Instrukcja Nr 7 w sprawie zakresu spraw objętych terenowymi planami gospodarczymi oraz tryb składania projektów tych planów.

UCHWAŁA
RADY MINISTRÓW
z dnia 31 maja 1950 r.
INSTRUKCJA Nr 7 w sprawie zakresu spraw objętych terenowymi planami gospodarczymi oraz trybu składania projektów tych planów.

Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o terenowych organach jednolitej władzy państwowej z dnia 20 marca 1950 r. (Dz. U. R. P. Nr 14, poz. 130) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
Planowanie terenowe pobudzając inicjatywę i zwiększając aktywny udział mas pracujących w budowie socjalizmu ma przede wszystkim na celu:
1)
wszechstronny rozwój gospodarczy poszczególnych obszarów kraju w oparciu o maksymalne wykorzystanie miejscowych zasobów surowca i gleby oraz właściwe użytkowanie siły roboczej,
2)
prawidłowe rozmieszczenie sił wytwórczych i urządzeń socjalnych, kulturalnych i komunalnych dla stworzenia jak najbardziej korzystnych warunków przebudowy społecznej oraz wyrównania istniejących dysproporcji w rozwoju poszczególnych terenów,
3)
stałe podnoszenie poziomu materialnego i kulturalnego ludności pracującej przez właściwą organizację produkcji i dystrybucji przedmiotów spożycia oraz jak najpełniejsze zaspokajanie potrzeb kulturalnych i socjalnych.
§  2.
1.
Terenowe plany gospodarcze określają w ramach narodowego planu gospodarczego zadania przedsiębiorstw, zakładów i instytucji w zakresie właściwości rad narodowych.
2.
Terenowe plany gospodarcze powinny być sporządzone jako plany wieloletnie, roczne i kwartalne dla obszaru województw i m.st. Warszawy i m. Łodzi (wojewódzkie plany gospodarcze) oraz dla obszaru powiatów i miast wydzielonych (powiatowe i miejskie plany gospodarcze).
§  3.
Zgodnie z § 8 ust. 2 i 5 uchwały Rady Ministrów z dnia 17 kwietnia 1950 r. (Instrukcja Nr 6) zakres opiniowania narodowych planów gospodarczych oraz zakres opracowywania bilansów terenowych określą zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego.
§  4. 1
1.
Planami terenowymi w zakresie przemysłu drobnego, podległego Ministerstwu Przemysłu Drobnego i Rzemiosła, zostanie objęty: przemysł państwowy podległy wojewódzkim zarządom przemysłu terenowego oraz powiatowym i miejskim radom narodowym, terenowy przemysł materiałów budowlanych, spółdzielnie pracy zrzeszone w Związku Spółdzielni Pracy, Centrali Przemysłu Ludowego i Artystycznego, Centrali Spółdzielni Inwalidów i Centrali Rzemieślniczej - centrali spółdzielczo-państwowej oraz zakłady własne wymienionych central. Ponadto planami terenowymi w zakresie przemysłu drobnego powinny zostać objęte zakłady przemysłowe Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska", Związku Spółdzielni Spożywców, Miejskiego Handlu Detalicznego i Centrali Ogrodniczej.
2.
Plany terenowe w zakresie przemysłu obejmą w szczególności produkcję według ilości, asortymentu i wartości, wskaźniki techniczno-ekonomiczne, zaopatrzenie, wydajność pracy, zatrudnienie, plan zbytu, koszty własne, plan finansowy oraz plan inwestycyjny oraz usługi nieprzemysłowe, wykonywane przez jednostki organizacyjne wymienione w ust. 1.
3.
Plany terenowe w zakresie przemysłu winny również objąć planowe zaopatrzenie rzemiosła, chałupnictwa oraz przemysłu prywatnego, szacunek wartości ich produkcji oraz zbyt w zakresie zakupu przez przemysł i handel uspołeczniony.
§  5.
1.
Planami terenowymi w zakresie rolnictwa zostaną objęte:
a)
spółdzielnie produkcyjne,
b) 2
inne gospodarstwa uspołecznione z wyjątkiem gospodarstw wymienionych w § 6,
c)
państwowe ośrodki maszynowe,
d)
spółdzielcze ośrodki maszynowe.
2.
Plany terenowe w zakresie rolnictwa poza elementami planu jednostek wymienionych w ust. 1 winny obejmować zadania w zakresie planowego oddziaływania na gospodarstwa indywidualne.
3.
Plany terenowe z wyjątkiem wymienionych w pkt 1a, c winny określać całokształt zadań w zakresie rolnictwa wraz z planem inwestycyjnym, a w szczególności zadania w zakresie:
a)
produkcji roślinnej,
b)
produkcji zwierzęcej,
c)
mechanizacji robót rolnych,
d)
elektryfikacji wsi,
e)
prac wodno-melioracyjnych, o zasięgu nie przekraczającym terenu województwa,
f)
produkcji i oceny nasion kwalifikowanych,
g) 3
(skreślona),
h)
kontraktacji,
i)
ochrony roślin i stacji doświadczalnych,
j)
służby weterynaryjnej.
4.
Plany terenowe państwowych ośrodków maszynowych i spółdzielni produkcyjnych obejmować winny zakres wymieniony w ust. 3 z wyjątkiem planów inwestycyjnych.
5. 4
(skreślony).
§  6. 5
1.
Plany terenowe w zakresie rolnictwa nie obejmują państwowych gospodarstw rolnych, gospodarstw należących do rolniczych instytutów naukowych oraz gospodarstw specjalnych podległych poszczególnym resortom. Przewodniczący Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami określi szczegółowo, które gospodarstwa rolne podległe resortom nie wchodzą w zakres planu terenowego
2.
Zatwierdzane centralnie projekty planów Państwowych Gospodarstw Rolnych podlegają opiniowaniu W.K.P.G., które koordynują i zestawiają całość planu rolnictwa na terenie województwa.
3.
W zakresie bilansu ziemi, likwidacji odłogów i ochrony roślin opinia W.K.P.G. jest dla Ministerstwa Państwowych Gospodarstw Rolnych wiążąca.
§  7. 6
W zakresie leśnictwa planami terenowymi winny być objęte lasy niepaństwowe oraz lasy państwowe pod zarządem rad narodowych. Plan terenowy w tym zakresie winien ustalać wielkość wyrębu, wskaźniki eksploatacyjne, wskaźniki zalesień bieżących oraz inwestycje.
§  8.
1. 7
W zakresie budownictwa plany terenowe powinny zawierać plany:
a)
powiatowych przedsiębiorstw budowlanych,
b)
miejskich przedsiębiorstw remontowo-budowlanych i miejskich przedsiębiorstw drogowych, rozbiórkowo-porządkowych, wodociągowo-kanalizacyjnych i instalacyjnych,
c)
zespołów budownictwa przemysłowego drobnej wytwórczości,
d)
budowlanych spółdzielni pracy,
e)
lokalnych biur projektowych.
2.
Plany terenowe w zakresie budownictwa winny zawierać wskaźniki gospodarcze planów produkcyjno-finansowych przedsiębiorstw wymienionych w ust. 1 oraz plan inwestycyjny.
§  9.
1.
W zakresie dróg kołowych planami terenowymi należy objąć:
a)
budowę i przebudowę publicznych dróg kołowych o znaczeniu lokalnym (drogi powiatowe i gminne),
b)
utrzymanie dróg powiatowych i gminnych.
2. 8
W zakresie transportu samochodowego planami terenowymi należy objąć przedsiębiorstwa transportu samochodowego obsługi lokalnej wraz z warsztatami i stacjami obsługi technicznej (z wyjątkiem miejskiej komunikacji samochodowej § 11).
3. 9
W zakresie łączności - planami terenowymi należy objąć rozbudowę i obsługę sieci pocztowej i telekomunikacyjnej w znaczeniu lokalnym, a w szczególności sieć listonoszy wiejskich oraz telefonizację wsi.
§  10. 10
1.
W zakresie obrotu towarowego planami terenowymi należy objąć:
a)
cały handel detaliczny, z wyjątkiem handlu prowadzonego przez przedsiębiorstwa wymienione w ust. 2,
b)
hale targowe,
c)
skup,
d) 11
żywienie zbiorowe - z wyjątkiem żywienia zbiorowego prowadzonego w wagonach restauracyjnych i bufetach wagonowych oraz zakładach gastronomicznych Centralnego Zarządu Przedsiębiorstw Usługowych "Orbis".
2.
Z trybu planowania terenowego wyłącza się handel detaliczny prowadzony przez Powszechne Domy Towarowe, Centralę Techniczną, Wojskową Centralę Handlową, Centralę Produktów Naftowych, przedsiębiorstwo państwowe Dzieła Sztuki i Antyki "Desa", konsumy Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego, Centralny Zarząd Hurtu Spożywczego w zakresie eksportu wewnętrznego, Centralę Zwalczania Szkodników Zbożowo-Mącznych, Centralę Zaopatrzenia Szkół "Cezas", Morską Centralę Zaopatrzenia, Robotniczą Spółdzielnię Wydawniczą "Prasa", Państwowe Przedsiębiorstwo Kolportażu "Ruch" oraz sklepy wzorcowe następujących centralnych zarządów, zarządów i central handlowych:

Centrali Handlowej Ceramiki,

Centrali Jubilerskiej,

Centrali Handlowej Przemysłu Papierniczego,

Centrali Handlowej Przemysłu Skórzanego,

Centrali Tekstylnej,

Centrali Handlowej Przemysłu Elektrotechnicznego,} połączonych obecnie w Centralny Zarząd Zbytu Przemysłu Maszynowego,

Centrali Handlowej Przemysłu Metalowego,

Zarządu Przemysłu Kosmetycznego,

Zarządu Przemysłu Zielarskiego,

Zarządu Przemysłu Muzycznego,

Centrali Sprzętu Lekarskiego i Sanitarnego "Centrosprzęt",

Państwowej Centrali Drzewnej "Paged",

Państwowego Przedsiębiorstwa Filatelistycznego,

Centrali Sprzętu Samochodowego "Motozbyt",

Centralnego Zarządu Zbytu Przemysłu Chemicznego,

Centralnego Zarządu Przemysłu Mleczarskiego,

Centralnego Zarządu Handlu Artykułami Kolonialnymi i Delikatesami.

3.
Zatwierdzane centralnie projekty planów jednostek organizacyjnych wyłączonych z trybu planowania terenowego oraz projekty planów hurtu obsługującego handel detaliczny, wymieniony w ust. 1, podlegają opiniowaniu przez wojewódzkie komisje planowania gospodarczego, które koordynują i zestawiają całość planu obrotu towarowego na terenie województwa. Projekty planów Wojskowej Centrali Handlowej, konsumów Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego i Centrali Produktów Naftowych nie podlegają opiniowaniu przez wojewódzkie komisje planowania gospodarczego.
§  11.
1. 12
W zakresie urządzeń socjalnych i kulturalnych planami terenowymi powinna być objęta cała działalność Państwa i organizacji społecznych w zakresie oświaty, kultury, ochrony zdrowia, kultury fizycznej, pomocy społecznej - z wyjątkiem szkolnictwa wyższego, instytutów naukowych, szkolenia zawodowego podległego Centralnemu Urzędowi Szkolenia Zawodowego lub bezpośrednio ministerstwom (poza zakładami kształcenia nauczycieli, szkołami artystycznymi oraz szkoleniem zawodowym prowadzonym przez Ministerstwo Zdrowia), bibliotek przy wyższych zakładach naukowych i innych bibliotek o charakterze centralnym, zakładów lecznictwa podległych bezpośrednio Ministerstwu Zdrowia i innym resortom, wczasów pracowniczych i uzdrowisk, zagadnień kultury fizycznej związanych z imprezami i akcjami o znaczeniu ogólnopaństwowym, eksploatacji filmów, radia (poza radiofonizacją przewodową), archiwów, muzeów i zabytków (poza regionalnymi), prasy i wydawnictw oraz planowanej centralnie działalności przedsiębiorstw państwowych z zakresu kultury.
2.
Plany terenowe w zakresie urządzeń socjalnych i kulturalnych winny zawierać wszystkie elementy planu usług oraz planu inwestycyjnego, a w szczególności dane w zakresie sieci zakładów względnie punktów obsługi (z podziałem na miasto i wieś), ilości usług, zatrudnienia, zaopatrzenia oraz dla jednostek objętych budżetem terenowym elementów finansowych tego budżetu.
§  12.
1.
W zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej plany terenowe winny obejmować plany przedsiębiorstw, zakładów i urządzeń komunalnych, a w szczególności: wodociągów i kanalizacji, komunikacji miejskiej, ulic i mostów, terenów zielonych, melioracji, ochrony przeciwpożarowej, zakładów oczyszczania miasta, łaźni, pralni, hoteli i domów noclegowych w zakresie właściwości rad narodowych, oświetlenia ulic i placów, doprowadzenia energii elektrycznej i gazu dla celów konsumpcyjnych, budownictwo oraz eksploatację budynków i lokali mieszkalnych w zakresie właściwości rad narodowych.
2.
Zakres planu terenowego w zakresie gospodarki komunalnej winien objąć w szczególności wskaźniki: plan produkcji i usług, techniczno-ekonomiczne, zaopatrzenia, zatrudnienia, kosztów własnych, finansów oraz inwestycji.
3.
Plany terenowe w zakresie gospodarki mieszkaniowej winny w szczególności zawierać ustalenia w zakresie: kapitalnych remontów, kosztów eksploatacyjnych i wyników finansowych, zatrudnienia oraz inwestycji.
§  13.
1.
Na podstawie wytycznych Rady Ministrów w sprawie opracowania Narodowego Planu Gospodarczego - Ministerstwa i inne równorzędne centralne jednostki planujące opracowują w porozumieniu z Państwową Komisją Planowania Gospodarczego szczegółowe wytyczne dla zadań objętych terenowymi planami gospodarczymi. Wytyczne te winny określać rozwój poszczególnych działów gospodarki, na obszarze każdego z województw.
2. 13
Wytyczne, o których mowa w ust. 1, Ministerstwa (równorzędne jednostki centralnie planujące) przesyłają do właściwych terytorialnie Wojewódzkich Komisji Planowania Gospodarczego (W.K.P.G.) i wydziałom prezydiów wojewódzkich rad narodowych.
§  14.
1.
W.K.P.G. w porozumieniu z właściwymi wydziałami Prezydiów Wojewódzkich Rad Narodowych (W.R.N.) ustalają ramowe zadania dla jednostek organizacyjnych w zakresie poszczególnych działów gospodarki narodowej na szczeblu powiatowym (miast wydzielonych), a w braku takich jednostek bezpośrednio dla poszczególnych przedsiębiorstw i zakładów.

