W ramach kampanii podejmowane będą akcje z wykorzystaniem niestandardowych narzędzi i instalacji, na przykład POChP Skaner, Złap swój autobus (instalacja multimedialna z wykorzystaniem bieżni) oraz Zaświeć światełko dla chorych na POChP (instalacja przypominająca latarnię morską, którą każdy przy pomocy swojego oddechu może zapalić).
Ponadto organizowane będą regionalne akcje bezpłatnych badań spirometrycznych oraz prowadzone będzie biuro prasowe kampanii. Wszystkie aktualności z działań pojawiać się będą na stronie internetowej plucapolski.pl oraz fanpage’u Płuca Polski.
W ramach Światowego Dnia POChP w listopadzie 2017 roku w Warszawie pojawią się reklamy outdoorowe. Emitowany będzie również spot radiowy na temat choroby. Kampania pojawi się w 2017 roku również na kongresach medycznych.
- Ze względu na bardzo niski stopień świadomości społeczeństwa na temat POChP, kampania Płuca Polski prowadzi działania, które mają na celu upowszechnić informacje na temat tej choroby. Oprócz działań eventowych prowadzimy stałą komunikację z mediami. Angażujemy ekspertów, pulmonologów, którzy wspierają kampanię pod kątem merytorycznym. Na stronie kampanii znajduje się niestandardowe narzędzie, POChP Skaner, dzięki któremu można sprawdzić ryzyko zachorowania na POChP bez wychodzenia z domu. Dlatego warto wejść na stronę www.plucapolski.pl i poświęcić 5 minut na sprawdzenie kondycji swoich płuc. Zachęcamy też do śledzenia fanpage’a kampanii – komentuje Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.
POChP jest bardzo groźną chorobą. Według Światowej Organizacji Zdrowia zajmuje ona 4. miejsce wśród najczęstszych przyczyn zgonów, a w Polsce z jej powodu rocznie umiera około 17 tysięcy osób.
Przewlekła obturacyjna choroba płuc dotyka głównie osoby w średnim i starszym wieku. Oprócz nieustępującej duszności, chorym dokucza także kaszel i konieczność częstszego wykrztuszania wydzieliny. W celu diagnozy POChP, osoby podejrzewające u siebie to schorzenie, powinny poddać się prostemu i nieinwazyjnemu pomiarowi oddechu, tzw. spirometrii. Badania zalecane są głównie osobom po 40. roku życia, które są czynnymi lub biernymi palaczami.
Jak wynika z badań przeprowadzonych w ramach kampanii w listopadzie 2016 roku, 40 procent Polaków deklaruje, że wie, co oznacza skrót POChP, natomiast poprawnie rozwinąć potrafi jedynie 42 procent z nich.
Źródło: Procontent Communicatrion
[-OFERTA_HTML-]