W piątek 25 czerwca 2010 r., Ministerstwo Infrastruktury przesłało do Rady Ministrów projekt ustawy o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym. Zakładał on zwolnienie samochodów osobowych do 3,5 t. i motocykli z obowiązku płacenia za przejazd odcinkami autostrad budowanych ze środków budżetu państwa, przebiegających w pobliżu miast.
Zwolnienie to miałoby oznaczać, że przejazd samochodów osobowych do 3,5 t. oraz motocykli następującymi odcinkami autostrad będzie bezpłatny:
autostrada A1 na odcinkach:
- węzeł Stryków – węzeł Romanów (w okolicach Łodzi),
- węzeł Lgota – węzeł Zawodzie (w okolicach Częstochowy),
- węzeł Bytom – węzeł Gliwice (w okolicach aglomeracji katowickiej);
autostrad A2 na odcinkach:
- węzeł Stryków I – węzeł Stryków II (w okolicach Łodzi),
- węzeł Pruszków – węzeł Konotopa (w okolicach Warszawy);
autostrada A4 na odcinkach:
- węzeł Nowa Wieś Wrocławska – węzeł Bielany Wrocławskie (w okolicach Wrocławia),
- węzeł Sośnica – węzeł Murckowska (w okolicach aglomeracji katowickiej),
- węzeł Balice I – węzeł Łagiewniki (w okolicach Krakowa),
- węzeł Wierzchosławice – węzeł Krzyż (w okolicach Tarnowa),
- węzeł Rzeszów Zachodni – węzeł Rzeszów Wschodni (w okolicach Rzeszowa);
autostrada A8 na odcinku węzeł Pawłowice – węzeł Nowa Wieś Wrocławska (w okolicach Wrocławia).
Jednak w komunikacie ogłoszonym przez Centrum Informacyjne Rządu po posiedzeniu RM nie ma mowy o tym projekcie, nie ma też żadnego wyjaśnienia, dlaczego nie został przyjęty.