Zadania te są przekazywane przez właściwe wydziały Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej do podległych im jednostek dla opracowania szczegółowych projektów planów.

§  15.
Właściwe wydziały Prezydiów W.R.N. opracowują w porozumieniu z W.K.P.G. na podstawie projektów planów podległych im jednostek - projekty planów dla poszczególnych działów gospodarki, po czym przekazują je do W.K.P.G.
§  16.
W.K.P.G. koordynują projekty planów, opracowane przez poszczególne wydziały Prezydiów W.R.N., opracowują projekt wojewódzkiego planu gospodarczego i przedstawiają go do zatwierdzenia Prezydium W.R.N.
§  17.
Po zatwierdzeniu projektu planu przez Prezydium W.R.N. - W.K.P.G. przekazuje całość projektu planu do P.K.P.G., poszczególne zaś odcinki do właściwych ministerstw.
§  18.
Przepisy §§ 14, 15, 16 i 17 stosuje się odpowiednio do Powiatowych Komisji Planowania Gospodarczego z tą zmianą, że Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego przekazuje całość projektu planu do W.K.P.G., poszczególne zaś odcinki do właściwych wydziałów Prezydium W.R.N.
§  19. 14
1.
Po uchwaleniu narodowego planu gospodarczego Państwowa Komisja Planowania Gospodarczego ustala przy udziale właściwych ministerstw podstawowe zadania (liczby kontrolne), wynikające z narodowego planu gospodarczego dla poszczególnych województw; na ich podstawie prezydia wojewódzkich rad narodowych opracowują ostatecznie wojewódzkie plany gospodarcze i przedstawiają je do uchwalenia wojewódzkiej radzie narodowej.
2.
Szczegółowy tryb i terminarz opracowania terenowych planów gospodarczych, zakres i sposób sporządzania powiatowych planów gospodarczych, jak również tryb zatwierdzania planów wykonawczych dla poszczególnych jednostek terenowych określa Przewodniczący Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego w drodze zarządzeń.

PREZES RADY MINISTRÓW Józef Cyrankiewicz

1 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 i 2 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
2 § 5 ust. 1 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 3 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
3 § 5 ust. 3 lit. g) skreślona przez § 1 pkt 4 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
4 § 5 ust. 5 skreślony przez § 1 pkt 5 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
5 § 6 zmieniony przez § 1 pkt 6 i 7 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
6 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 8 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
7 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
8 § 9 ust. 2 zmieniony przez § 1 uchwały nr 84 z dnia 20 lutego 1952 r. (M.P.52.A-20.244) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 5 marca 1952 r.
9 § 9 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
10 § 10:

- zmieniony przez § 1 pkt 11 i 12 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.

- zmieniony przez § 1 uchwały nr 445 z dnia 24 maja 1952 r. (M.P.52.A-51.686) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 17 czerwca 1952 r.

11 § 10 ust. 1 lit. d) zmieniona przez § 1 uchwały nr 917 z dnia 3 listopada 1952 r. (M.P.52.A-97.1485) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 24 listopada 1952 r.
12 § 11 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 13 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
13 § 13 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 14 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.
14 § 19 zmieniony przez § 1 pkt 15 uchwały nr 510 z dnia 18 lipca 1951 r. (M.P.51.A-66.864) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 31 lipca 1951 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1950.A-70.813

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Instrukcja Nr 7 w sprawie zakresu spraw objętych terenowymi planami gospodarczymi oraz tryb składania projektów tych planów.
Data aktu: 31/05/1950
Data ogłoszenia: 16/06/1950
Data wejścia w życie: 16/06/1950