Propozycja Komisji, która zobowiązuje producentów samochodów osobowych oraz lekkich samochodów dostawczych do ograniczenia emisji ich aut do 2020 r., związana jest z realizacją unijnego celu redukcji emisji CO2 o 20 proc. do 2020 r.
To jeden z trzech celów pakietu klimatyczno-energetycznego UE, czyli tzw. pakietu 20-20-20 (pozostałe dwa to: wzrost zużycia energii ze źródeł odnawialnych oraz zwiększenie efektywności energetycznej).
Wyznaczony wcześniej w tym zakresie cel na rok 2015 przewidywał dla takich pojazdów emisje nie większe niż 130 gramów CO2 na kilometr. Teraz producenci muszą zapewnić, że ich pojazdy do 2020 r. nie będą emitowały więcej niż 95 gramów na kilometr.
Zieloni domagali się natomiast wyznaczenia celu na rok 2020 na poziomie 60-80 gramów na kilometr.

Źródło: Euractiv.pl