Firma z okazji świąt wysyła pocztówki z życzeniami.
Czy powinna z faktur za zakup znaczków pocztowych wyodrębnić koszty z tym związane i "wyjąć" z kosztów uzyskania przychodu jako związane z reprezentacją?
Faktury za zakup znaczków pocztowych księgowane są bezpośrednio w koszty z chwilą ich wystawienia.

Jeżeli wysłane klientom kartki świąteczne nie zawierają "widocznego logo firmy" wówczas stanowią koszt reprezentacji, a zatem nie stanowią kosztu uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W związku z tym, związane z nimi wydatki, poniesione na zakup znaczków pocztowych również nie stanowią kosztów uzyskania przychodu.
W związku z powyższym koszty tych znaczków powinny zostać "wyjęte" z kosztów uzyskania przychodu - jak wskazał pytający - jako związane z reprezentacją.

Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.
Gdyby jednak wysyłane kartki świąteczne opatrzone były w logo firmy - wówczas zaliczane byłyby do kosztów reklamy - a w związku z tym do kosztów uzyskania przychodu. W tym przypadku zakup znaczków pocztowych niezbędnych do wysłania kartek z logo stanowiłby koszt uzyskania przychodu.