KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1503 z dnia 7 października 2020 r. w sprawie europejskich dostawców usług finansowania społecznościowego dla przedsięwzięć gospodarczych oraz zmieniające rozporządzenie (UE) 2017/1129 i dyrektywę (UE) 2019/1937 1 , w szczególności jego art. 12 ust. 16 akapit czwarty,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Aby zapewnić odpowiednią harmonizację w całej Unii środków i procedur na potrzeby planu ciągłości działania, o którym mowa w art. 12 ust. 2 lit. j) rozporządzenia (UE) 2020/1503, należy określić środki i procedury na potrzeby takiego planu.
(2) W celu należytego ograniczenia ryzyka związanego z zaprzestaniem świadczenia usług krytycznych plan ciągłości działania powinien zapewniać dalsze świadczenie usług krytycznych, w tym usług zlecanych osobom trzecim na zasadzie outsourcingu, pomimo upadłości dostawcy usług finansowania społecznościowego lub osoby trzeciej, której zlecono świadczenie usług krytycznych na zasadzie outsourcingu.
(3) Biorąc pod uwagę szerokie spektrum zdarzeń mogących wywrzeć negatywny wpływ na świadczenie usług krytycznych, plan ciągłości działania powinien odnosić się do sytuacji skutkujących powstaniem poważnego uchybienia lub poważnego przypadku niewykonania zobowiązania w związku ze świadczeniem usług krytycznych.
(4) Aby zapewnić skuteczność planu ciągłości działania, należy określić minimalną treść środków i procedur na potrzeby planu ciągłości działania.
(5) Należy określić ograniczoną liczbę terminów technicznych. Ustanowienie definicji tych terminów technicznych jest konieczne, aby zapewnić jednolite stosowanie przepisów niniejszego rozporządzenia, a tym samym aby przyczynić się do ustanowienia jednolitego zbioru przepisów dotyczących unijnych dostawców usług finansowania społecznościowego. Wspomniane definicje służą wyłącznie określeniu zobowiązań dostawców usług finansowania społecznościowego, a ich zakres powinien być ściśle ograniczony do celów związanych z ułatwieniem odpowiedniego zrozumienia przepisów niniejszego rozporządzenia.
(6) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt regulacyjnych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych.
(7) Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych przeprowadził otwarte konsultacje publiczne w zakresie projektu regulacyjnych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwrócił się o poradę do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych ustanowionej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 2 .
(8) Zgodnie z art. 42 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 3 skonsultowano się z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych, który swoją opinię wydał w dniu 1 czerwca 2022 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 13 lipca 2022 r.