united kingdom
ukraine

Ewidencje pokładowe i osobiste nadajniki sygnału niebezpieczeństwa.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1
z dnia 4 września 2013 r.
w sprawie ewidencji pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa

Na podstawie art. 140e ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2012 r. poz. 933, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa warunki i sposób zgłaszania do ewidencji i wykreślania z niej pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa oraz warunki i sposób prowadzenia tej ewidencji.
§  2.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
ustawa - ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze;
2)
ewidencja - ewidencję pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa, o której mowa w art. 140e ust. 1 ustawy;
3)
ELT - nadajnik sygnału niebezpieczeństwa statku powietrznego;
4)
PLB - osobisty nadajnik sygnału niebezpieczeństwa;
5)
kod identyfikacyjny kraju - kod identyfikacyjny przyznany Rzeczypospolitej Polskiej przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU);
6)
numer pozwolenia radiowego - numer pozwolenia radiowego, o którym mowa w art. 143 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.);
§  3.
1.
Do ewidencji zgłasza się ELT i PLB, jeżeli posiadają kod identyfikacyjny kraju.
2.
Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje się w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, podając w odniesieniu do:
1)
ELT:
a)
kod identyfikacyjny wyrażony w postaci 15 znaków alfanumerycznego kodu szesnastkowego (heksadecymalnego),
b)
nazwę producenta, model i numer seryjny,
c)
imię i nazwisko lub nazwę, adres pocztowy i elektroniczny, numery telefonów właściciela lub użytkownika ELT oraz imię i nazwisko, adres pocztowy i numery telefonów co najmniej jednej osoby wskazanej do kontaktu na wypadek niebezpieczeństwa,
d)
model i kolor statku powietrznego wyposażonego w ELT, jego przeznaczenie i znak rozpoznawczy oraz liczbę miejsc na pokładzie,
e)
określenie typu systemu łączności i radionawigacji statku powietrznego wyposażonego w ELT,
f)
numer pozwolenia radiowego na używanie ELT;
2)
PLB:
a)
kod identyfikacyjny wyrażony w postaci 15 znaków alfanumerycznego kodu szesnastkowego (heksadecymalnego),
b)
nazwę producenta, model i numer seryjny,
c)
imię i nazwisko lub nazwę, adres pocztowy i elektroniczny, numery telefonów właściciela lub użytkownika PLB oraz imię i nazwisko, adres pocztowy i numery telefonów co najmniej jednej osoby wskazanej do kontaktu na wypadek niebezpieczeństwa,
d)
numer pozwolenia radiowego na używanie PLB.
§  4.
Wykreślenie ELT i PLB z ewidencji następuje:
1)
na wniosek właściciela lub użytkownika ELT lub PLB albo
2)
z urzędu, po uzyskaniu informacji o wykreśleniu statku powietrznego z rejestru.
§  5.
1.
Ewidencję prowadzi się, zamieszczając w niej informacje, o których mowa w § 3 ust. 2.
2.
Wpis do ewidencji, zmianę wpisu w ewidencji albo wykreślenie z ewidencji oznacza się datą i opatruje indywidualnym numerem ELT albo PLB.
§  6.
1.
Ewidencja jest prowadzona w systemie teleinformatycznym.
2.
Dodatkowo, w formie teczek, prowadzi się dokumentację uzupełniającą zawierającą przekazane w postaci papierowej zgłoszenia oraz dokumenty do nich dołączone.
3.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego niezwłocznie informuje właściciela lub użytkownika ELT albo PLB o wpisaniu, zmianie wpisu albo odmowie wpisania ELT albo PLB do ewidencji.
4.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zgodnie z planem operacyjnym poszukiwania i ratownictwa lotniczego, zapewnia dostęp do danych zawartych w ewidencji Morskiemu Ratowniczemu Centrum Koordynacyjnemu, o którym mowa w art. 116 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z 2012 r. poz. 1068 oraz z 2013 r. poz. 852), i cywilno-wojskowemu ośrodkowi koordynacji poszukiwania i ratownictwa lotniczego.
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494 oraz z 2012 r. poz. 1396).

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024