Ta deklaracja to odzew na apel prezydenta Andrzeja Dudy, wygłoszony podczas uroczystego podpisywania ustawy o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom, która między innymi, wprowadza wakacje kredytowe dla osób, które zaciągnęły kredyty w polskiej walucie na cel mieszkaniowy.

Czytaj: Wnioski o wakacje kredytowe możliwe już od 29 lipca>>

Prezydent: Trzeba patrzeć, jak ustawa będzie realizowana przez banki

W swoim wystąpieniu prezydent zaapelował do instytucji nadzorujących rynek finansowy, ze szczególnym wskazaniem na Rzecznika Finansowego, o to, aby zwróciły uwagę na sposób, w jaki ustawa będzie realizowana przez banki. Istotne dla Prezydenta RP jest to, żeby wszyscy kredytobiorcy, którzy chcą skorzystać z wakacji kredytowych, mieli taką możliwość i aby banki gwarantowały, ułatwiały i wspierały kredytobiorców w składaniu wniosków na ten cel.

W odpowiedzi na apel Andrzeja Dudy, Rzecznik Finansowy zapewnił, że będzie wnikliwie monitorował działania banków w zakresie sposobu realizacji przez klientów przyznanych im uprawnień.

 

Prawo bankowe. Komentarz
-10%

Agnieszka Mikos-Sitek, Piotr Zapadka

Sprawdź  

Cena promocyjna: 260.11 zł

|

Cena regularna: 289 zł

|

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 86.7 zł


Poradnik i specjalna infolinia pomoże

Rzecznik poinformował, że w celu ułatwienia Klientom realizacji ich nowych uprawnień, w jego Biurze uruchomiona zostanie dedykowana infolinia, poprzez którą każdy zainteresowany będzie mógł się zwrócić z pytaniem do eksperta lub zgłosić problem. Rzecznik zapowiada też

W swoim oświadczeniu Rzecznik Finansowy podkreśla, że w dobrze pojmowanym interesie banków jest działanie na rzecz dobra wspólnego, tak by  dobra reputacja sektora finansowego w społeczeństwie stanowiła argument przemawiający za stabilnością regulacyjną. Zdaniem Rzecznika, sposób realizacji ustawy o pomocy kredytobiorcom to kolejny test zaufania. W związku z tym Rzecznik Finansowy apeluje do banków, aby w swoich działaniach dotyczących realizacji ustawy przestrzegały dobrych praktyk, wyjaśniając w przystępny sposób klientom, jak składać wnioski o wakacje kredytowe, jak również by niezwłocznie procedowały otrzymane wnioski i zapewniły dogodną możliwość ich składania wszystkim uprawionym.