Serwis LiveCareer Polska przeprowadził badanie, w którym zapytano 1017 respondentów o ich relacje ze współpracownikami. Wyniki badania pokazują interesujący portret więzi społecznych, które tworzą się we współczesnych miejscach pracy w Polsce.

- Bez względu na zarobki, stanowisko, staż pracy, płeć czy wykształcenie - całkiem nieźle tolerujemy ludzi, z którymi pracujemy. A przecież wcale ich sobie nie wybieraliśmy - mówi Małgorzata Sury, ekspertka kariery serwisu LiveCareer i autorka badania.

 

Okazuje się, że 66 proc. badanych darzy swoich współpracowników sympatią. Nie oznacza to jednak, że nie mamy im za złe określonych zachowań. Wyniki ankiety pokazują, że Polacy w środowisku zawodowym nie tolerują plotek (60 proc.). Nie akceptujemy też brak profesjonalizmu (51 proc.) i skargi do przełożonego (42 proc.).

Czytaj w LEX: Jak układać relacje z partnerami w biznesie >

Za co cenimy współpracowników?

50 proc. ankietowanych ceni współpracowników za poczucie humoru. Jest to cecha, którą wskazało najwięcej ankietowanych. Oprócz tego respondenci przyznają, że swoich kolegów i koleżanki z pracy cenią przede wszystkim za wiedzę merytoryczną, zaangażowanie w pracę i chęć pomocy innym pracownikom.

- To bardzo profesjonalna postawa. Tym bardziej, że jak wskazali respondenci,    najmniej istotną cechą jest dla nich wygląd osób, z którymi pracują — komentuje Żaneta Spadło, ekspertka kariery w LiveCareer.

Czytaj w LEX: Tworzenie właściwych relacji interpersonalnych >

 

Cena promocyjna: 51.74 zł

|

Cena regularna: 69 zł

|

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: zł


Wyniki „Badania relacji i więzi społecznych w miejscu pracy” wykazały ponadto, że:

  • Orientacja seksualna współpracowników i współpracowniczek dla 70 proc. respondentów nie ma żadnego znaczenia;
  • 27 proc. badanych nie chce mieć przełożonego, który jest od nich młodszy;
  • 25 proc. badanych woli pracować z Polakami, niż z osobami innej narodowości;
  • 23 proc. badanych woli pracować z mężczyznami.

Badanie przyniosło również kilka zaskakujących wyników. Okazuje się, że zbyt swobodny ubiór w pracy (na który ogólnie rzecz biorąc, większość z nas nie zwraca uwagi) przeszkadza najczęściej ludziom młodym, poniżej 25. roku życia.

Czytaj również: Hałas i tempo pracy obniżają efektywność pracowników w Polsce

Czytaj w LEX: Szczęście w pracy >