(Sprawa T-195/05)(Język postępowania: niderlandzki)
(2005/C 193/50)
(Dz.U.UE C z dnia 6 sierpnia 2005 r.)
W dniu 19 maja 2005 r. do Sądu Pierwszej Instancji Wspólnot Eurpejskich wpłynęła skarga spółki N.V. Deloitte Business Advisory, z siedzibą w Brukseli, reprezentowanej przez adwokatów Dirka Van Heuvena, Steva Ronsa i Sofię Logie, z adresem do doręczeń w Luksemburgu, przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich.
Skarżąca wnoski do Sądu Pierwszej Instancji o:
1) stwierdzenie nieważności zaskarżonej decyzji oraz
2) obciążenie pozwanej kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty:
Skarżąca, która wraz z innymi przedsiębiorcami utworzyła konsorcjum, złożyła pod nazwą EUPHET ofertę w ramach ogłoszonego przez Komisję Wspólnot Europejskich przetargu "Sanco Evaluation Framework Contract, Lot 1 (Public Health) - tender no SANCO/2004/01/041". W swej skardze domaga się ona stwierdzenia nieważności decyzji Komisji o niewybraniu EUPHET, jak również stwierdzenia nieważności decyzji udzielenia zamówienia innemu podmiotowi, która to decyzja nie została skarżącej doręczona i której treści zatem skarżąca nie zna.
Na poparcie skargi skarżąca powołuje się na naruszenie przepisu art. 94 rozporządzenia nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(1) oraz naruszenie przepisów art. 138 i art. 147 ust. 3 rozporządzenia nr 2342/2002 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002(2), jak również naruszenie warunków ustanowionych w dokumentacji technicznej przetargu, ogólnego obowiązku uzasadnienia oraz zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań.
Zdaniem skarżącej podany powód jej wykluczenia, a mianowicie, iż proponowane przez nią środki zmierzające do uniknięcia konfliktu interesów były niewystarczające i nie stanowiły dostatecznej gwarancji, jest niezgodny z prawem oraz z warunkami przetargu. Skarżąca twierdzi, iż wystarczy, aby podpisując umowę kontrahent zobowiązał się do niezwłocznego poinformowania Komisji o jakimkolwiek potencjalnym konflikcie interesów oraz do uczynienia wszystkiego celem położenia mu kresu tak szybko, jak to tylko możliwe. Skarżąca twierdzi również, iż zaproponowała rozwiązania daleko wykraczające ponad to, co było od niej wymagane.
Skarżąca dodaje, że nie została nigdy poproszona o dostarczenie dodatkowych informacji, co jej zdaniem stanowi naruszenie przepisu art. 146 ust. 3 rozporządzenia nr 2342/2002, naruszenie zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań, zasady bezstronnego traktowania oraz zasady niedyskryminacji, jak również naruszenie przepisów art. 89 ust. 1 i art. 99 rozporządzenia nr 1605/2002.
______
(1) Rozporządzenie Rady (WE, EURATOM) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 242, str. 1).
(2) Rozporządzenie Komisji (WE, EURATOM) NR 2342/2002 z dnia 23 grudnia 2002 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 357, str. 1).