Milion wpisów Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) w 45 dni, czyli ponad 22 tysiące dziennie - informuje Ministerstwo Cyfryzacji. To rejestr, dzięki któremu urzędnicy mają zawsze aktualne dane kontaktowe obywateli, uruchomiony został 22 grudnia 2019 r.
Cena promocyjna: 99 zł
|Cena regularna: 99 zł
|Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: zł
Dobrowolnie i bezpłatnie
- Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem Rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Obywatele podają najczęściej numer telefonu i adres e-mail. Resort przedstawia argumenty, dlaczego warto być w RDK. Dzięki rejestrowi urzędy z wyprzedzeniem mogą informować np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, przysługujących świadczeniach czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.
Zobacz wzory dokumentów w LEX:
Bez oficjalnych dokumentów
Na podane adres email i numer telefonu nie wpłyną oficjalne dokumenty. Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu.
Dane można w każdej chwili zmienić lub usunąć. W przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail, należy pamiętać o ich aktualizacji.
Czytaj też: Jeszcze w tym roku roku prawo jazdy w telefonie
Bezpieczeństwo danych jest gwarantowane
Przekazując swoje dane do RDK, nie trzeba obawiać się o ich bezpieczeństwo. Dostęp do nich mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Do dnia uruchomienia RDK ponad 2000 pracowników urzędów uzyskało odpowiednie certyfikaty. Nie ma więc ryzyka, że adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce.
Jak przekazać swoje dane do RDK?
Najszybciej jest zrobić to online. Na portalu GOV.PL można skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). Potrzebny będzie profil zaufany. Można do założyć na www.pz.gov.pl
Swój numer telefonu i adres email można przekazać do RDK telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Należy wpisać dane w odpowiednie pola, zalogować się profilem zaufanym, potwierdzić dane kodami, które otrzyma się emailem i sms-em. Kody są ważne przez 24 godziny, używa się ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).
Swoje dane do RDK można przekazać także, wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.
Budowa Rejestru Danych Kontaktowych - w ramach Systemu Rejestrów Państwowych - została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Cena promocyjna: 99 zł
|Cena regularna: 99 zł
|Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: zł
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.