Decyzja 2009/852/WE w sprawie środków przejściowych na mocy rozporządzeń (WE) nr 852/2004 i (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do przetwarzania mleka surowego niespełniającego wymagań UE w niektórych zakładach mleczarskich w Rumunii i wymagań strukturalnych dotyczących takich zakładów

DECYZJA KOMISJI
z dnia 26 listopada 2009 r.
w sprawie środków przejściowych na mocy rozporządzeń (WE) nr 852/2004 i (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do przetwarzania mleka surowego niespełniającego wymagań UE w niektórych zakładach mleczarskich w Rumunii i wymagań strukturalnych dotyczących takich zakładów

(notyfikowana jako dokument nr C(2009) 9083)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2009/852/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 27 listopada 2009 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych(1), w szczególności jego art. 12 akapit drugi,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego(2), w szczególności jego art. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 ustanawia ogólne przepisy dla przedsiębiorstw sektora spożywczego w zakresie higieny środków spożywczych oparte między innymi na zasadach analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli. Przewiduje ono, że przedsiębiorstwa sektora spożywczego mają obowiązek dostosowania się do niektórych procedur opartych na wspomnianych zasadach.

(2) Rozporządzenie (WE) nr 853/2004 ustanawia szczególne przepisy dla przedsiębiorstw sektora spożywczego w zakresie higieny żywności pochodzenia zwierzęcego i uzupełnia przepisy ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 852/2004. Przepisy ustanowione w rozporządzeniach (WE) nr 852/2004 i (WE) nr 853/2004 obejmują wymagania strukturalne dla zakładów mleczarskich, a także wymogi higieny dotyczące surowego mleka i przetworów mlecznych.

(3) W Akcie Przystąpienia Bułgarii i Rumunii (Akt przystąpienia) przyznano Rumunii okres przejściowy, upływający w dniu 31 grudnia 2009 r., na spełnienie przez niektóre zakłady mleczarskie wymagań strukturalnych i wymogów higieny zawartych w rozporządzeniach (WE) nr 852/2004 i (WE) nr 853/2004.

(4) Zgodnie z załącznikiem VII rozdział 5 sekcja B.I lit. a) do Aktu przystąpienia zezwala się do dnia 31 grudnia 2009 r., aby niektóre zakłady mleczarskie nie spełniały wymagań strukturalnych ustanowionych w rozporządzeniach (WE) nr 852/2004 i (WE) nr 853/2004.

(5) Od czasu przystąpienia Rumunii wzrosła liczba zakładów spełniających te wymagania strukturalne. Jednakże niektóre zakłady mleczarskie nadal są w trakcie przeprowadzania koniecznych zmian strukturalnych w celu spełnienia tych wymagań. W świetle przeprowadzanych obecnie zmian strukturalnych konieczne jest ustanowienie ograniczonego czasowo odstępstwa od wymagań strukturalnych określonych w rozporządzeniach (WE) nr 852/2004 i (WE) nr 853/2004. Wykaz zakładów, które nie spełniają tych wymagań strukturalnych, zamieszczono w załączniku I do niniejszej decyzji.

(6) Ponadto zgodnie z załącznikiem VII rozdział 5 sekcja B.I lit. c) do Aktu przystąpienia zezwala się do dnia 31 grudnia 2009 r., aby niektóre zakłady mleczarskie nie spełniały wymogów higieny ustanowionych w rozporządzeniu (WE) nr 853/2004.

(7) Gospodarstwa produkujące mleko, które nie spełniają tych wymogów higieny, są rozproszone po całym terytorium Rumunii. Wartość procentowa surowego mleka spełniającego te wymogi, dostarczonego do zakładów mleczarskich w Rumunii, w ciągu ostatnich lat wzrosła tylko nieznacznie.

(8) Biorąc pod uwagę obecną sytuację, stosowne jest ustanowienie ograniczonego czasowo odstępstwa od wymogów higieny określonych w rozporządzeniu (WE) nr 853/2004, aby umożliwić Rumunii dostosowanie jej sektora mlecznego do wspomnianych wymogów.

(9) W tej sytuacji niektórym zakładom mleczarskim wymienionym w załączniku II do niniejszej decyzji należy zezwolić, w drodze odstępstwa od rozporządzenia (WE) nr 853/2004, na dalsze przetwarzanie mleka spełniającego wymagania i mleka niespełniającego wymagań UE, pod warunkiem że odbywa się ono na odrębnych liniach produkcyjnych. Ponadto niektórym zakładom mleczarskim wymienionym w załączniku III do niniejszej decyzji należy zezwolić na dalsze przetwarzanie mleka niespełniającego wymagań bez konieczności posiadania odrębnych linii produkcyjnych.

