(EBC/2015/8)(Dz.U.UE L z dnia 5 maja 2015 r.)
RADA PREZESÓW EUROPEJSKIEGO BANKU CENTRALNEGO,
uwzględniając Statut Europejskiego Systemu Banków Centralnych i Europejskiego Banku Centralnego (zwany dalej "Statutem ESBC"), w szczególności art. 12 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Należy dostosować zasady regulujące proces decyzyjny Rady Prezesów działającej w ramach procedury pisemnej, o których mowa w art. 13g, 13h oraz 13i Regulaminu Europejskiego Banku Centralnego, aby sprostać wymogom procedury braku sprzeciwu, zawartych w art. 26 ust. 8 rozporządzenia Rady (UE) nr 1024/2013 1 .
(2) W odniesieniu do procedury pisemnej w ramach art. 13g do 13i Regulaminu Europejskiego Banku Centralnego i z uwzględnieniem wskazanych tam terminów, należy wprowadzić maksymalny termin pięciu dniu roboczych na rozpatrzenie propozycji przez każdego z członków Rady Prezesów, aby umożliwić członom Rady Prezesów -stosownie do art. 26 ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 1024/2013 - osiągnięcie porozumienia w sprawie możliwych sprzeciwów, w tym w zakresie pisemnego uzasadnienia, wobec projektu decyzji w terminie nieprzekraczającym dziesięciu dni roboczych.
(3) Art. 10 ust. 2 Statutu ESBC wymaga od członków Rady Prezesów, aby wykonywali prawo do głosowania osobiście. Stanowi to ważny element niezależności członków Rady Prezesów, ponieważ są oni członkami Rady Prezesów ex officio i nie mogą być zastępowani w wykonywaniu prawa do głosowania przez inne osoby, z wyjątkiem sytuacji, gdy członek Rady Prezesów nie może uczestniczyć w jej posiedzeniach przez dłuższy okres w rozumieniu art. 10 ust. 2 Statutu ESBC. Głosy lub uwagi o charakterze merytorycznym zgłaszane przez członka Rady Prezesów, które przekazywane są następnie w formie elektronicznej w ramach podejmowania decyzji przez Radę Prezesów w procedurze pisemnej, nie muszą być opatrzone fizycznym podpisem danego członka Rady Prezesów. Jest to zgodne z wymogami art. 10 ust. 2 Statutu ESBC.
(4) Jeżeli przekazanie głosu lub uwag członka Rady Prezesów nie jest możliwie w formie elektronicznej, taki członek Rady Prezesów może wyraźnie upoważnić inną osobę do podpisania głosu lub uwag o charakterze merytorycznym. Taki podpis upoważnionej osoby potwierdza, że dany głos lub uwagi są wyrażone przez odpowiedniego członka Rady Prezesów osobiście.
(5) Decyzja EBC/2004/2 2 powinna zatem zostać zmieniona w sposób uwzględniający powyższe okoliczności,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: