– Od kilku lat akcja Szybki PIT uświadamia podatnikom korzyści związane z terminowym i szybkim składaniem deklaracji podatkowych oraz informuje, że można to zrobić drogą elektroniczną za pomocą systemu e-Deklaracje – mówi zastępca dyrektora Biura Ministra w MF Szymon Milczanowski. Edukacja przyniosła widoczne efekty – do północy 2 maja, który był w tym roku ostatnim dniem składania rozliczeń za 2010 r., do urzędów skarbowych przesłano przeszło 950 tys. elektronicznych PIT-ów. To trzy razy tyle co w ubiegłym roku.
Oznacza to, że przez Internet rozliczyło się ponad 1,2 miliona podatników (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach), w zdecydowanej większości składając elektroniczne formularze bez podpisu kwalifikowanego. W tym roku elektroniczne PIT-y dawały po raz pierwszy możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem czy złożenia korekty zeznania. – Szacujemy, że oszczędności uzyskane w związku z przesłaniem PIT drogą elektroniczną wyniosły blisko 2 mln zł. Wliczamy tu zarówno popularne PIT-y roczne, jak i wysyłane przez płatników PIT-y 11, 40 czy 8S – wyjaśnia Szymon Milczanowski.
Na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.szybkipit.pl, stanowiącą kompendium wiedzy o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. – Strona zawierała m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o skali podatkowej i limitach odliczeń w 2010 i 2011 r., a także broszury informacyjne i formularze podatkowe, aby jak najbardziej ułatwić podatnikom złożenie PIT – tłumaczy dyrektor Milczanowski. Aktywną od marca stronę odwiedziło ok. 170 tys. osób, uzyskując odpowiedź na ok. 600 pytań zadanych ekspertom za pośrednictwem aplikacji pytaniowej. Całkowita liczba odsłon przekroczyła 650 tys. Ponad 92 tys. razy wyświetlano również profil na portalu społecznościowym www.facebook.com/Szybki.PIT.
Pod hasłem „PIT wyślij przez Internet” akcję wspierały 3 filmy promujące możliwość składania elektronicznych zeznań podatkowych przez osoby fizyczne. Emitowany w sieci i telewizji „Współmałżonek” zdobył wyróżnienie Klubu Twórców Reklamy w kategorii Reklama Film. Pozostałe spoty – „Potrzeba” i „Załącznik”, jako filmy viralowe były dostępne na kanale MF w portalu YouTube, gdzie cieszyły się dużą popularnością. Łączna ilość wyświetleń spotów oraz innych filmów (np. poradnika o rozliczaniu PIT) na kanale resortu wyniosła 525 tys.
O akcji Szybki PIT informowały dziennik Fakt, telewizja śniadaniowa Dzień Dobry TVN oraz Radio ZET. Dzięki audycjom, artykułom i dyżurom ekspertów MF w redakcjach można było uzyskać pomoc w wypełnieniu PIT czy stosowaniu ulg i odliczeń. Akcja obejmowała również inne formy edukacji i udogodnień dla podatników, realizowane przez resort finansów. Dziesiątki tysięcy osób w całym kraju skorzystało z oferty wydłużonych godzin pracy i dni otwartych urzędów skarbowych, a także dyżurów telefonicznych, które były okazją do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości podatkowych. Tylko podczas soboty pracującej 30.04. do urzędów zgłosiło się 115 tys. osób chcących bezproblemowo rozliczyć PIT. Za lokalną promocję kampanii odpowiadali rzecznicy izb skarbowych.
Oznacza to, że przez Internet rozliczyło się ponad 1,2 miliona podatników (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach), w zdecydowanej większości składając elektroniczne formularze bez podpisu kwalifikowanego. W tym roku elektroniczne PIT-y dawały po raz pierwszy możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem czy złożenia korekty zeznania. – Szacujemy, że oszczędności uzyskane w związku z przesłaniem PIT drogą elektroniczną wyniosły blisko 2 mln zł. Wliczamy tu zarówno popularne PIT-y roczne, jak i wysyłane przez płatników PIT-y 11, 40 czy 8S – wyjaśnia Szymon Milczanowski.
Na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.szybkipit.pl, stanowiącą kompendium wiedzy o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. – Strona zawierała m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o skali podatkowej i limitach odliczeń w 2010 i 2011 r., a także broszury informacyjne i formularze podatkowe, aby jak najbardziej ułatwić podatnikom złożenie PIT – tłumaczy dyrektor Milczanowski. Aktywną od marca stronę odwiedziło ok. 170 tys. osób, uzyskując odpowiedź na ok. 600 pytań zadanych ekspertom za pośrednictwem aplikacji pytaniowej. Całkowita liczba odsłon przekroczyła 650 tys. Ponad 92 tys. razy wyświetlano również profil na portalu społecznościowym www.facebook.com/Szybki.PIT.
Pod hasłem „PIT wyślij przez Internet” akcję wspierały 3 filmy promujące możliwość składania elektronicznych zeznań podatkowych przez osoby fizyczne. Emitowany w sieci i telewizji „Współmałżonek” zdobył wyróżnienie Klubu Twórców Reklamy w kategorii Reklama Film. Pozostałe spoty – „Potrzeba” i „Załącznik”, jako filmy viralowe były dostępne na kanale MF w portalu YouTube, gdzie cieszyły się dużą popularnością. Łączna ilość wyświetleń spotów oraz innych filmów (np. poradnika o rozliczaniu PIT) na kanale resortu wyniosła 525 tys.
O akcji Szybki PIT informowały dziennik Fakt, telewizja śniadaniowa Dzień Dobry TVN oraz Radio ZET. Dzięki audycjom, artykułom i dyżurom ekspertów MF w redakcjach można było uzyskać pomoc w wypełnieniu PIT czy stosowaniu ulg i odliczeń. Akcja obejmowała również inne formy edukacji i udogodnień dla podatników, realizowane przez resort finansów. Dziesiątki tysięcy osób w całym kraju skorzystało z oferty wydłużonych godzin pracy i dni otwartych urzędów skarbowych, a także dyżurów telefonicznych, które były okazją do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości podatkowych. Tylko podczas soboty pracującej 30.04. do urzędów zgłosiło się 115 tys. osób chcących bezproblemowo rozliczyć PIT. Za lokalną promocję kampanii odpowiadali rzecznicy izb skarbowych.