Kampania "Weź paragon" ma przypominać, że wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego ale również dla wszystkich podatników. W akcji chodzi przede wszystkim o to, by sprzedawcy uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji. Paragon to potwierdzenie, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy.
Podczas zimowej akcji skontrolowano ponad 55 tysięcy przedsiębiorców, z czego u 13 proc. stwierdzono naruszenia i wymierzono mandaty karne na ponad 2 miliony.
Tegoroczna letnia edycja akcji to różnorodne kampanie informacyjne - od kampanii na plaży w Giżycku po spotkania edukacyjne z dziećmi. Urząd Kontroli Skarbowej w Kielcach zorganizował wystawę pod tytułem "Nie dla szarej strefy, weź paragon".
Akcja potrwa jeszcze dwa tygodnie.