URZĄD NADZORU EFTA,uwzględniając akt, o którym mowa w pkt 66t załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. ustanawiające ramy tworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej, z późn. zm.), dostosowany do porozumienia EOG na mocy protokołu 1 do tego porozumienia, w szczególności jego art. 11 ust. 1,
uwzględniając akt, o którym mowa w pkt 66xf załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 390/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiające system skuteczności działania dla służb żeglugi powietrznej i funkcji sieciowych), dostosowany do porozumienia EOG na mocy protokołu 1 do tego porozumienia, w szczególności jego art. 6 lit. d),
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zgodnie z aktem, o którym mowa w pkt 66wn załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Komisji (UE) nr 677/2011 z dnia 7 lipca 2011 r. ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze dotyczące funkcji sieciowych zarządzania ruchem lotniczym (ATM) oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 691/2010), obowiązkiem menedżera sieci jest wnoszenie wkładu we wdrażanie systemu skuteczności działania.
(2) Zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 390/2013 menedżer sieci sporządził plan skuteczności działania sieci na drugi okres odniesienia w ramach systemu skuteczności działania jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (2015-2019).
(3) Dokonano oceny planu skuteczności działania sieci pod kątem ogólnounijnych docelowych parametrów skuteczności działania sieci 1 oraz odpowiednio, kryteriów określonych w załączniku IV do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 390/2013, jak również pozostałych wymogów ustanowionych w tym rozporządzeniu.
(4) Z oceny tej wynika, że plan skuteczności działania sieci jest zgodny ze wspomnianymi parametrami docelowymi, kryteriami i wymogami. W szczególności, w odniesieniu do kluczowych obszarów skuteczności działania dotyczących bezpieczeństwa, środowiska i przepustowości, parametry docelowe określone w planie są równoważne z odpowiednimi ogólnounijnymi parametrami docelowymi, a zatem są z tymi parametrami zgodne. W odniesieniu do kluczowego obszaru skuteczności działania dotyczącego efektywności kosztowej parametry docelowe określone w planie są również spójne z ogólnounijnymi parametrami docelowymi, zważywszy na fakt, że trend zmniejszania ustalonego kosztu jednostkowego przewyższa ogólnounijny parametr docelowy.
(5) Do Urzędu Nadzoru EFTA należy zatem zatwierdzenie ostatecznej wersji planu skuteczności działania w wersji z czerwca 2015 r. sporządzonej przez menedżera sieci,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: