a także mając na uwadze, co następuje:(1) W przypadku gdy zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 684/2009(2) w danym polu w projekcie elektronicznego dokumentu administracyjnego należy podać tylko numer VAT, maksymalna długość pola powinna odpowiadać maksymalnej długości pola dla numerów VAT wydawanych przez państwa członkowskie.
(2) Stałe instalacje przesyłowe nie zawsze posiadają jednoznaczne oznaczenie i w związku z tym wymóg określony w załączniku I dotyczący oznaczenia użytej jednostki transportowej za pomocą jednoznacznego oznaczenia, powinien mieć zastosowanie jedynie w przypadkach, w których istnieje taki sposób oznaczenia.
(3) Struktury tabeli 1, tabeli 2 i tabeli 5 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 684/2009 powinny zostać zmienione, tak aby uwzględnić, że w przypadku niektórych zawartych w nich grup danych może być konieczny więcej niż jeden wpis.
(4) Kody krajów trzecich stosowane dla elementu danych "Kraj trzeci pochodzenia" w podgrupie danych "WYRÓB WINIARSKI" w tabeli 1 załącznika I powinny wykluczać kody umieszczone w wykazie kodów państw członkowskich w załączniku II, jak również kod "GR" będący kodem dla Grecji stosowanym w normie ISO 3166. W związku z tym załącznik I powinien zostać odpowiednio zmieniony.
(5) Wykaz kodów rodzaju transportu zamieszczony w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 684/2009 zawiera kod dla rodzajów transportu innych niż wymienionych w tym wykazie. W przypadku zastosowania kodu dla innych rodzajów transportu konieczne jest dodanie opisu słownego takiego rodzaju transportu. Należy wprowadzić odpowiednie zmiany do załącznika I.
(6) W celu określenia zmian miejsca przeznaczenia lub czynności związanych z podziałem przesyłki, które miały miejsce w trakcie przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w rozumieniu art. 5 i 6 rozporządzenia (WE) nr 684/2009 numer porządkowy każdej z tych czynności powinien być dodany do elektronicznego dokumentu administracyjnego. Tabela 4 w załączniku I powinna zostać odpowiednio zmieniona.
(7) Komunikat o czynnościach związanych z podziałem określonymi w tabeli 5 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 684/2009 powinien zawierać informację, w którym państwie członkowskim mają miejsce czynności związane z podziałem. Tym samym struktura tej tabeli powinna zostać zmieniona, tak aby obejmowała dodatkową grupę danych zawierających tę informację.
(8) Wykaz kodów rodzajów zastrzeżeń w tabeli 6 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 684/2009 zawiera numer kodu 6 "Błędne dane w co najmniej jednej pozycji towarowej", ale w przypadku tego kodu nie podaje się konkretnego powodu nieprawidłowych wartości i tym samym nie dostarcza żadnej informacji, która nie jest też podana nigdzie indziej. Wspomniany kod należy zatem wykreślić.
(9) Artykuł 19 ust. 3 dyrektywy 2008/118/WE zezwala państwom członkowskim na przyznanie tymczasowego uprawnienia do działania jako zarejestrowany odbiorca. Uprawnienie to może wskazywać maksymalną dopuszczalną ilość dla każdej kategorii wyrobów akcyzowych, jaką można otrzymać. Należy przewidzieć możliwość podania informacji o tym, że maksymalna ilość została przekroczona w danej przesyłce. W związku z tym wykaz kodów rodzajów zastrzeżeń w tabeli 6 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 684/2009 powinien zostać zmieniony poprzez dodanie nowego kodu do tego celu.
(10) Na potrzeby numeru referencyjnego urzędu celnego, który wskazuje się w elektronicznym dokumencie administracyjnym, należy stosować dwuliterowe kody krajów określone w normie ISO 3166. Załącznik II powinien zostać odpowiednio zmieniony.
(11) Powinna istnieć możliwość podania w projekcie elektronicznego dokumentu administracyjnego informacji o użyciu stałej instalacji przesyłowej jako jednostki transportowej dla wyrobów akcyzowych. W związku z tym wykaz kodów dla jednostek transportowych w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 684/2009 powinien zostać zmieniony w celu dodania nowego elementu.
(12) Zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji 2012/209/UE z dnia 20 kwietnia 2012 r. w sprawie stosowania przepisów o kontroli i przemieszczaniu określonych dyrektywą Rady 2008/118/WE w odniesieniu do niektórych dodatków, zgodnie z art. 20 ust. 2 dyrektywy Rady 2003/96/WE(3), niektóre produkty przeznaczone do stosowania w charakterze dodatków do paliw silnikowych mają podlegać przepisom o kontroli i przemieszczaniu określonym w dyrektywie 2008/118/WE. Wykaz kodów wyrobów akcyzowych zawarty w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 684/2009 powinien zatem zostać zmieniony w celu uwzględnienia nowego kodu wyrobu akcyzowego dla takich produktów.
(13) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 684/2009.
(14) Zmiany w wykazie kodów wyrobów akcyzowych w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 684/2009 powinny mieć zastosowanie od dnia, w którym zgodnie z decyzją wykonawczą 2012/209/UE niektóre produkty przeznaczone do stosowania w charakterze dodatków do paliw silnikowych zaczynają podlegać przepisom o kontroli i przemieszczaniu zawartych w dyrektywie 2008/118/WE. Ponadto niezbędne jest zapewnienie państwom członkowskim i przedsiębiorcom dostatecznej ilości czasu na dostosowanie się do nowych wymogów, zanim niniejsze rozporządzenie będzie miało zastosowanie.
(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Podatku Akcyzowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 12 grudnia 2012 r.
|
W imieniu Komisji |
|
José Manuel BARROSO |
|
Przewodniczący |
______(1) Dz.U. L 9 z 14.1.2009, s. 12.
(2) Dz.U. L 192 z 24.7.2009, s. 13.
(3) Dz.U. L 110 z 24.4.2012, s. 41.