Pytanie
Jesteśmy samorządową jednostką budżetową. Na mocy uchwały rady miasta poszerzono nam statutowy zakres działania i przekazano w trwały zarząd wysypisko odpadów komunalnych. Na wysypisku trwa obecnie przerwa technologiczna. Od nowego roku wysypisko ma zostać zamknięte i obowiązani będziemy przeprowadzić proces jego rekultywacji, zgodnie z właściwymi postanowieniami. Z uwagi na fakt, że na wysypisku nie przyjmowane są żadne odpady komunalne, a nasza jednostka nie posiada tytułu przedsiębiorcy, grunty i budynki od 1 grudnia opodatkowaliśmy podatkiem od nieruchomości wg stawki jak dla pozostałych (niezwiązanych z działalnością gospodarczą), natomiast budowle (silosy, drogę i inne urządzenia) potraktowaliśmy jako niezwiązane z działalnością gospodarczą.
Czy postąpiliśmy prawidłowo?
Czy jednostka budżetowa, która nie wynajmuje innym podmiotom nieruchomości lub ich części oraz sama nie prowadzi działalności polegającej na przyjmowaniu odpadów komunalnych - w statucie jest zapis o utrzymaniu miejsc gromadzenia i zagospodarowania odpadów - może opodatkować przedmiotowe nieruchomości stawką podatku od nieruchomości jak dla budynków i gruntów pozostałych, pomimo że wysypisko oficjalnie nie zostało zamknięte?