Razem z wnioskiem o wpis - CEIDG-1 możesz złożyć w urzędzie miasta, dzielnicy lub w gminie dokumenty:
- ZUS ZUA – żeby zgłosić się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego,
- ZUS ZZA – żeby zgłosić się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego,
- ZUS ZCNA – żeby zgłosić członków swojej rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego lub ich z niego wyrejestrować,
- ZUS ZIUA – żeby zgłosić zmianę swoich danych identyfikacyjnych jako osoby ubezpieczonej (np. nazwisko),
- ZUS ZWUA – żeby wyrejestrować się z ubezpieczeń.
Jeśli dokumentów tych nie dołączysz do wniosku CEIDG-1, musisz je przekazać do ZUS samodzielnie w ciągu 7 dni od dnia: rozpoczęcia prowadzenia działalności, powstania zmiany w Twoich danych, zaprzestania działalności gospodarczej.
[-DOKUMENT_HTML-]
Ważne!
Zmiany, które dotyczą tytułu do ubezpieczeń, rodzajów ubezpieczeń oraz terminów ich powstania, zgłaszasz bezpośrednio do nas. Zgłaszasz też u nas do ubezpieczeń pracowników oraz innych ubezpieczonych (np. osoby współpracujące, zleceniobiorców).
Nadal nie musisz sporządzać ani przekazywać do ZUS dokumentów, które dotyczą Ciebie jako płatnika składek:
- ZUS ZFA – zgłoszenie płatnika,
- ZUS ZIPA – zmiana danych identyfikacyjnych,
- ZUS ZAA – adresy prowadzenia działalności gospodarczej,
- ZUS ZBA – informacja o rachunkach bankowych,
- ZUS ZWPA – wyrejestrowanie płatnika.
Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych