Decyzja wykonawcza 2023/1623 w sprawie określenia wartości odnoszących się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych na rok kalendarzowy 2021 oraz wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji począwszy od 2025 r., na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/631 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz sprostowania decyzji wykonawczej decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2023/1623
z dnia 3 sierpnia 2023 r.
w sprawie określenia wartości odnoszących się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych na rok kalendarzowy 2021 oraz wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji począwszy od 2025 r., na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/631 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz sprostowania decyzji wykonawczej decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087

(notyfikowana jako dokument nr C(2023) 5068)

(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, estońskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, rumuńskim, słowackim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 10 sierpnia 2023 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi i art. 9 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lub grupy producentów odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe i nowe lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii, Islandii i Norwegii.

(2) Obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2021 mają być oparte na szczegółowych danych zebranych przez organy sprawozdawcze dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w tym roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie organy sprawozdawcze przekazały Komisji swoje dane za 2021 r., jednak w niektórych przypadkach z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań przypadającego na 28 lutego 2022 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez dane państwo nie były korygowane.

(4) W dniu 7 lipca 2022 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 93 producentów samochodów osobowych i 71 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2021 r.

(5) 62 producentów samochodów osobowych i 47 producentów lekkich pojazdów użytkowych powiadomiło Komisję, zgodnie z art. 7 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) 2019/631, o błędach w danych. Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania.

(6) W przypadku czterech producentów samochodów osobowych i siedmiu producentów lekkich pojazdów użytkowych żadne pojazdy zgłoszone we wstępnym zestawie danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku 1 producenta samochodów osobowych i 1 producenta lekkich pojazdów użytkowych żaden z pojazdów we wstępnym zbiorze danych nie miał wartości indywidualnych poziomów emisji CO2 zgłoszonej w ramach światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich ("WLTP"), która jest wymagana do obliczenia wyników producenta w roku kalendarzowym 2021. W związku z tym producentów tych nie uwzględniono w niniejszej decyzji.

(7) W wyniku weryfikacji błędów przez Komisję konieczne jest potwierdzenie lub zmiana wstępnych obliczeń dla łącznie 88 producentów samochodów osobowych i 63 producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(8) Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenci, którzy wraz ze wszystkimi powiązanymi z nimi przedsiębiorstwami odpowiadają za mniej niż 1 000 nowych rejestracji pojazdów w poprzednim roku kalendarzowym, są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji CO2 oraz liczbę zarejestrowanych nowych pojazdów.

(9) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenta należy uznać za spełniającego docelowe indywidualne poziomy emisji, jeżeli jego średni indywidualny poziom emisji CO2 nie przekracza jego docelowego indywidualnego poziomu emisji. W przypadku producentów będących członkami grupy producentów zgodność należy oceniać na poziomie grupy zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku producentów lub grup producentów, którym przyznano odstępstwo od docelowych indywidualnych poziomów emisji w roku kalendarzowym 2021 zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631, średni indywidualny poziom emisji CO2 należy ocenić pod kątem zgodności z przyznanymi im poziomami docelowymi w ramach odstępstw.

(10) Dwóch producentów samochodów osobowych, Subaru Corporation i Jaguar Land Rover Limited, wycofało swoje wnioski o odstępstwa od docelowych indywidualnych poziomów emisji na rok kalendarzowy 2021 i utworzyło grupy z innymi producentami na ten rok kalendarzowy. W związku z tym w przypadku tych producentów odstępstwa od ich docelowych indywidualnych poziomów emisji na rok kalendarzowy 2021 nie mają już zastosowania, a ich zgodność należy oceniać na poziomie grupy producentów.

(11) Zgodnie z art. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631 przy obliczaniu średnich poziomów emisji CO2 producentów samochodów osobowych każdy nowy samochód osobowy o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km liczy się jako 1,67 samochodu osobowego w 2021 r., z zastrzeżeniem limitu "superjednostek" dla każdego producenta lub grupy producentów w okresie od 2020 do 2022 r. wynoszącego 7,5 g CO2/km.

(12) Ograniczenie emisji CO2 uzyskane dzięki zastosowaniu technologii innowacyjnych ("ekoinnowacji"), które mają zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i które zostały zatwierdzone przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631, są uwzględniane do celów obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2, z zastrzeżeniem limitu całkowitego wkładu dla każdego producenta lub grupy producentów wynoszącego 7 g CO2/ km. W roku kalendarzowym 2021 należy uwzględnić jedynie ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinno- wacji określone przez odniesienie do WLTP.

(13) Zapisy zawierające kompletne dane dotyczące masy w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów (kod błędu B), powinny również być uwzględniane przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji CO2. Ponieważ jednak producenci nie mogą zweryfikować ani poprawić tych zapisów, przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta należy zastosować margines błędu.

(14) Margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnimi indywidualnymi poziomami emisji a docelowym indywidualnym poziomem emisji CO2 z uwzględnieniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować. Zastosowany margines błędu zawsze poprawia wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(15) W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to 4 producentów samochodów osobowych i 2 producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(16) Komisja ma również informować producentów o wartościach, o których mowa w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631, które mają być stosowane do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji począwszy od 2025 r.

(17) Dwóch producentów samochodów osobowych, DR Motor Company Srl i Great Wall Motor Company Limited, poinformowało Komisję o błędach w niektórych wartościach wymienionych w załącznikach I i II do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2022/2087 2 .

(18) Spółka DR Motor Company Srl poinformowała Komisję w dniu 23 grudnia 2022 r., że 6 samochodów osobowych zarejestrowanych w roku kalendarzowym 2020 nie powinno być im przypisanych, lecz DR Automobiles Srl, co potwierdził również ten producent. Po dokonaniu oceny odpowiednich dokumentów homologacji typu wydanych przez władze włoskie Komisja mogła potwierdzić ten błąd i uzyskała informacje umożliwiające korektę odnośnych wartości dotyczących wydajności. Należy zatem skorygować wartości wymienione dla DR Motor Company Srl i DR Automobiles Srl w tabeli 1 w części A w załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087.

(19) W dniu 2 września 2022 r. przedsiębiorstwo Great Wall Motor Company Limited zgłosiło Komisji brakujące indywidualne poziomy emisji WLTP dla wartości CO2 mające zastosowanie do 370 pojazdów zarejestrowanych w roku kalendarzowym 2020. Po dokonaniu oceny odpowiedniej dokumentacji homologacji typu wydanej przez władze włoskie Komisja mogła potwierdzić poprawność nowo zgłoszonych wartości. Należy zatem skorygować wartości wymienione dla Great Wall Motor Company Limited w tabeli 1 w części A w załączniku II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087.

(20) Ze względu na powyższe korekty konieczne jest również dostosowanie indywidualnego poziomu emisji w cyklu WLTP na rok 2020 uśrednionego dla całego parku pojazdów i średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w nowym europejskim cyklu jezdnym ("NEDC") wymienionych w części A załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087.

(21) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2022/2087.

(22) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 lub wartości masy przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości dotyczące wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, w odniesieniu do roku kalendarzowego 2021 określono w załączniku I do niniejszej decyzji.
2. 
Poziomy docelowe emisji dla unijnego parku pojazdów na lata 2025 i 2030, o których mowa w art. 9 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (UE) 2019/631, oraz wartości dla a2021, a2025, i a2030, o których mowa w art. 9 ust. 3 lit. b) rozporządzenia (UE) 2019/631 określono w załączniku II do niniejszej decyzji.
Artykuł  2

W załącznikach I i II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 wprowadza się zmiany określone w załączniku III do niniejszej decyzji.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:

1)
ADDAX MOTOR NV

Kleine Tapuitstraat 18

8540 Deerlijk

Belgia

2)
ADIDOR VOITURES SAS

26 bld Gouvion-St-Cyr

75107 Paris

Francja

3)
ALFA ROMEO SPA

C.so G. Agnelli, 200

10135 Torino (TO)

Włochy

4)
ALKE SRL

via Vigonovese 123

35127 Padova (PD)

Włochy

5)
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

Niemcy

6)
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE GROUP CORP LTD

reprezentowany w Unii przez:

JAC-Italy Design Center S.R.L

Via Torino 21/b

10044 Pianezza (TO)

Włochy

7)
ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED

reprezentowany w Unii przez:

Aston Martin Lagonda of Europe GmbH,

Unterschweinstiege 2-14

60549 Frankfurt am Main

Niemcy

8)
AUDI AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

9)
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

10)
AUDI SPORT GMBH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

11)
AUTOMOBILE DACIA SA

Str. Uzinei Nr. 1

115400 Mioveni (Arges) Rumunia

12)
AUTOMOBILES CITROEN

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

13)
AUTOMOBILES PEUGEOT

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

14)
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

Włochy

15)
BATTSWAP INC

reprezentowany w Unii przez:

BattSwap DE GmbH

Äußere Sulzbacher Str. 118

90491 Nürnberg

Niemcy

16)
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

P.O. box

DE-80788 München

Niemcy

17)
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Borgward Group AG Kriegsbergstraße 11

70174 Stuttgart

Niemcy

18)
BENTLEY MOTORS LTD

reprezentowany w Unii przez:

Bentley Motors Germany GmbH

Zeppelinstraße 1

85399 Hallbergmoos Niemcy

19)
BMW M GMBH P.O. box

DE-80809 München

Niemcy

20)
BMW Pool (M1)

Pool manager:

Bayerische Motoren Werke AG

P.O. box

DE-80788 München

Niemcy

21)
BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

SWM Motorcycles S.R.L.

Via Nino Bixio n. 8

21024 Biandronno (VA)

Włochy

22)
BUGATTI AUTOMOBILES SAS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

23)
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

reprezentowany w Unii przez:

BYD Europe B.V.

's-Gravelandseweg 256

3125 BK Schiedam

Niderlandy

24)
CATERHAM CARS LIMITED

reprezentowany w Unii przez:

Caterham Competition France

Vallon de Fontanes

30520 Saint Martin de Valgalgues

Francja

25)
CHINA FAW GROUP CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

China FAW Group Import & Export Co., Ltd. Deutschland

Eschersheimer Landstraße 14

60322 Frankfurt am Main

Niemcy

26)
CNG-TECHNIK GMBH

Industriestr. 26

55543 Bad Kreuznach

Niemcy

27)
DFSK MOTOR CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria S.r.l.

Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val D' Elsa (FI)

Włochy

28)
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad Niderlandy

29)
DR AUTOMOBILES SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d'Isernia (IS)

Włochy

30)
DR ING HCF PORSCHE AG

Porscheplatz 1,

70435 Stuttgart

Niemcy

31)
ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

32)
EVUM MOTORS GMBH

Joseph-Dollinger-Bogen 26

80807 München

Niemcy

33)
FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi 18

43040 Varano de' Melegari (PR)

Włochy

34)
FCA ITALY SPA

C.so G. Agnelli 200

10135 Torino (TO)

Włochy

35)
FCA US LLC

reprezentowany w Unii przez:

FCA Italy SpA

C.so G. Agnelli 200

10135 Torino (TO)

Włochy

36)
FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena (MO)

Włochy

37)
FORD MOTOR COMPANY

reprezentowany w Unii przez:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

38)
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

reprezentowany w Unii przez:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

39)
FORD-WERKE GMBH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

40)
FORD Pool (M1)

Pool manager:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

41)
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

reprezentowany w Unii przez:

KnowMotive

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

42)
GOUPIL INDUSTRIE SAS

2445 Avenue de la Vallée du Lot

47320 Bourran

Francja

43)
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

reprezentowany w Unii przez:

Great Wall Motor Deutschland GmbH

Max-Diamand-Straße 7

80937 München

Niemcy

44)
HAIMA CAR CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

XPeng European Holding B.V.

