"Od kilkunastu miesięcy osobiście nadzoruję kwestię środków, na jakie może liczyć Warszawa z kolejnego budżetu unijnego. Zapewnienie dofinansowania dla wariantu 3+3 (trzy stacje w kierunku dalekiej Woli i trzy w kierunku Targówka - PAP) potwierdziła już m.in. minister Elżbieta Bieńkowska – tych pieniędzy możemy być pewni i mamy zapewnione w budżecie środki na przygotowanie tych prac (...) O kolejnych pieniądzach rozmawiamy" - podkreśliła prezydent miasta w oświadczeniu.


Jak informuje ratusz, Warszawa zgłosiła w ministerstwie rozwoju regionalnego zapotrzebowanie na środki potrzebne na dokończenie budowy całej II linii metra, tj. na 8 mld zł. Z tych pieniędzy miałaby być dofinansowana budowa odcinków, które powstaną w pierwszej kolejności (wariant 3+3), jak też ukończenie całej II linii metra - od stacji techniczno-postojowej Mory do ostatniej stacji po praskiej stronie Wisły.


"Ponieważ środki przekazane Warszawie mają pochodzić z budżetu UE na lata 2014-2020, zrealizowanie i rozliczenie całej inwestycji stołeczny samorząd planuje, zgodnie z zasadami prowadzenia i rozliczania projektów unijnych, do 2022 r." - informuje ratusz.


Budową drugiej linii metra we wtorek zajmowała się komisja infrastruktury i inwestycji w radzie miasta. Jak poinformowała w środę "Gazeta Wyborcza", radni usłyszeli od dyrektora miejskiego Biura Rozwoju Miasta Jerzego Kulika, że za pieniądze unijne z budżetu na lata 2014-2020 uda się zbudować tylko po trzy stacje na Targówek i Wolę.


Obecnie trwa budowa centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki. Drążenie tuneli ma zakończyć się w listopadzie br., a koniec wszystkich prac zaplanowano na 30 września 2014 r.


Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński"). Umowę na jego projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano na październik 2013 r.