(10) Poza tym, aby nie dyskryminować zakładów mleczarskich spełniających wymagania strukturalne, stosowne jest upoważnienie takich zakładów do przyjmowania mleka niespełniającego wymagań UE na takich samych warunkach jak te, obowiązujące zakłady mleczarskie, które nie spełniają tych wymogów.

(11) Wprowadzanie do obrotu przetworów mlecznych uzyskanych z mleka niespełniającego wymagań UE powinno być ograniczone do Rumunii lub powinny być one przeznaczone do dalszego przetwarzania w zakładach mleczarskich objętych odstępstwami przewidzianymi w niniejszej decyzji.

(12) Okres przejściowy przyznany w niniejszej decyzji powinien ograniczać się do 24 miesięcy od dnia 1 stycznia 2010 r. Przed upływem tego okresu sytuację sektora mlecznego w Rumunii należy poddać przeglądowi. Rumunia powinna zatem przedkładać Komisji roczne sprawozdania dotyczące postępów w zakresie modernizacji zakładów mleczarskich w tym państwie członkowskim, gospodarstw produkujących mleko, które dostarczają surowe mleko do tych zakładów mleczarskich, oraz systemu odbioru i transportu mleka niespełniającego wymagań UE.

(13) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Do celów niniejszej decyzji "mleko niespełniające wymagań UE" oznacza mleko surowe, które nie spełnia wymagań określonych w załączniku III sekcja IX rozdział I podrozdziały II i III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004.

Artykuł  2 1

(skreślony)

Artykuł  3 2

W drodze odstępstwa od wymagań określonych w załączniku III sekcja IX rozdział I podrozdziały II i III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004 zakłady mleczarskie wymienione w załączniku II do niniejszej decyzji mogą nadal, do dnia 31 grudnia 2013 r., przetwarzać mleko spełniające wymagania i mleko niespełniające wymagań UE, pod warunkiem że przetwarzanie mleka spełniającego wymagania i mleka niespełniającego wymagań odbywa się na odrębnych liniach produkcyjnych.

Artykuł  4 3

W drodze odstępstwa od wymagań określonych w załączniku III sekcja IX rozdział I podrozdziały II i III do rozporządzenia (WE) nr 853/2004 zakłady mleczarskie wymienione w załączniku III do niniejszej decyzji mogą nadal, do dnia 31 grudnia 2013 r., przetwarzać mleko niespełniające wymagań UE bez konieczności posiadania odrębnych linii produkcyjnych.

Artykuł  5

Przetwory mleczne uzyskane z mleka niespełniającego wymagań UE są wyłącznie:

a)
wprowadzane na rynek krajowy w Rumunii; albo
b)
przeznaczone do dalszego przetwarzania w zakładach mleczarskich w Rumunii, o których mowa w art. 2, 3 i 4.

Takie przetwory mleczne są oznaczone innymi znakami jakości zdrowotnej lub znakami identyfikacyjnymi niż znaki jakości zdrowotnej lub znaki identyfikacyjne przewidziane w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 853/2004.

Artykuł  6 4
1.
Rumunia przekazuje Komisji roczne sprawozdania dotyczące postępów w dostosowaniu do wymagań rozporządzenia (WE) nr 853/2004:
a)
gospodarstw produkujących mleko niespełniające wymagań UE;
b)
systemu odbioru i transportu mleka niespełniającego wymagań UE.

Pierwsze sprawozdanie roczne przedkładane jest Komisji najpóźniej do dnia 31 grudnia 2012 r., a drugie sprawozdanie roczne najpóźniej do dnia 31 października 2013 r.

Sprawozdania składane są na formularzu określonym w załączniku IV.

2.
Komisja dokładnie monitoruje postępy w egzekwowaniu przestrzegania wymagań określonych w rozporządzeniu (WE) nr 853/2004 odnoszących się do mleka surowego przetwarzanego w zakładach wymienionych w załącznikach II i III.

Jeśli, na podstawie sprawozdań przedłożonych przez Rumunię, Komisja stwierdzi, że wymagania prawdopodobnie nie zostaną spełnione do dnia 31 grudnia 2013 r., wówczas Komisja zaproponuje odpowiednie środki zaradcze.

Artykuł  7 5

Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.

Artykuł  8

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 listopada 2009 r.

W imieniu Komisji

Androulla VASSILIOU

Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 139 z 30.4.2004, s. 1.

(2) Dz.U. L 139 z 30.4.2004, s. 55.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

  6 (skreślony)

ZAŁĄCZNIK  II

  7 WYKAZ ZAKŁADÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 3

Nr Weterynaryjny

numer identyfikacyjny

Nazwa zakładu Adres (miasto/wieś/okręg)

ZAŁĄCZNIK  III

  8 WYKAZ ZAKŁADÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 4

Nr Weterynaryjny

numer identyfikacyjny

Nazwa zakładu Adres (miasto/wieś/okręg)
1 L 175 SC LACTATE C.H. SRL Sânmiclăuș , județ ul Alba, 517761
2 L 172 SC MOISI SERV COM SRL Borș a, nr. 8, județ ul Bihor, 417431
3 L 136 SC CÂMPANEII PREST SRL Hidiș elul de Sus, județ ul Bihor, 417277
4 L 72 SC LACTOMUNTEAN SRL Teaca, județ ul Bistriț a-Năsăud, 427345
5 L 107 SC BENDEAR CRIS PROD COM SRL Ș ieu Măgheruș , județ ul Bistriț a-Năsăud, 427295
6 L 110 SC LECH LACTO SRL Lechinț a, județ ul Bistriț a-Năsăud, 427105
7 L 171 SC ELIEZER SRL Lunca Ilvei, județ ul Bistriț a-Năsăud, 427125
8 L 185 SC SIMCODRIN COM SRL Budeș ti-Fânaț e, județ ul Bistriț a-Năsăud, 427374
9 L 3 SC ABY IMPEX SRL Ș endriceni, județ ul Botoș ani, 717380
10 L 116 SC RAM SRL Ibăneș ti, județ ul Botoș ani, 717215
11 L 154 S.C. CAS SRL Braila, judetul Braila, 810224
12 L 148 S.C. LACTAS S.R.L. Ianca, judetul Braila, 815200
13 L 177 SC IANIS DIM SRL Lehliu Gară, județ ul Călăraș i, 915300
14 L 129 SC BONAS IMPORT EXPORT SRL Dezmir, județ ul Cluj, 407039
15 L 84 SC PICOLACT PRODCOM SRL Iclod, județ ul Cluj, 407335
16 L 149 S.C. COMLACT SRL Corusu, judetul Cluj, 407056
17 L 83 SC KAZAL SRL Dej, județ ul Cluj, 405200
18 L 43 SC DTM MILK LOGISTIC SRL Ion Corvin, județ ul Constanț a, 907150
19 L 40 SC BETINA IMPEX SRL Ovidiu, județ ul Constanț a, 905900
20 L 41 SC ELDA MEC SRL Topraisar, județ ul Constanț a, 907210
21 L 87 SC NICULESCU PROD SRL Cumpăna, județ ul Constanț a, 907105
22 L 118 SC ASSLA KAR SRL Medgidia, județ ul Constanț a, 905600
23 L 130 SC MUNTINA PROD SRL Constanț a, județ ul Constanț a, 900735
24 L 173 SC IAN PROD SRL Târguș or, județ ul Constanț a, 90727
25 L 181 SC LACTO GENIMICO SRL Hârș ova, județ ul Constanț a, 905400
26 L 180 SC LACTIDO SA Craiova, județ ul Dolj, 200378
27 L 91 SC COSMILACT SRL Schela, județ ul Galaț i, 807265
28 L 113 SC LACTA SA Giurgiu, județ ul Giurgiu, 080556
29 L 179 SC SEKAM PROD SRL Novaci, județ ul Gorj, 215300
30 L 49 SC ARTEGO SA Târgu Jiu, Gorj, 210257
31 L 65 SC KARPATEN MILK Suseni, județ ul Harghita, 537305
32 L 99 SC VALIZVI PROD COM SRL Gârbovi, județ ul Ialomiț a, 927120
33 L 47 SC OBLAZA SRL Bârsana, județ ul Maramureș , 437035
34 L 85 SC AVI-SEB IMPEX SRL Copalnic Mănăș tur, județ ul Maramureș , 437103
35 L 86 SC ZEA SRL Boiu Mare, județ ul Maramureș , 437060
36 L 16 SC ROXAR PROD COM SRL Cerneș ti, județ ul Maramureș , 437085
37 L 134 SC MULTILACT SRL Baia Mare, județ ul Maramureș , 430015
38 L 191 SC WROMSAL SRL Satulung, județ ul Maramureș , 437270
39 L 190 SC ONY SRL Larga, județ ul Maramureș , 437317
40 L 189 SC CALITATEA SRL Tăuț ii Măgherăuș , județ ul Maramureș , 437349
41 L 54 SC RODLACTA SRL Fărăgău, județ ul Mureș , 547225
42 L 108 SC LACTEX REGHIN SRL Solovăstru, județ ul Mureș , 547571
43 L 29 SC HELIANTUS PROD Reghin, județ ul Mureș , 545300
44 L 176 SC GLOBIVET PHARM SRL Batoș , județ ul Mureș , 547085
45 L 169 SC DOBREAN SRL Ideciu de Sus, județ ul Mureș , 547362
46 L 152 SC AGROTRANSCOMEX SRL Miercurea Nirajului, județ ul Mureș , 547410
47 L 184 SC COMPLEX AGROALIMENTAR SRL Bicaz, judetul Neamt, 615100
48 L 96 SC PROD A.B.C. COMPANY SRL Grumäzesti, judetul Neamt, 617235
49 L 101 SC 1 DECEMBRIE SRL Târgu Neamt, judetul Neamt, 615235
50 L 106 SC RAPANU SR. COM SRL Petricani, judetul Neamt, 617315
51 L 6 SC LACTA HAN PROD SRL Urecheni, judetul Neamt, 617490
52 L 123 SC PROCOM PASCAL SRL Pästräveni, judetul Neamt, 617300
53 L 100 SC ALTO IMPEX SRL Provita de Jos, judetul Prahova, 107477
54 L 88 SC AGROMEC CRASNA SA Crasna, judetul Sälaj, 457085
55 L 89 SC OVINEX SRL Särmäsag, judetul Sälaj, 457330
56 L 71 SC LACTO SIBIANA SA Şura Micä, judetul Sibiu, 557270
57 L 36 SC PROLACT PROD COM SRL Vicovu de Sus, judetul Suceava, 727610
58 L 81 SC RARAUL SA Câmpulung Moldovenesc, judetul Suceava, 727100
59 L 166 SC BUCOVINA SA FALTICENI Fälticeni, judetul Suceava, 725200
60 L 167 SC ECOLACT SRL Milisäuti, judetul Suceava, 727360
61 L 199 SC LACTO-BOROAIA SRL Boroaia, jud. Suceava, 727040
62 L 168 SC VIOLACT SRL Putineiu, judetul Teleorman, 147285
63 L 186 SC MADIS BIG COM SRL Videle, judetul Teleorman, 145300
64 L 163 SC COMALACT SRL Nanov, judetul Teleorman, 147215
L 43 - SC LACTOCORV SRL, judetul Constanta - nazwa została zmieniona na: SC DTM MILK LOGISTIC SRL

L 186 - SC BIG FAMILY SRL, judetul Teleorman - nazwa została zmieniona na: SC MADIS BIG COM SRL

ZAŁĄCZNIK  IV

 FORMULARZ SPRAWOZDANIA, O KTÓRYM MOWA W ART. 6

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika
1 Art. 2 skreślony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2011/898/UE z dnia 21 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.345.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
2 Art. 3 zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2011/898/UE z dnia 21 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.345.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
3 Art. 4 zmieniony przez art. 1 pkt 3 decyzji nr 2011/898/UE z dnia 21 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.345.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
4 Art. 6 zmieniony przez art. 1 pkt 4 decyzji nr 2011/898/UE z dnia 21 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.345.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
5 Art. 7 zmieniony przez art. 1 pkt 5 decyzji nr 2011/898/UE z dnia 21 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.345.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
6 Załącznik Iskreślony przez art. 1 pkt 6 decyzji nr 2011/898/UE z dnia 21 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.345.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
7 Załącznik II:

-zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2010/654/UE z dnia 27 października 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.283.34) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 pkt 6 decyzji nr 2011/898/UE z dnia 21 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.345.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2013/249/UE z dnia 27 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.143.26) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

8 Załącznik III:

-zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2010/654/UE z dnia 27 października 2010 r. (Dz.U.UE.L.10.283.34) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 pkt 6 decyzji nr 2011/898/UE z dnia 21 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.345.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2013/249/UE z dnia 27 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.143.26) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2009.312.59

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2009/852/WE w sprawie środków przejściowych na mocy rozporządzeń (WE) nr 852/2004 i (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do przetwarzania mleka surowego niespełniającego wymagań UE w niektórych zakładach mleczarskich w Rumunii i wymagań strukturalnych dotyczących takich zakładów
Data aktu: 26/11/2009
Data ogłoszenia: 27/11/2009
Data wejścia w życie: 27/11/2009, 01/01/2010