Konferencja była poświęcona zmianom w administracji podatkowej wchodzącym w życie 1 stycznia 2016 r., dotyczącym obsługi podatników rozliczających się w wyspecjalizowanych urzędach skarbowych. Zmiany obejmą m. in. instytucje finansowe, które staną się klientami jednego wyspecjalizowanego urzędu skarbowego o zasięgu krajowym z siedzibą w Warszawie.
Podczas spotkania omówione zostały aspekty związane z koncentracją wyspecjalizowanych urzędów skarbowych na kluczowych podatnikach, cele wprowadzanych zmian, korzyści dla podatników oraz narzędzia wsparcia dedykowane konkretnym grupom podmiotów. Zaprezentowane zostały nowe standardy pracy Administracji Podatkowej w świadczeniu usług podatnikom, zakładające m.in. wsparcie podatnika w indywidualnej sprawie.
Dodatkowo omówiono także zagadnienia związane z implementacją umowy FATCA oraz dyrektywy 2014/107/UE wprowadzającej globalny standard w zakresie obowiązkowej automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania, tzw. CRS (Common Reporting Standard). Podczas konferencji zaprezentowano nowe obowiązki dla instytucji finansowych i Administracji Podatkowej w procesie wymiany informacji finansowych.