Delflandlaan 1,

1062EA Amsterdam

Niderlandy

45)
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLE TECHNOLOGY CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

DCKD GmbH

Am Falder 4

40589 Düsseldorf

Niemcy

46)
HONDA MOTOR CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

47)
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

48)
HYUNDAI Pool (M1)

Pool manager:

Hyundai Motor Company

reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

49)
HYUNDAI Pool (N1)

Pool manager:

Hyundai Motor Company

reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

50)
HYUNDAI MOTOR COMPANY

reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

51)
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

Průmyslová zóna Nošovice Hyundai 700/1

739 51 Nižní Lhoty

Czechy

52)
ISUZU MOTORS LIMITED

reprezentowany w Unii przez: Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

53)
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino (TO)

Włochy

54)
JAGUAR LAND ROVER LIMITED

reprezentowany w Unii przez:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irlandia

55)
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Aiways Automobile Europe GmbH Duerrstrasse 1

80992 München

Niemcy

56)
JIANGSU AOXIN NEW ENERGY AUTOMOBILE CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Italcar Industrial S.r.l.

Via Bruino, 36

10040 Rivalta di Torino (TO) Włochy

57)
KIA Pool (M1)

Pool manager:

Kia Corporation

reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

58)
KIA Pool (N1)

Pool manager:

Kia Corporation

reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

59)
KIA CORPORATION

reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

(60)
KIA SLOVAKIA SRO

Sv. Jána Nepomuckého 1282/1

Teplička nad Váhom, 013 01

Słowacja

61)
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB

Kelliehousevagen 73

262 74 Ängelholm

Szwecja

62)
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Nextem Italia Srl

Via Marradi 14

57126 Livorno (LI)

Włochy

63)
LIGIER GROUP

Route d'Hauterive 105

3200 Abrest

Francja

64)
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ

reprezentowany w Unii przez: ITÜ Rebella

Poe 2

Lähte Tartumaa 60502

Estonia

65)
LONDON EV COMPANY

reprezentowany w Unii przez:

China-Euro Vehicle Technology (CEVT)

Pumpgatan 1

41755 Göteborg

Szwecja

66)
LOTUS CARS LIMITED

reprezentowany w Unii przez:

China-Euro Vehicle Technology (CEVT)

Pumpgatan 1

41755 Göteborg

Szwecja

67)
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel József u. 52

2500 Esztergom

Węgry

68)
MAHINDRA & MAHINDRA LTD

reprezentowany w Unii przez: Mahindra Europe Srl

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (RM)

Włochy

69)
MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE

40 Avenue de Bréauté

76885 Dieppe Cédex

Francja

70)
MAN TRUCK & BUS SE

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

71)
MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena (MO)

Włochy

72)
MAZDA MOTOR CORPORATION

reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus Niemcy

73)
MAZDA MOTOR LOGISTIC EUROPE N.V.

Blaasveldstraat 162

2830 Willebroek

Belgia

74)
MAZDA-SUBARU-SUZUKI-TOYOTA Pool (M1)

Pool manager:

Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60 1140 Brussels

Belgia

75)
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

reprezentowany w Unii przez:

McLaren Automotive Europe S.L.U.

Pol. Ind. L'Albornar S/N

43710 Santa Oliva, Tarragona

Hiszpania

76)
MERCEDES-AMG GMBH

Daimlerstrasse 1

71563 Affalterbach

Niemcy

77)
MERCEDES-BENZ AG

MercedesstraEe 120

70372 Stuttgart

Niemcy

78)
MERCEDES-BENZ Pool (M1)

Pool manager:

Mercedes-Benz AG MercedesstraEe 120

70372 Stuttgart

Niemcy

79)
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH

Diamantstraße 1

65468 Trebur

Niemcy

80)
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH

Diamantstraße 1

65468 Trebur

Niemcy

81)
MORGAN TECHNOLOGIES LTD

reprezentowany w Unii przez:

Corbital Limited

8 Priory Office Park, Stillgorgan Road

A94 EE95 Blackrock, Co. Dublin

Irlandia

82)
NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

BIO AUTO SP. Z O.O.

Ul. Swiętokrzyska 12/323

30-015 Krakow

Polska

83)
NEXT E.GO MOBILE SE

Lilienthalstraße 1

52068 Aachen

Niemcy

84)
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS

8 rue Jean-Pierre Timbaud

78180 Montigny-le-Bretonneux

Francja

85)
OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13

65423 Rüsselsheim am Main

Niemcy

86)
OZ TRUCK SRL

Viale De Gasperi 132

38023 Cles (TN)

Włochy

87)
PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (MO)

Włochy

88)
POLESTAR PERFORMANCE AB

Assar Gabrielssons väg 9

40531 Göteborg

Szwecja

89)
PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

90)
POLARIS SALES EUROPE SARL

2445 Avenue de la Vallée du Lot

47320 Bourran

Francja

91)
PSA AUTOMOBILES SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

92)
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI Pool (M1)

Pool manager:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

93)
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI Pool (N1)

Pool manager:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

94)
RENAULT SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

95)
RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex

Francja

96)
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

reprezentowany w Unii przez:

Bayerische Motoren Werke AG

P.O. box

DE-80788 München

Niemcy

97)
ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine (PA)

Włochy

98)
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

SAIC Europe Sarl

Professor W.H. Keesomlaan 12

1183 DJ Amstelveen,

Niderlandy

99)
SAIC MOTOR CORPORATION

reprezentowany w Unii przez:

SAIC Motor Europe BV

Professor W.H. Keesomlaan 12

1183 DJ Amstelveen,

Niderlandy

100)
SEAT SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

101)
SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

102)
SKODA AUTO AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

103)
SSANGYONG MOTOR COMPANY

reprezentowany w Unii przez:

Ssangyong European Parts Center BV

IABC 5253 & 5254

4814RD Breda

Niderlandy

104)
STELLANTIS Pool (M1)

Pool manager:

PSA Automobiles SA

2-10 boulevard de l'Europe 78300 Poissy

Francja

105)
STELLANTIS Pool (N1)

Pool manager:

PSA Automobiles SA

2-10 boulevard de l'Europe 78300 Poissy

Francja

106)
STREETSCOOTER GMBH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

Niemcy

107)
SUBARU CORPORATION

reprezentowany w Unii przez: Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

108)
SUZUKI MOTOR CORPORATION

reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Magyar Corporation Ltd.

