a także mając na uwadze, co następuje:(1) W załączniku III do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1235/2008 2 ustanowiono wykaz państw trzecich, których systemy produkcji i środki kontroli w odniesieniu do produkcji ekologicznej produktów rolnych uznawane są za równoważne z tymi ustanowionymi w rozporządzeniu (WE) nr 834/2007.
(2) Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Australię zmienił się adres strony internetowej jednostki certyfikującej "Australian Certified Organic Pty. Ltd".
(3) Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Kanadę wycofano uznanie jednej jednostki certyfikującej.
(4) W 2014 r. jednostka certyfikująca "SGS India Pvt. Ltd" została usunięta z wpisu dotyczącego Indii w załączniku III do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008, ponieważ nie przestrzegała zakresu uznania przez Indie w odniesieniu do importowanych produktów. Na podstawie wyników nadzoru nad tą jednostką prowadzonego przez Indie, przedmiotową jednostkę certyfikującą można obecnie ponownie uwzględnić we wpisie dotyczącym Indii w załączniku III do tego rozporządzenia.
(5) Komisja otrzymała informacje dotyczące zmiany adresu strony internetowej jednostki certyfikującej "IMO Control Private Limited" w Indiach.
(6) Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Stany Zjednoczone wycofano uznanie jednej jednostki certyfikującej, a jedną jednostkę certyfikującą dodano do wykazu jednostek certyfikujących uznanych przez Stany Zjednoczone.
(7) Komisja otrzymała informacje dotyczące zmiany adresu strony internetowej jednostki certyfikującej "AsureQuality Limited" w Nowej Zelandii.
(8) W wyniku błędu administracyjnego usunięto jednostkę certyfikującą "Doalnara Organic Certificated Korea" z załącznika III do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 2015/2345 3 . Nie było to zamierzone, zatem należy ją przywrócić do wykazu jednostek certyfikujących uznanych przez Republikę Korei.
(9) Załącznik IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008 zawiera wykaz jednostek certyfikujących i organów kontrolnych uprawnionych do przeprowadzania kontroli i wydawania świadectw w państwach trzecich do celów równoważności.
(10) Ponadto "Egyptian Center of Organic Agriculture (ECOA)", "Istituto Certificazione Etica e Ambientale", "Letis SA", "Oregon Tilth" i "Organic Standard" poinformowały Komisję o zmianie ich adresów.
(11) Art. 33 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 834/2007 stanowi, że w przypadku produktów, które nie zostały importowane na podstawie art. 32 ani z państwa trzeciego uznanego zgodnie z art. 33 ust. 2 tego rozporządzenia, Komisja może uznać organy kontrolne i jednostki certyfikujące właściwe do przeprowadzania zadań do celów przywozu produktów dających równoważne gwarancje. Art. 10 ust. 2 lit. b) i ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1235/2008 stanowią zatem, że nie można uznać organu kontrolnego ani jednostki certyfikującej w odniesieniu do produktu, który pochodzi z państwa trzeciego wymienionego w wykazie w załączniku III do tego rozporządzenia i należy do kategorii, w odniesieniu do której państwo to zostało uznane.
(12) Jako że Australia jest uznanym państwem trzecim zgodnie z art. 33 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 834/2007 i jest wymieniona w odniesieniu do kategorii produktów F w załączniku III do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008, wydaje się, że przepisów tych w przeszłości nie przestrzegano należycie w odniesieniu do uznania podmiotu "Australian Certified Organic" uznanego w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008 w związku z produktami pochodzącymi z Australii i należącymi do kategorii produktów F. To uznanie powinno zostać wycofane.
(13) Jednostka "AsureQuality Limited" poinformowała Komisję, że zaprzestała działalności certyfikacyjnej we wszystkich państwach trzecich, w odniesieniu do których była uznana, a zatem nie powinna już znajdować się w wykazie w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008.
(14) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "Bio.inspecta AG" o zmianę specyfikacji. Na podstawie otrzymanych informacji Komisja stwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu geograficznego uznania tego podmiotu dla kategorii produktów A i D na Wybrzeże Kości Słoniowej.
(15) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "CCPB Srl" o zmianę specyfikacji. Analiza otrzymanych informacji potwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu uznania tego podmiotu dla kategorii produktów D na wino.
(16) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "Certisys" o zmianę specyfikacji. Na podstawie otrzymanych informacji Komisja stwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu geograficznego uznania tego podmiotu dla kategorii produktów A i D na Burundi, Kamerun, Rwandę, Tanzanię i Ugandę.
(17) Ponadto Komisja otrzymała informację od "Certisys", że podmiot ten zaprzestał działalności certyfikacyjnej w Wietnamie, a zatem nie powinien już znajdować się w odniesieniu do tego państwa w wykazie w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008.
(18) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "Control Union Certifications" o zmianę specyfikacji. Na podstawie otrzymanych informacji Komisja stwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu geograficznego uznania tego podmiotu dla kategorii produktów B, C, D, E i F na Bangladesz, dla kategorii produktów A i D na Republikę Zielonego Przylądka oraz dla kategorii produktów A, C i D na Malediwy.
(19) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "Ecocert SA" o zmianę specyfikacji. Na podstawie otrzymanych informacji Komisja stwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu geograficznego uznania tego podmiotu dla kategorii produktów A na Liechtenstein, dla kategorii produktów A i D na Albanię, Bahamy, Białoruś, Polinezję Francuską, Gambię, Jordanię, Lesotho, Czarnogórę, okupowane terytoria palestyńskie i Oman, dla kategorii produktów A, D i E na Bangladesz, dla kategorii produktów A, B i F na Chile, dla kategorii produktów B na Etiopię, dla kategorii produktów B i E na Namibię, dla kategorii produktów D na Botswanę i dla kategorii produktów E na Zjednoczone Emiraty Arabskie i Zambię.
