Decyzja nr 01/2021 (2023/559) Regionalnego Komitetu sterującego Wspólnoty Transportowej (po przeprowadzeniu konsultacji pisemnych) w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2021

DECYZJA nr 01/2021 REGIONALNEGO KOMITETU STERUJĄCEGO WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ
(po przeprowadzeniu konsultacji pisemnych) w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2021 [2023/559]

REGIONALNY KOMITET STERUJĄCY WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Transportową 1 , w szczególności jego art. 24 ust. 1 i art. 35,

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

Artykuł  1

Budżet Wspólnoty Transportowej na rok 2021, dołączony do niniejszej decyzji, zostaje niniejszym przyjęty.

Artykuł  2
1. 
Zgodnie z art. 10 ust. 1 zasad finansowych i procedur audytu mających zastosowanie do Wspólnoty Transportowej, środki przydzielone na daną linię budżetową w budżecie na 2021 r. mogą zostać wykorzystane do celów związanych z przypisaniem do innej linii budżetowej, do maksymalnej łącznej wysokości 10 % środków z poprzedniej linii budżetowej. Nie ma to zastosowania do linii budżetowej dotyczącej zasobów ludzkich.
2. 
Środki przeniesione w celu pokrycia zobowiązań podpisanych na koniec 2020 r., jak określono w dołączonym budżecie, nie kwalifikują się do wykorzystania, o którym mowa w ust. 1. Nie mogą być one brane pod uwagę przy określaniu maksymalnej kwoty odpowiadającej limitowi 10 %, o którym mowa w tych przepisach.
Artykuł  3

Środki, na które nie zaciągnięto zobowiązań do końca lat budżetowych 2019 i 2020, zostają anulowane i zwrócone stronom zgodnie z wartościami procentowymi określonymi w załączniku V do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową oraz faktycznie wpłaconymi wkładami.

Sporządzono w Sarajewie dnia 28 stycznia 2021 r.

BUDŻET WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ NA ROK 2021

Linia budżetowa Kwota (w EUR)
1. Stały Sekretariat
1.1. Zasoby ludzkie 1 465 706
1.2. Koszty podróży 172 560
1.3. Koszty biurowe, sprzęt i oprogramowanie 353 080
- w tym nowe kredyty 303 080
- w tym przeniesione środki budżetowe odpowiadające zobowiązaniom podpisanym na koniec 2020 r., w odniesieniu do których płatności są wymagalne w 2021 r. 50 000
1.4. Inne koszty i usługi, w tym:

- usługi zlecane na zewnątrz i inne usługi (audyt, eksponowanie, szkolenie pracowników, opłaty bankowe)

- Koszty posiedzeń i konferencji

- koszty technologii informacyjnych i komunikacji

- koszty rekrutacji personelu

247 590
1.5. Analizy, pomoc techniczna na rzecz wspierania wdrażania dorobku prawnego UE i planów działania. 530 000
- w tym nowe kredyty 400 000
- w tym przeniesione środki budżetowe odpowiadające zobowiązaniom podpisanym na koniec 2020 r., w odniesieniu do których płatności są wymagalne w 2021 r. 130 000
2. Rada Ministerialna
2.1. Koszty posiedzeń i konferencji 60 000
3. Regionalny Komitet Sterujący
3.1. Koszty posiedzeń i konferencji 20 950
4. Komitety techniczne
4.1. Koszty posiedzeń i konferencji 99 100
5. Forum socjalne
5.1. Koszty posiedzeń i konferencji 13 300
Rezerwa (ok. 8 % nowych kredytów) 217 714
Nowe kredyty ogółem 3 000 000
Środki przeniesione z 2020 r. ogółem 180 000
Suma całkowita 3 180 000
Wkład UE (80 % nowych kredytów) 2 400 000
Wkład Stron z Europy Południowo-Wschodniej (20 % nowych kredytów: załącznik V do TWT określa wkłady poszczególnych państw) 600 000
1 Dz.U. L 278 z 27.10.2017, s. 3.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2023.73.46

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja nr 01/2021 (2023/559) Regionalnego Komitetu sterującego Wspólnoty Transportowej (po przeprowadzeniu konsultacji pisemnych) w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2021
Data aktu: 28/01/2021
Data ogłoszenia: 10/03/2023
Data wejścia w życie: 01/01/2021