Resort finansów poinformował, że od 23 sierpnia 2019 r., aby wysłać JPK, należy użyć nowego certyfikatu klucza publicznego, który służy do szyfrowania klucza szyfrującego w środowisku produkcyjnym usługi. Jest on dostępny na Portalu Podatkowym w zakładce pliki do pobrania w pliku e_dokumenty.mf.gov.pl.zip, pod nazwą Certyfikat klucza publicznego (certyfikat produkcyjny) – od 23.08.2019 r.
Należy zaktualizować certyfikat klucza publicznego w aplikacjach wykorzystywanych do wysyłki JPK.
Zobacz również: Bez maila i telefonu też można być podatnikiem VAT >>
Resort tłumaczy, że E-mikrofirma zaktualizuje certyfikat automatycznie. W aplikacji Klient JPK 2.0 trzeba załadować certyfikat do aplikacji, zgodnie z podręcznikiem użytkownika (str. 41), poprzez funkcjonalność: Narzędzia -> Zarządzanie certyfikatami i kluczami symetrycznymi -> Załaduj certyfikat z pliku -> Otwórz i po wskazaniu pobranego wcześniej certyfikatu -> Zapisz certyfikat do bazy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.