(20) Jednostka "Ecocert SA" poinformowała również Komisję o zakupie szeregu podmiotów z grupy IMO, w tym "IMO-Control Sertifikasyon Tic. Ltd Ș ti". Poinformowała ona również, że wspomniany podmiot i jednostka zależna Ecocert SA w Turcji, tj. Ecocert Denetim ve Belgelendirme Ltd. Ș ti, zostały połączone. Powstały w ten sposób podmiot o nazwie "ECOCERT IMO Denetim ve Belgelendirme Ltd. Ș ti" będzie kontynuował działalność "IMO-Control Sertifikasyon Tic. Ltd Ș ti". Z tego względu należy usunąć jednostkę "IMO-Control Sertifikasyon Tic. Ltd Ș ti" z załącznika IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008 i uwzględnić zamiast niej "ECOCERT IMO Denetim ve Belgelendirme Ltd. Ș ti", dokonując wszelkich koniecznych zmian w adresie i adresie strony internetowej.
(21) Jednostka "IBD Certifications Ltd." poinformowała Komisję, że została oficjalnie zarejestrowana pod nazwą "IBD Certificações Ltda.".
(22) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "IMO Control Latinoamérica Ltda." o zmianę specyfikacji. Na podstawie otrzymanych informacji Komisja stwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu geograficznego uznania tego podmiotu dla kategorii produktów A i D na Brazylię, Chile, Kubę, Trynidad i Tobago oraz Urugwaj. Ponadto jednostka "IMO Control Latinoamérica Ltda." poinformowała o zmianie nazwy przedsiębiorstwa na "IMOcert Latinoamérica Ltda." oraz o zmianie adresu strony internetowej.
(23) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "IMO Control Private Limited" o zmianę specyfikacji. Na podstawie otrzymanych informacji Komisja stwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu geograficznego uznania tego podmiotu dla kategorii produktów A i D na Laos, Malediwy i Papuę-Nową Gwineę.
(24) Ponadto Komisja otrzymała informację od "IMOswiss AG", że podmiot ten zaprzestał działalności certyfikacyjnej na Ukrainie, a zatem nie powinien już znajdować się w odniesieniu do tego państwa w wykazie w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008.
(25) Jednostka "International Certification Services, Inc." poinformowała Komisję, że zaprzestała działalności certyfikacyjnej we wszystkich państwach trzecich, w odniesieniu do których było uznane, a zatem nie powinna już znajdować się w wykazie w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008.
(26) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "OneCert International PVT Ltd." o zmianę specyfikacji. Na podstawie otrzymanych informacji Komisja stwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu geograficznego uznania tego podmiotu dla kategorii produktów A i D na Etiopię, Mozambik, Tanzanię i Sri Lankę oraz dla kategorii produktów D na Singapur.
(27) Komisja otrzymała i przeanalizowała wniosek "Organización Internacional Agropecuaria" o zmianę specyfikacji. Na podstawie otrzymanych informacji Komisja stwierdziła, że uzasadnione jest rozszerzenie zakresu geograficznego uznania tego podmiotu dla kategorii produktów C na Chile.
(28) Ponadto Komisja otrzymała informację od "Quality Assurance International", że podmiot ten zaprzestał działalności certyfikacyjnej w Paragwaju, a zatem nie powinien już znajdować się w odniesieniu do tego państwa w wykazie w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008.
(29) Zgodnie z art. 12 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1235/2008 Komisja może, w świetle uzyskanych informacji lub w świetle braku wymaganych informacji, w każdej chwili wprowadzić zmiany w specyfikacjach lub zawiesić wpis jednostki certyfikującej do załącznika IV do przedmiotowego rozporządzenia. Na tej podstawie należy zmienić specyfikacje jednostek certyfikujących, w odniesieniu do których badanie wszystkich dostarczonych informacji wykazało, iż nie są już spełniane odpowiednie wymogi.
(30) Jednostka "Uganda Organic Certification, Ltd", wymieniona w wykazie w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008, przedłożyła sprawozdanie roczne w dniu 18 marca 2016 r. zgodnie z art. 12 ust. 1 lit. b) tego rozporządzenia. W sprawozdaniu rocznym jednostka akredytująca IOAS poinformowała że zawiesiła akredytację jednostki "Uganda Organic Certification, Ltd". Komisja zwróciła się do jednostki certyfikującej o przedstawienie ważnego certyfikatu akredytacji wraz z pozytywnym sprawozdaniem z oceny, zgodnie z wymogami rozporządzenia (WE) nr 834/2007, lecz przedmiotowa jednostka nie przesłała odpowiedzi w określonym terminie. Należy zatem zawiesić wpis dotyczący "Uganda Organic Certification, Ltd" do załącznika IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008 do czasu uzyskania satysfakcjonujących informacji.
(31) Dla zapewnienia jasności, a w szczególności aby zapewnić że państwa trzecie, dla których organy kontrolne lub jednostki certyfikujące wymieniono w wykazie w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008 pojawiają się w takiej samej kolejności we wszystkich wersjach językowych, należy zmienić kolejność nazw tych państw w oparciu o numery kodów i zastąpić ten załącznik w całości.
(32) Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki III i IV do rozporządzenia (WE) nr 1235/2008.
(33) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Produkcji Ekologicznej,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: