(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2010/169/UE)
(Dz.U.UE L z dnia 23 marca 2010 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004 r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylające dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG(1), w szczególności jego art. 11 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W załączniku III do dyrektywy Komisji 2002/72/WE z dnia 6 sierpnia 2002 r. w sprawie materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi(2) ustanowiono unijny wykaz dodatków, które mogą być używane do wytwarzania materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych. Zgodnie z art. 4a ust. 1 tej dyrektywy nowy dodatek może być dodany do tego wykazu po złożeniu wniosku i jego naukowej ocenie przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności.
(2) Dnia 23 marca 1998 r. RCC Registration Consulting, w imieniu Ciba Inc, przedstawił dane do oceny bezpieczeństwa stosowania 2,4,4'-trichloro-2'-hydroksydifeny-loeteru jako dodatku do wytwarzania materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi.
(3) Zgodnie z art. 4a ust. 5 dyrektywy 2002/72/WE 2,4,4'-trichloro-2'-hydroksydifenyloeter został włączony do tymczasowego wykazu dodatków, o którym mowa w art. 4a ust. 3 tej dyrektywy.
(4) W swojej opinii z dnia 15 marca 2004 r. Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności stwierdził, że proponowane zastosowanie 2,4,4'-trichloro-2'-hydroksydifeny-loeteru może zostać dopuszczone, pod warunkiem że substancja nie przenika do żywności w ilości większej niż 5 mg na kg żywności.
(5) Dnia 21 kwietnia 2009 r. przedsiębiorstwo Ciba Inc poinformowało Komisję o swojej decyzji o wycofaniu wniosku o dopuszczenie tej substancji jako dodatku do wytwarzania materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi. Przedsiębiorstwo nie uważa już stosowania tej substancji w tworzywach sztucznych przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi za właściwe.
(6) Ponieważ wniosek o zastosowanie 2,4,4'-trichloro-2'-hydroksydifenyloeteru jako dodatku do tworzyw sztucznych przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi został wycofany, substancja ta nie powinna zostać włączona do załącznika III do dyrektywy 2002/72/WE.
(7) Dlatego, na mocy art. 4a ust. 6 lit. b) dyrektywy 2002/72/WE, należy wykreślić tę substancję z tymczasowego wykazu dodatków.
(8) Zważywszy że 2,4,4'-trichloro-2'-hydroksydifenyloeter mógł być używany do wytwarzania materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi, należy wprowadzić okres przejściowy dla wprowadzania do obrotu materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych zawierających tę substancję.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt i ani Parlament Europejski, ani Rada nie wyraziły wobec nich sprzeciwu,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli dnia 19 marca 2010 r.
W imieniu Komisji | |
John DALLI | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 338 z 13.11.2004, s. 4.
(2) Dz.U. L 220 z 15.8.2002, s. 18.
500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.
28.12.2024Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.
12.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2010.75.25 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2010/169/UE dotycząca niewłączenia 2,4,4’-trichloro-2’-hydroksydifenyloeteru do unijnego wykazu dodatków, którego mogą być używane do wytwarzania materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych przeznaczonych do kontaktu ze środkami spożywczymi na mocy dyrektywy 2002/72/WE |
Data aktu: | 19/03/2010 |
Data ogłoszenia: | 23/03/2010 |