Jak podkreśla MF, rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który można przeprowadzić całkowicie online.
- Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL – powiedziała szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska. I dodała, że system e-TOLL to zarówno dla administracji jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. - Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników - podkreśliła wiceminister Rzeczkowska.
Czytaj także: Będą nowe zasady opłat za autostrady. Znikną szlabany>>
Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:
- stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL
- za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych
Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Internetowe Konto Klienta
Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidulanego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:
- rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
- zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
- korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
- pełne zarządzanie usługami online
- wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu
- możliwość wykorzystania szybkich płatności online
- automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach
- komunikacja z Poborcą Opłaty
- różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
- pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online
Wsparcie dla użytkowników
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:
- 800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
-
+48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Cena promocyjna: 121.6 zł
|Cena regularna: 152 zł
|Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: zł
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.