprawy i zobowiązania przedstawione przez Strony oraz zaprosiła zainteresowane strony trzecie do przedstawienia uwag w odniesieniu do tych zobowiązań w ciągu jednego miesiąca od daty publikacji ("test rynkowy").(1) Obwieszczenie podawało do wiadomości publicznej przedstawione przez Komisję zastrzeżenia w zakresie zasad konkurencji i odpowiednie środki zaradcze oraz zapraszało zainteresowane strony trzecie do przedstawienia uwag. W odpowiedzi na wspomniane obwieszczenie Komisja otrzymała 33 uwagi od zainteresowanych stron trzecich, z których 19 pochodziło od podmiotów działających w ramach pozadomowych i domowych kanałów dystrybucji oraz 14 od dostawców napojów. Otrzymane uwagi były ogólnie pozytywne, jako że potwierdzały skuteczność zobowiązań podjętych w odpowiedzi na zastrzeżenia Komisji. Nie zmuszały one Komisji do powtórnego rozpatrzenia zastrzeżeń wyrażonych we wstępnej ocenie, ani nie stwarzały podstaw do wysunięcia nowych zastrzeżeń.
W dniu 21 stycznia 2005 r. Komisja powiadomiła Strony odnośnie do uwag otrzymanych od zainteresowanych stron trzecich podczas wspomnianego testu rynkowego. W dniu 25 lutego 2005 r. Strony przedstawiły zmienioną propozycję zobowiązań.
Komisja doszła niniejszym do wniosku, że w świetle zobowiązań zaproponowanych przez Strony w odpowiedzi na wstępną ocenę oraz zmian wprowadzonych w związku z odnośnymi uwagami przedstawionymi przez zainteresowane strony trzecie oraz bez uszczerbku dla art. 9 ust. 2 rozporządzenia 1/2003, nie istnieją już podstawy do podejmowania działań.
Strony i inne przedsiębiorstwa nie zgłosiły funkcjonariuszowi ds. przesłuchań żadnych wątpliwości odnośnie do przeprowadzonego testu rynkowego. Nie złożono też wniosków o dostarczenie dodatkowych informacji. Strony potwierdziły, że służby Komisji przedstawiły im wystarczające dane do opracowania zobowiązań rozwiązujących kwestie podniesione we wstępnej ocenie.
W związku z powyższym przedmiotowa sprawa nie wymaga żadnych szczególnych uwag w odniesieniu do prawa do złożenia ustnych wyjaśnień.
Bruksela, dnia 26 maja 2005 r.
Serge DURANDE
______
(1) Dz.U. C 289 z 26.11.2004, str. 10.
Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.239.19 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. przesłuchań w sprawie COMP/39.116 - Coca-Cola. |
| Data aktu: | 29/09/2005 |
| Data ogłoszenia: | 29/09/2005 |