Schweidel József u. 52

2500 Esztergom

Węgry

109)
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Magyar Corporation Ltd.

Schweidel József u. 52

2500 Esztergom Węgry

110)
TESLA INC

reprezentowany w Unii przez:

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Niderlandy

111)
TESLA Pool (M1)

Pool manager:

Tesla Inc

reprezentowany w Unii przez:

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Niderlandy

112)
TOYOTA MOTOR CORPORATION

reprezentowany w Unii przez:

Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

113)
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

114)
UAZ

reprezentowany w Unii przez:

C&P Motor Group SNC

Via E. Mattei 65

53041 Asciano (SI)

Włochy

115)
VOLKSWAGEN AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

116)
VOLKSWAGEN-SAIC Pool (M1)

Pool manager:

Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

117)
VOLKSWAGEN-FORD-SAIC-GOUPIL Pool (N1)

Pool manager:

Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

118)
VOLVO CAR CORPORATION

Regulatory Affairs Environment (Dep 58832)

PV3A1, PVE Reception, Assar Gabrielssons väg

40531 Göteborg

Szwecja

119)
XYT

6 Ruelle de l'Église

91350 Grigny

Francja

120)
ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

Lynk & Co International AB

Planetgatan 6

41755 Göteborg

Szwecja

121)
ZHEJIANG ZOTYE AUTOMOBILE MANUFACTURING CO LTD

reprezentowany w Unii przez:

China Import Beratung C.I.B. GmbH

Robert-Bosch-Straße 7

73257 Köngen

Niemcy

Sporządzono w Brukseli dnia 3 sierpnia 2023 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  3  

Część A

WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2021 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J K
Nazwa producenta Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia Całkowita liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Superjednostki Limit superjednostek WLTP na lata 2021-2022 Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu
ADIDOR VOITURES SAS DMD 2 1 315,00 153,000 0,000 7,5 0,000
ALFA ROMEO SPA P8 23 210 1 704,15 166,398 122,806 43,592 0,000 0 1,009 0,000
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG D 879 2 069,95 242,099 245,751 - 3,652 0,000 7,5 0,000 0,000
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE DMD 86 1 535,00 0,000 0,000 7,5 0,000
ASTON MARTIN LAGONDA LTD D 679 2 049,18 295,384 314,807 - 19,423 0,000 7,5 0,000 0,000
AUDI AG P10 444 872 1 724,69 118,210 129,549 - 11,340 0,000 0 1,193 0,001
AUDI HUNGARIA ZRT P10 2 953 1 463,30 169,062 109,998 59,064 0,000 0 0,220 0,000
AUDI SPORT GMBH P10 11 077 1 942,13 255,338 124,784 130,548 0,000 0 0,000 0,006
AUTOMOBILE

DACIA SA

P7 252 389 1 176,07 106,605 103,872 2,732 0,000 0 2,029 0,001
AUTOMOBILES CITROEN P8 288 043 1 166,56 121,556 114,885 6,671 0,321 2,969 2,561 0,000
AUTOMOBILES PEUGEOT P8 271525 1 487,73 115,805 128,609 - 12,809 2,969 2,969 1,602 0,005
AUTOMOBILI

LAMBORGHINI SPA

D 1 535 2 018,53 347,381 321,452 25,929 0,000 7,5 1,186 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1 656 243 1 710,36 112,664 126,367 - 13,703 0,000 0 1,680 0,000
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD DMD 49 1 854,00 242,000 0,000 7,5 0,000
BENTLEY MOTORS LTD D 1 507 2 425,89 274,504 252,883 21,621 0,000 7,5 2,138 0,000
BMW M GMBH P1 9 790 1 969,35 247,857 119,807 128,050 0,000 0 2,227 0,000
BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD DMD 22 1 647,64 188,364 0,000 7,5 0,000
BUGATTI AUTOMOBILES SAS P10 13 2 070,00 523,385 113,249 410,136 0,000 0 0,000 0,000
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED DMD 1 068 2 564,00 0,000 0,000 7,5 0,000
CATERHAM CARS LIMITED DMD 156 699,36 151,526 0,000 7,5 0,000
CHINA FAW GROUP CO LTD DMD 19 2 706,58 0,000 0,000 7,5 0,000
CNG-TECHNIK GMBH P2 1 021 1 713,00 130,242 128,879 1,363 0,000 0 1,039 0,000
DFSK MOTOR CO LTD DMD 753 1 669,04 158,513 7,688 7,688 0,000
DONKERVOORT

AUTOMOBIELEN BV

DMD 13 865,00 191,000 0,000 7,5 0,000
DR AUTOMOBILES SRL D 8 314 1 390,99 156,796 171,098 - 14,302 0,013 7,5 0,000 0,000
DR ING HCF PORSCHE AG P10 58 891 2 039,29 155,251 136,278 18,971 0,000 0 0,927 0,002
FABBRICA DALLARA SRL DMD 2 1 010,00 216,000 0,000 7,5 0,000
FCA ITALY SPA P8 491207 1 231,23 112,714 110,082 2,632 0,000 0 1,493 0,000
FCA US LLC P8 69 747 1 605,31 132,416 123,142 9,274 0,000 0 0,792 0,000
FERRARI SPA D 3 299 1 709,00 279,433 298,215 - 18,807 0,000 7,5 0,000 0,025
FORD MOTOR COMPANY P2 3 010 1 847,61 260,943 112,743 148,168 0,000 0 1,049 0,032
FORD WERKE GMBH P2 421982 1 550,81 116,963 123,842 - 6,882 0,000 0 2,495 0,003
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC D 391 1 803,21 223,849 255,404 - 31,555 0,000 7,5 0,000 0,000
GREAT WALL MOTOR COMPANY

LIMITED

DMD 746 1 605,00 179,000 0,000 7,5 0,000
HAIMA CAR CO LTD DMD 424 1 712,00 0,000 0,000 7,5 0,000
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLES TECHNOLOGY CO LTD DMD 104 1 465,00 0,000 0,000 7,5 0,000
HONDA MOTOR CO LTD P9 38 558 1 454,83 124,507 118,711 5,796 0,000 0 1,013 0,000
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS P3 120572 1 086,61 118,390 96,662 21,728 0,000 0 1,174 0,000
HYUNDAI MOTOR COMPANY P3 111 362 1 585,98 84,432 120,398 - 35,987 0,000 0 0,619 0,021
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P3 207646 1 569,99 112,774 117,76 - 4,995 0,000 0 0,884 0,009
JAGUAR LAND ROVER LIMITED P9 66 110 2 162,14 159,792 145,521 14,268 0,000 0 0,832 0,003
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD P10 1 060 1 835,92 0,000 110,186 - 110,186 0,000 0 0,000 0,000
KIA CORPORATION P4 237103 1 373,94 91,167 110,054 - 18,887 0,000 0 0,523 0,000
KIA SLOVAKIA SRO P4 175 864 1 485,25 126,643 113,486 13,156 0,000 0 0,665 0,001
KOENIGSEGG

AUTOMOTIVE AB

DMD 2 1 750,00 381,000 0,000 7,5 0,000
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD DMD 91 878,52 0,000 0,000 7,5 0,000
LONDON EV COMPANY LIMITED P10 1 2 305,00 19,000 104,838 - 85,838 0,000 0 0,000 0,000
LOTUS CARS LIMITED D 317 1 097,45 202,095 223,925 - 21,830 0,000 7,5 0,000 0,000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P5 78 841 1 305,30 126,652 113,418 13,234 0,003 8,842 2,637 0,000
MAHINDRA &

MAHINDRA LTD

D 927 1 224,09 174,211 175,622 - 1,411 0,000 7,5 0,000 0,000
MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE P7 2 158 1 177,27 153,384 97,358 56,026 0,000 0 1,235 0,000
MASERATI SPA D 3 091 2 103,03 257,995 264,083 - 6,088 0,000 7,5 0,485 0,000
MAZDA MOTOR CORPORATION P5 108477 1 438,04 124,845 115,824 9,021 7,182 7,480 0,711 0,000
MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE NV P5 16 868 1 412,22 130,910 116,01 14,900 0,000 7,480 0,874 0,000
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 242 1 487,34 277,008 254,086 22,922 0,000 7,5 0,000 0,000
MERCEDES-AMG GMBH P6 805 1 670,54 290,342 113,091 177,251 0,000 0 0,000 0,000
MERCEDES-BENZ AG P6 542 537 1 812,34 113,871 125,258 - 11,387 0,000 0 0,787 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION P7 31 099 1 805,62 93,001 121,794 - 28,793 0,000 0 0,000 0,000
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD P7 34 027 950,89 115,250 92,11 23,140 0,000 0 1,203 0,000
MORGAN

TECHNOLOGIES LTD

DMD 161 1 143,86 168,553 0,000 7,5 0,000
NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO., LTD. DMD 3 1 955,00 0,000 0,000 7,5 0,000
NEXT E.GO MOBILE SE P10 131 1 255,46 0,000 90,857 - 90,857 0,000 0 0,000 0,000
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS P7 179 976 1 386,09 119,440 118,218 1,222 0,000 0 1,440 0,000
OPEL AUTOMOBILE GMBH P8 185 952 1 396,75 121,232 120,754 0,477 2,969 2,969 2,504 0,001
PAGANI AUTOMOBILI SPA DMD 2 1 453,00 360,500 0,000 7,5 0,000
POLESTAR PERFORMANCE AB 3 869 2 109,45 0,000 139,907 - 139,907 0,000 7,5 0,000 0,000
PSA AUTOMOBILES SA P8 809 892 1 336,15 99,116 120,855 - 21,744 2,969 2,969 2,183 0,005
RENAULT SAS P7 803088 1 366,69 106,724 110,72 - 3,999 0,000 0 1,820 0,003
RENAULT TRUCKS DMD 8 2 370,25 280,000 0,000 7,5 0,000
ROLLS-ROYCE

MOTOR CARS LTD

P1 242 2 672,02 365,347 144,572 220,775 0,000 0 0,000 0,000
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD 368 1 884,54 0,000 119,315 - 119,315 0,000 7,5 0,000 0,000
SAIC MOTOR CORPORATION LTD P10 22 311 1 703,27 18,902 116,391 - 97,489 0,000 0 0,000 0,000
SEAT SA P10 339 380 1 391,26 117,378 114,463 2,901 0,000 0 2,136 0,014
SECMA SAS DMD 83 678,36 140,313 0,000 7,5 0,000
SKODA AUTO AS P10 511393 1 444,29 114,587 117,784 - 3,198 0,000 0 2,143 0,001
SSANGYONG

MOTOR COMPANY

D 9 485 1 527,32 173,773 174,397 - 0,624 0,221 7,5 0,000 0,000
SUBARU CORPORATION P5 15 508 1 657,68 184,753 122,879 61,874 0,000 7,5 0,410 0,000
SUZUKI MOTOR CORPORATION P5 90 409 999,21 108,455 100,178 8,277 1,275 8,842 2,291 0,000
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD 12 890,00 108,000 95,643 12,357 0,000 8,842 0,000 0,000
TESLA INC P9 127791 1 912,45 0,000 112,734 - 112,734 0,000 0 0,000 0,000
TOYOTA MOTOR CORPORATION 25 006 1 303,39 102,773 113,065 - 10,293 1,745 7,500 1,136 0,001
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA P5 612 548 1 409,40 110,862 120,896 - 10,036 2,416 7,480 0,986 0,002
UAZ DMD 3 1 840,00 261,667 0,000 7,5 0,000
VOLKSWAGEN AG P10 1 090 431 1 497,21 117,087 119,687 - 2,602 0,000 0 1,157 0,002
VOLVO CAR CORPORATION 241 475 1 941,33 103,717 132,844 - 29,129 0,000 0 0,291 0,002
ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO

LTD

P10 8 395 1 935,22 39,438 134,105 - 94,667 4,752 7,5 0,000 0,000
ZHEJIANG ZOTYE AUTOMOBILE MANUFACTURING CO LTD DMD 8 1 967,25 0,000 0,000 7,5 0,000

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2021 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J K L
Nazwa grupy producentów Grupy producentów Całkowita liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu

WLTP

Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Superjednostki Limit superjednostek WLTP na lata 2021-2022 Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP
BMW P1 666 275 1 714,52 114,743 125,942 - 11,199 0,000 0,000 1,687 0,000
FORD P2 426 013 1 553,29 118,013 123,281 - 5,272 0,000 0,000 2,481 0,004 119,870
HYUNDAI P3 439 580 1 441,46 107,134 112,485 - 5,359 0,000 0,000 0,897 0,008
KIA P4 412 967 1 421,34 106,275 111,498 - 5,224 0,000 0,000 0,583 0,001
MAZDA-SUBARUSUZUKI-TOYOTA P5 922 651 1 367,90 115,208 117,336 - 2,128 2,599 7,555 1,205 0,000 116,476
MERCEDES-BENZ P6 543 342 1 812,13 114,133 125,181 - 11,048 0,000 0,000 0,785 0,000
RENAULT-NISSANMITSUBISHI P7 1 302 737 1 331,74 108,430 110,466 - 2,038 0,000 0,000 1,748 0,002 110,613
STELLANTIS P8 2 139 576 1 326,50 110,743 118,376 - 7,633 2,205 2,205 1,940 0,000 117,636
TESLA P9 232 459 1 907,55 66,096 136,043 - 69,948 0,000 0,000 0,405 0,001 135,408
VW-SAIC P10 2 490 908 1 530,75 117,300 120,789 - 3,490 0,077 0,077 1,309 0,001 119,389

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2 w cyklu WLTP, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.

W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2021, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2021 (drobny producent).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2021 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2021.

Kolumna C:

"Całkowita liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2021, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2021, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/1151 4  dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku 2021, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu WLTP Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach:

- stosowanie superjednostek (kolumna H);

- ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna J)

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią A pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach, poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631, z uwzględnieniem części A pkt 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 ("D" w kolumnie B w tabeli 1).

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2022/2087. W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2021, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie L w tabeli 2.

W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 ("DMD" w kolumnie B w tabeli 1), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również "odległości do poziomu docelowego" (kolumna G) ani "marginesu błędu" (kolumna K).

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna K).

Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów ("P" w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Superjednostki" (g CO2/km) oznaczają jednostki emisji, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631, określone zgodnie z pkt 4.1 lit. g) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01 5  i które mają być uwzględniane przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna E). Na potrzeby określenia liczby superjednostek (WLTP) przypisywanych danemu producentowi lub grupie producentów każdy z ich nowych samochodów osobowych o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km (NEDC) zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w 2021 r. jest liczony jako 1,67 samochodu osobowego.

Kolumna I:

"Limit superjednostek WLTP na lata 2021-2022" (g CO2/km) oznacza maksymalną ilość superjednostek WLTP, którą można wykorzystać w latach kalendarzowych 2021 i 2022, obliczoną zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 6  i pkt 6.3 zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01. W przypadku gdy obliczona liczba superjed- nostek w roku kalendarzowym 2021 była wyższa niż "limit superjednostek WLTP na lata 2021-2022", wartość uwzględniana w obliczeniach (kolumna H) jest ograniczona do tego limitu.

W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład zmienił się w porównaniu z rokiem kalendarzowym 2020, "limit superjednostek WLTP na lata 2021-2022" oblicza się jako średnią wartości "limitu superjednostek WLTP na lata 2021-2022" wskazanego dla każdego członka grupy w kolumnie I tabeli 1, ważonego zgodnie z całkowitą liczbą samochodów osobowych o indywidualnym poziomie emisji w cyklu NEDC nieprzekraczającym 50 g CO2/km, które zostały zarejestrowane przez członków grupy w roku kalendarzowym 2021.

Kolumna J:

"Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji" (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna F), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 i pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.

Kolumna K:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392 7 .

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B.

Kolumna L (tabela 2):

"Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP" oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią A pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2021. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087.

Część B

WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH LEKKICH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2021 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia Całkowita liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu
ADDAX MOTOR NV DMD 42 1 109,86 0,000 0,000
ALFA ROMEO SPA P4 380 1 745,37 146,440 161,075 - 14,635 1,307 0,000
ALKE SRL DMD 105 1 064,29 0,000 0,000
AUDI AG P5 23 1 854,57 155,456 186,900 - 31,444 0,587 0,000
AUDI SPORT GMBH P5 3 2 041,67 269,000 198,509 70,491 0,000 0,000
AUTOMOBILE DACIA SA P3 19 933 1 308,26 145,999 117,411 28,587 0,025 0,001
AUTOMOBILES CITROEN P4 66 827 1 886,15 202,283 221,550 - 19,276 0,089 0,009
AUTOMOBILES PEUGEOT P4 111686 1 884,09 198,039 217,217 - 19,179 0,091 0,001
BATTSWAP INC DMD 2 1 320,00 0,000 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG DMD 25 1 778,20 152,472 1,328
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED P5 174 1 775,00 0,000 142,178 - 142,178 0,000 0,000
DFSK MOTOR CO LTD DMD 406 1 199,16 193,421 0,000
DR ING HCF PORSCHE AG 2 2 187,50 155,670 220,858 - 65,188 1,330 0,000
ESAGONO ENERGIA SRL DMD 15 1 187,33 0,000 0,000
EVUM MOTORS GMBH DMD 11 1 651,36 0,000 0,000
FCA ITALY SPA P4 118 595 1 820,12 196,548 194,701 1,846 0,927 0,001
FCA US LLC P4 2 177 2 124,06 218,277 203,555 14,722 0,304 0,000
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED P5 34 206 2 376,18 243,649 237,373 6,276 0,000 0,000
FORD-WERKE GMBH P5 142 823 2 028,56 192,954 205,027 - 12,074 0,042 0,001
GOUPIL INDUSTRIE SAS P5 901 1 087,66 0,000 76,193 - 76,193 0,000 0,000
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 317 1 881,13 224,972 0,000
HONDA MOTOR CO LTD DMD 4 1 300,00 102,000 0,000
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS P1/DMD 89 1 064,85 119,933 0,505
HYUNDAI MOTOR COMPANY P1/DMD 42 1 760,52 166,507 0,207
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P1/DMD 46 1 570,04 117,277 0,049
ISUZU MOTORS LIMITED D 8 315 2 133,38 239,269 262,905 - 23,636 0,000 0,000
IVECO SPA 13 506 2 423,59 278,341 294,769 - 16,428 0,000 0,000
JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2 810 2 149,70 200,251 220,864 - 20,613 1,587 0,000
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD DMD 1 1 795,00 0,000 0,000
JIANGSU AOXIN NEW ENERGY AUTOMOBILE CO LTD DMD 1 1 120,00 0,000 0,000
KIA CORPORATION P2/DMD 650 1 445,50 133,781 0,610
KIA SLOVAKIA SRO P2/DMD 40 1 501,28 134,799 0,576
LIGIER GROUP DMD 88 715,11 0,000 0,000
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ DMD 108 2 547,06 348,000 0,000
LONDON EV COMPANY DMD 37 2 273,11 21,000 0,000
MAN TRUCK & BUS SE P5 9 290 2 203,11 255,721 238,332 17,385 0,000 0,004
MAZDA MOTOR CORPORATION DMD 26 1 633,50 157,731 0,000
MERCEDES-BENZ AG 111042 2 196,88 216,445 226,113 - 9,673 0,091 0,005
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD P3 10 581 2 071,13 236,805 204,850 31,955 0,397 0,000
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE S.

A.S.

P3 22 818 1 971,18 192,995 192,199 0,792 0,270 0,004
OPEL AUTOMOBILE GMBH P4 36 897 1 738,23 192,916 187,499 5,416 0,217 0,001
OZ TRUCK SRL DMD 11 1 600,00 0,000 0,000
PIAGGIO & C SPA D 4 109 1 295,30 176,714 181,000 - 4,286 0,000 0,000
POLARIS SALES EUROPE SARL P5 132 1 009,86 0,000 115,087 - 115,087 0,000 0,000
PSA AUTOMOBILES SA P4 103 623 1 440,51 144,834 149,814 - 4,994 0,108 0,014
RENAULT SAS P3 208 594 1 746,34 183,086 191,943 - 8,860 0,524 0,003
RENAULT TRUCKS 6 584 2 180,09 276,813 273,941 2,872 0,728 0,000
ROMANITAL SRL DMD 50 1 445,02 253,040 0,000
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD P5 2 325 1 972,06 45,884 54,703 - 8,819 0,000 0,000
SAIC MOTOR CORPORATION LTD P5 4 1 699,25 21,500 134,906 - 113,406 0,000 0,000
SEAT SA P5 211 1 468,15 132,723 136,909 - 4,186 1,381 0,000
SKODA AUTO AS P5 118 1 261,76 126,598 118,618 7,980 1,775 0,000
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 397 2 181,92 246,451 238,970 7,481 0,000 0,000
STREETSCOOTER GMBH P5 2 818 1 752,91 0,000 140,057 - 140,057 0,000 0,000
SUBARU CORPORATION DMD 5 1 720,40 186,600 0,000
SUZUKI MOTOR CORPORATION D 8 858 1 165,00 173,000 193,058 - 20,058 0,000 0,000
TOYOTA MOTOR CORPORATION 1 1 375,00 113,480 150,141 - 36,661 1,520 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 63 019 1 884,85 190,782 205,888 - 15,106 0,099 0,000
UAZ DMD 1 2 068,00 312,000 0,000
VOLKSWAGEN AG P5 121485 1 948,18 196,633 195,028 1,605 0,916 0,000
VOLVO CAR CORPORATION 725 1 729,83 117,204 165,450 - 48,246 0,004 0,000
XYT DMD 1 940,00 0,000 0,000

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2021 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J
Nazwa grupy producentów Grupy producentów Wyłączenia Całkowita liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Ograniczenie emisji CO dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP
HYUNDAI MOTOR EUROPE P1/DMD 177 1 361,22 130,295 0,315
KIA P2/DMD 690 1 448,74 133,840 0,608
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI P3 261 926 1 745,71 183,295 185,873 - 2,579 0,460 0,001 195,385
STELLANTIS P4 440185 1 751,59 185,383 192,731 - 7,356 0,333 0,008 195,660
VOLKSWAGEN-FORD-SAIC- GOUPIL P5 314513 2 033,64 198,117 204,685 - 6,570 0,374 0,002 207,683

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2 w cyklu WLTP, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.

W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2021, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2021 (drobny producent);

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2021 r.;

"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2021.

Kolumna C:

"Całkowita liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2021, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2021, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2021, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu WLTP Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią B pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach, z uwzględnieniem części B pkt 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 ("D" w kolumnie B w tabeli 1).

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087. W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2021, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie J w tabeli 2.

W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 ("DMD" w kolumnie B w tabeli 1), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również "odległości do poziomu docelowego" (kolumna G) ani "marginesu błędu" (kolumna I).

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).

Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów ("P" w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji" (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1152 i pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.

Kolumna I:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2021/392.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B.

Kolumna J (tabela 2):

"Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP" oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią B pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2021. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087.

ZAŁĄCZNIK  II

Część  A

Wartości, o których mowa w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (samochody osobowe)

1.
Docelowe poziomy emisji dla unijnego parku pojazdów na 2025 i 2030 r., o których mowa odpowiednio w art. 1 ust. 4 lit. a) i art. 1 ust. 5 lit. a) rozporządzenia (UE) 2019/631, obliczone 8  zgodnie z częścią A pkt 6.1.1 i 6.1.2 załącznika I do tego rozporządzenia, są następujące:
docelowy poziom emisji dla unijnego parku pojazdów2025 93,6 g CO2/km
docelowy poziom emisji dla unijnego parku pojazdów2030 49,5 g CO2/km
2.
Wartości dla a2021, a2025 i a2030 obliczone 9  zgodnie z pkt 6.2 części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 są następujące:
a2021 - 0,0175
a2025 - 0,0144
a2030 - 0,0076
3.
Orientacyjna wartość TM0 na 2025 r., obliczona zgodnie z art. 14 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (UE) 2019/631 jako średnia masa próbna wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2021 r., wynosi 1 609,6 kg.

Część  B

Wartości, o których mowa w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (lekkie pojazdy użytkowe)

1.
Docelowe poziomy emisji dla unijnego parku pojazdów na 2025 i 2030 r., o których mowa odpowiednio w art. 1 ust. 4 lit. b) i art. 1 ust. 5 lit. b) rozporządzenia (UE) 2019/631, obliczone 10  zgodnie z częścią B pkt 6.1.1 i 6.1.2 załącznika I do tego rozporządzenia, są następujące:
docelowy poziom emisji dla unijnego parku pojazdów2025 153,9 g CO2/km
docelowy poziom emisji dla unijnego parku pojazdów2030 90,6 g CO2/km
2.
Wartości dla a2021, a2025 i a2030 obliczone 11  zgodnie z pkt 6.2 części B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 są następujące:
a2021 0,1064
a2025 0,0848
a2030 0,0499

ZAŁĄCZNIK  III

W załącznikach I i II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku I część A tabela 1 wiersze dotyczące producentów DR Automobiles Srl i DR Motor Company Srl otrzymują brzmienie:
"A B C D E F G H I J K
Nazwa producenta Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia Całkowita liczba rejestracji Liczba uwzględnionych rejestracji (95 %) Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Superjednostki Ograniczenie emisji CO 2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji Margines błędu
DR AUTOMOBILES SRL D 3 335 3 168 1 409,92 139,422 148,000 - 8,578 0 0 0
DR MOTOR COMPANY SRL D 1 0 1 050,00"
2)
w części A załącznika II wprowadza się następujące zmiany:
a)
pkt 2 lit. b) otrzymuje brzmienie:

"b) w przypadku producentów, o których mowa w części A pkt 5 lit. b) załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631:

(i) NEDCCO2 wynosi 107,534 g CO2/km, obliczone jako średnia wszystkich wartości określonych w kolumnie E tabeli 1 poniżej, ważona zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta, jak wskazano w kolumnie C;

(ii) WLTPCO2 wynosi 130,301 g CO2/km, obliczone jako średnia wszystkich wartości określonych w kolumnie F tabeli 1 poniżej, ważona zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta, jak wskazano w kolumnie C."

b)
w tabeli 1 wiersze dotyczące producentów DR Automobiles Srl, DR Motor Company Srl i Great Wall Motor Company Limited otrzymują brzmienie:
"A B C D E F G
Nazwa producenta Grupy producentów Liczba uwzględnionych rejestracji Docelowy poziom emisji w cyklu NeDC na 2020 r. Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP
DR AUTOMOBILES SRL 3 331 96,000 140,356 169,117 115,672
DR MOTOR COMPANY SRL 0 84,015 101,826
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED 370 102,526 160,000 179,000 114,701"
c)
w objaśnieniach do tabel 1 i 2 kolumna G akapit drugi otrzymuje brzmienie:

"W przypadku producentów odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe zarejestrowane w 2020 r., w przypadku których nie zgłoszono indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu WLTP (brak wpisów w kolumnach E i F), referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP określono przez pomnożenie ich docelowego poziomu emisji w cyklu NEDC na 2020 r. (kolumna D) przez 130,301 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna F) uśredniony dla całego parku pojazdów, podzielone przez 107,534 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC uśredniony dla całego parku pojazdów (kolumna E). Obie wartości uśrednione dla całego parku pojazdów obliczono jako średnie ważone zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta (kolumna C).".

1 Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
2 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2022/2087 z dnia 26 września 2022 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2020 oraz informująca producentów o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 280 z 28.10.2022, s. 49).
3 Załącznik I zmieniony przez sprostowanie z dnia 24 sierpnia 2023 r. (Dz.U.UE.L.2023.209.9) zmieniające nin. decyzję z dniem 3 sierpnia 2023 r.
4 Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1).
5 Zawiadomienie Komisji - Wytyczne w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych lekkich samochodów dostawczych 2017/C 218/01 (Dz.U. C 218 z 7.7.2017, s. 1).
6 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679).
7 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/392 z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie monitorowania i raportowania danych dotyczących emisji CO2 z samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 oraz uchylające rozporządzenia wykonawcze Komisji (UE) nr 1014/2010, (UE) nr 293/2012, (UE) 2017/1152 i (UE) 2017/1153 (Dz.U. L 77 z 5.3.2021, s. 8).
8 Docelowe poziomy emisji CO2 na lata 2025 i 2030 dla pojazdów lekkich, EUR 31509 EN, Urząd Publikacji Unii Europejskiej, Luksemburg, 2023, ISBN 978-92-68-03448-4, doi:10.2760/901734, JRC133502.
9 Docelowe poziomy emisji CO2 na lata 2025 i 2030 dla pojazdów lekkich, EUR 31509 EN, Urząd Publikacji Unii Europejskiej, Luksemburg, 2023, ISBN 978-92-68-03448-4, doi:10.2760/901734, JRC133502.
10 Docelowe poziomy emisji CO2 na lata 2025 i 2030 dla pojazdów lekkich, EUR 31509 EN, Urząd Publikacji Unii Europejskiej, Luksemburg, 2023, ISBN 978-92-68-03448-4, doi:10.2760/901734, JRC133502.
11 Docelowe poziomy emisji CO2 na lata 2025 i 2030 dla pojazdów lekkich, EUR 31509 EN, Urząd Publikacji Unii Europejskiej, Luksemburg, 2023, ISBN 978-92-68-03448-4, doi:10.2760/901734, JRC133502.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2023.200.5

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2023/1623 w sprawie określenia wartości odnoszących się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych na rok kalendarzowy 2021 oraz wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji począwszy od 2025 r., na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/631 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz sprostowania decyzji wykonawczej decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087
Data aktu: 03/08/2023
Data ogłoszenia: 10/08/2023