(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE L z dnia 19 października 2017 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Rady 64/432/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy bydłem i trzodą chlewną 1 , w szczególności sekcję II pkt 7 w załączniku A i rozdział I sekcja E w załączniku D do tej dyrektywy,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/425/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych i zootechnicznych mających zastosowanie w handlu wewnątrzwspólnotowym niektórymi żywymi zwierzętami i produktami w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego 2 , w szczególności jej art. 10 ust. 4,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/68/EWG z dnia 28 stycznia 1991 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy owcami i kozami 3 , w szczególności rozdział 1 sekcja II w załączniku A do tej dyrektywy,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W dyrektywie 91/68/EWG określono warunki dotyczące zdrowia zwierząt regulujące handel owcami i kozami w Unii. Ustanowiono w niej warunki, zgodnie z którymi państwa członkowskie lub ich regiony mogą być uznawane za oficjalnie wolne od brucelozy (Brucella melitensis).
(2) Decyzja Komisji 93/52/EWG 4 stanowi, że regiony państw członkowskich, o których mowa w załączniku II do tej decyzji, są uznane za oficjalnie wolne od brucelozy (B. melitensis) zgodnie z warunkami określonymi w dyrektywie 91/68/EWG.
(3) Hiszpania przedłożyła Komisji dokumentację wykazującą, że Wspólnota Autonomiczna La Rioja, Wspólnota Autonomiczna Walencji oraz prowincje Albacete, Cuenca i Guadalajara we Wspólnocie Autonomicznej Kastylia-La Mancha spełniają warunki określone w dyrektywie 91/68/EWG umożliwiające uznanie tych obszarów za oficjalnie wolne od brucelozy (B. melitensis) w odniesieniu do stad owiec i kóz.
(4) Jak wynika z oceny dokumentacji przedłożonej przez Hiszpanię, Wspólnota Autonomiczna La Rioja, Wspólnota Autonomiczna Walencji oraz prowincje Albacete, Cuenca i Guadalajara we Wspólnocie Autonomicznej Kastylia-La Mancha powinny zostać uznane za oficjalnie wolne od brucelozy (B. melitensis) w odniesieniu do stad owiec i kóz.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić wpis dotyczący Hiszpanii w załączniku II do decyzji 93/52/EWG.
(6) Dyrektywa 64/432/EWG ma zastosowanie do handlu bydłem i trzodą chlewną w Unii. Określono w niej warunki, zgodnie z którymi państwo członkowskie lub jego region mogą być uznane za oficjalnie wolne od brucelozy lub oficjalnie wolne od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do stad bydła.
(7) Decyzja Komisji 2003/467/WE 5 stanowi, że państwa członkowskie i ich regiony wymienione, odpowiednio, w rozdziałach 1 i 2 załącznika II do tej decyzji uznaje się za oficjalnie wolne od brucelozy w odniesieniu do stad bydła. Decyzja 2003/467/WE stanowi również, że państwa członkowskie i ich regiony wymienione, odpowiednio, w rozdziałach 1 i 2 załącznika III do tej decyzji uznaje się za oficjalnie wolne od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do stad bydła.
(8) Cypr przedłożył Komisji dokumentację wykazującą, że całe jego terytorium spełnia warunki określone w dyrektywie 64/432/EWG umożliwiające uznanie go za obszar oficjalnie wolny od brucelozy w odniesieniu do stad bydła.
(9) Jak wynika z oceny dokumentacji przedłożonej przez Cypr, należy uznać to państwo za oficjalnie wolne od brucelozy w odniesieniu do stad bydła oraz wymienić je odpowiednio w wykazie w rozdziale 1 załącznika II do decyzji 2003/467/WE.
(10) Hiszpania przedłożyła Komisji dokumentację wykazującą, że Wspólnota Autonomiczna Katalonii, Wspólnota Autonomiczna Kastylia-La Mancha, Wspólnota Autonomiczna Galicji oraz prowincja Zamora należąca do Wspólnoty Autonomicznej Kastylia i León spełniają warunki określone w dyrektywie 64/432/EWG umożliwiające uznanie tych obszarów za oficjalnie wolne od brucelozy w odniesieniu do stad bydła.
(11) Jak wynika z oceny dokumentacji przedłożonej przez Hiszpanię, Wspólnota Autonomiczna Katalonii, Wspólnota Autonomiczna Kastylia-La Mancha, Wspólnota Autonomiczna Galicji oraz prowincja Zamora we Wspólnocie Autonomicznej Kastylia i León powinny zostać uznane za regiony oficjalnie wolne od brucelozy w odniesieniu do stad bydła oraz wymienione odpowiednio w wykazie w rozdziale 2 załącznika II do decyzji 2003/467/WE.
(12) Niektóre regiony Włoch figurują obecnie w wykazie w rozdziale 2 załącznika III do decyzji 2003/467/WE jako regiony oficjalnie wolne od enzootycznej białaczki bydła. Włochy przedłożyły Komisji dokumentację wykazującą, że całe ich terytorium spełnia warunki określone w dyrektywie 64/432/EWG umożliwiające uznanie ich za obszar oficjalnie wolny od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do stad bydła.
(13) Jak wynika z oceny dokumentacji przedłożonej przez Włochy, należy uznać to państwo członkowskie za oficjalnie wolne od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do stad bydła i wymienić je odpowiednio w wykazie w rozdziale 1 załącznika III do decyzji 2003/467/WE, a odniesienia do określonych regionów tego państwa członkowskiego w rozdziale 2 tego załącznika należy skreślić.
(14) Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki II i III do decyzji 2003/467/WE.
(15) Decyzję Komisji 2005/779/WE 6 przyjęto w następstwie wystąpienia ognisk choroby pęcherzykowej świń we Włoszech. Decyzja określa przepisy w zakresie zdrowia zwierząt w odniesieniu do choroby pęcherzykowej świń w regionach tego państwa członkowskiego uznanych za wolne od tej choroby i wymienionych w załączniku I do tej decyzji oraz w regionach tego państwa członkowskiego, które nie są uznane za wolne od tej choroby i są wymienione w wykazie w załączniku II do tej decyzji.
(16) We Włoszech od kilku lat wdrażany jest program zwalczania i monitorowania choroby pęcherzykowej świń, który ma na celu doprowadzenie do uzyskania statusu obszaru wolnego od choroby pęcherzykowej świń przez wszystkie regiony tego państwa członkowskiego. Włochy przekazały Komisji nowe informacje dotyczące statusu regionu Kampanii jako wolnego od choroby pęcherzykowej świń, z których to informacji wynika, że choroba ta została zwalczona w tym regionie.
(17) Jak wynika z analizy informacji przekazanych przez Włochy, region Kampanii należy uznać za obszar wolny od choroby pęcherzykowej świń, skreślić z wykazu w załączniku II do decyzji 2005/779/WE i wymienić w wykazie w załączniku I do tej decyzji.
(18) Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki I i II do decyzji 2005/779/WE.
(19) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
W imieniu Komisji | |
Vytenis ANDRIUKAITIS | |
Członek Komisji |
500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.
28.12.2024Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.
12.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2017.269.46 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2017/1910 zmieniająca decyzję 93/52/EWG w odniesieniu do statusu niektórych regionów Hiszpanii jako obszarów wolnych od brucelozy (B. melitensis), decyzję 2003/467/WE w odniesieniu do statusu Cypru i niektórych regionów Hiszpanii jako obszarów oficjalnie wolnych od brucelozy bydła oraz statusu Włoch jako obszaru oficjalnie wolnego od enzootycznej białaczki bydła, a także decyzję 2005/779/WE w odniesieniu do statusu regionu Kampanii we Włoszech jako obszaru wolnego od choroby pęcherzykowej świń |
Data aktu: | 17/10/2017 |
Data ogłoszenia: | 19/10/2017 |
Data wejścia w życie: | 19/10/2017 |