Jedynie oryginalne teksty EKG ONZ mają skutek prawny w świetle międzynarodowego prawa publicznego. Status i datę wejścia w życie niniejszego regulaminu należy sprawdzać w najnowszej wersji dokumentu EKG ONZ dotyczącego statusu TRANS/WP.29/343, dostępnej pod adresem:http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29fdocstts.html
Poprawki z 2008 i 2010 r. do regulaminu nr 89 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych - Jednolite przepisy dotyczące homologacji:
I. Pojazdów w zakresie ograniczania prędkości maksymalnej lub ich regulowanej funkcji ograniczania prędkości
II. Pojazdów w zakresie montażu homologowanego ogranicznika prędkości (OP) lub homologowanego urządzenia regulowanej funkcji ograniczania prędkości (ROP)
III. Ograniczników prędkości (OP) lub urządzeń regulowanej funkcji ograniczania prędkości (ROP)
(Dz.U.UE L z dnia 7 stycznia 2012 r.)
Poprawki do regulaminu nr 89 opublikowanego w Dz.U. L 158 z 19.6.2007, s. 1. Zawierające:
Sprostowanie 1 do pierwotnej wersji regulaminu - data wejścia w życie: 12 marca 2008 r.
Suplement nr 2 do pierwotnej wersji regulaminu - data wejścia w życie: 30 stycznia 2011 r.
Poprawki do głównego tekstu regulaminu
Punkt 1.1.1 otrzymuje brzmienie:
"1.1.1. Część I: Pojazdów kategorii(1) M2, M3, N2 i N3(2) wyposażonych w ogranicznik prędkości OP oraz pojazdów kategorii M i N wyposażonych w urządzenie regulowanej funkcji ograniczania prędkości ROP, które nie posiada odrębnej homologacji zgodnie z postanowieniami części III niniejszego regulaminu, lub do pojazdów skonstruowanych lub wyposażonych w taki sposób, że ich podzespoły można uznać za spełniające w całości lub w części funkcje odpowiednio OP lub ROP."
Punkt 1.1.2 otrzymuje brzmienie:
"1.1.2. Część II: Montażu w pojazdach kategorii M2, M3, N2 i N3 ograniczników prędkości OP oraz montażu w pojazdach kategorii M i N urządzenia ROP, które posiada homologację typu zgodnie z postanowieniami części III niniejszego regulaminu.".
Punkt 1.1.3 otrzymuje brzmienie:
"1.1.3. Część III: OP przeznaczonych do stosowania w pojazdach kategorii M2, M3, N2 i N3 oraz ROP przeznaczonych do stosowania w pojazdach kategorii M i N.".
Punkt 1.2.1 otrzymuje brzmienie:
"1.2.1. Ogranicznik prędkości (OP) lub funkcja ograniczania prędkości (FOP) ogranicza maksymalną prędkość pojazdów kategorii M2, M3, N2 i N3.".
Punkt 1.2.2 otrzymuje brzmienie:
"1.2.2. Zainstalowane urządzenia regulowanej funkcji ograniczania prędkości (ROP) lub regulowana funkcja ograniczania prędkości (RFOP) ograniczają prędkość pojazdów kategorii M i N do wartości rozmyślnie ustawionej przez kierowcę, jeżeli są one włączone.".
Skreśla się pkt 1.2.3.
Punkt 2.1.3 otrzymuje brzmienie:
"2.1.3. "ustabilizowana prędkość Vstab" oznacza średnią prędkość pojazdu określoną w pkt 1.1.4.2.3.3 załącznika 5 oraz w pkt 1.5.4.1.2.3 załącznika 6 do niniejszego regulaminu;".
Punkt 5.1 otrzymuje brzmienie:
"5.1. Wymagania dotyczące pojazdów kategorii M2, M3, N2 i N3 wyposażonych w funkcję ograniczania prędkości (FOP).".
Zmiany w załącznikach
Załącznik 6 pkt 1.5.4.1.1.3 otrzymuje brzmienie:
"1.5.4.1.1.3. warunki ustabilizowanej prędkości określone w pkt 1.5.4.1.2 muszą być osiągnięte w ciągu 10 s od osiągnięcia Vstab po raz pierwszy;".
Załącznik 6 pkt 1.5.4.1.2.1 otrzymuje brzmienie:
"1.5.4.1.2.1. wartość prędkości nie może zmieniać się o więcej niż 3 km/h w stosunku do Vstab;".