(Dz.U.UE L z dnia 3 lipca 2008 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 58/2003 z dnia 19 grudnia 2002 r. ustanawiające statut agencji wykonawczych, którym zostaną powierzone niektóre zadania w zakresie zarządzania programami wspólnotowymi(1),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Agencja wykonawcza programu zdrowia publicznego (zwana dalej "PHEA") została ustanowiona decyzją Komisji 2004/858/WE(2) do zarządzania programem działań wspólnotowych w dziedzinie zdrowia publicznego (zwanego dalej "programem w dziedzinie zdrowia publicznego na lata 2003-2008"), przyjętym decyzją nr 1786/2002/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(3). Na mocy decyzji 2004/858/WE PHEA będzie wykonywać swoje zadania do dnia 31 grudnia 2010 r. celem zrealizowania umów oraz dotacji w ramach programu w dziedzinie zdrowia publicznego na lata 2003-2008.
(2) Decyzja nr 1350/2007/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. ustanawiająca drugi program działań wspólnotowych w dziedzinie zdrowia (2008-2013)(4) (zwany dalej "drugim programem w dziedzinie zdrowia publicznego na lata 2003-2008") weszła w życie dnia 21 listopada 2007 r. Zadaniem drugiego programu w dziedzinie zdrowia publicznego jest kontynuowanie działań Wspólnoty w dziedzinie zdrowia publicznego, dzięki skupieniu się na trzech ogólnych celach: zwiększenie bezpieczeństwa zdrowia obywateli; promocja zdrowia w celu zapewnienia dobrobytu i solidarności; opracowywanie i rozpowszechnianie informacji na temat zdrowia.
(3) Program działań Wspólnoty w dziedzinie polityki ochrony konsumentów na lata 2007-13, przyjęty przez Parlament Europejski i Radę w dniu 18 grudnia 2006 r.(5) (dalej zwany "programem ochrony konsumentów na lata 2007-2013", ustanawia ogólne ramy finansowania działań wspólnotowych wspierających politykę ochrony konsumenta na lata 2007-2013. Program ma na celu uzupełnienie, wsparcie i monitorowanie polityki państw członkowskich; ma także przyczynić się do ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i interesów gospodarczych i prawnych konsumentów, jak również do wspierania ich prawa do informacji, edukacji i organizowania się w celu bronienia swoich interesów.
(4) Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie oficjalnych kontroli przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt(6) umożliwia organizację przez Komisję kursów szkoleniowych dla personelu właściwych organów państw członkowskich oraz dla uczestników z krajów trzecich, min. z krajów rozwijających się. Dziedzinami objętymi tego rodzaju szkoleniami są prawo żywnościowe i prawo paszowe oraz wymogi dotyczące zdrowia zwierząt i ich dobrostanu. Dodatkowo art. 2 ust. 1 lit. i) dyrektywy Rady 2000/29/WE z dnia 8 maja 2000 r. w sprawie środków ochronnych przed wprowadzaniem do Wspólnoty organizmów szkodliwych dla roślin lub produktów roślinnych i przed ich rozprzestrzenianiem się we Wspólnocie(7) stanowi podstawę prawną prowadzenia szkoleń w dziedzinie zdrowia roślin, a więc działania szkoleniowe organizowane przez Komisję stanowią kompletną strategię szkoleniową Wspólnoty w dziedzinie prawa żywnościowego, prawa paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt, jak również zasad dotyczących zdrowia roślin (zwane dalej "środkami szkoleniowymi w zakresie bezpieczeństwa żywności określonymi w rozporządzeniu (WE) nr 882/2004 i w dyrektywie 2000/29/WE").
(5) Przeprowadzona przez zewnętrznych konsultantów analiza kosztów i korzyści wykazała, że dalsze powierzanie zadań związanych z drugim programem dotyczącym zdrowia publicznego na lata 2008-2013 już istniejącej PHEA będzie najbardziej korzystną opcją.
(6) Analiza kosztów i korzyści wykazała także, że zadania związane z wdrożeniem programu konsumenckiego na lata 2007-2013, jak również środki szkoleniowe w zakresie bezpieczeństwa żywności, określone w rozporządzeniu (WE) nr 882/2004 i w dyrektywie 2000/29/WE, mogłyby być przeprowadzane bardziej efektywnie przez już istniejącą PHEA, przy zapewnieniu ogólnego zarządzania tymi programami i środkami Wspólnoty przez Komisję.
(7) Aby odzwierciedlić nowy zakres zadań PHEA, należy ją przekształcić w Agencję wykonawczą ds. zdrowia i konsumentów.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję 2004/858/WE.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. agencji wykonawczych,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 20 czerwca 2008 r.
W imieniu Komisji | |
Androulla VASSILIOU | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 11 z 16.1.2003, s. 1.
(2) Dz.U. L 369 z 16.12.2004, s. 73.
(3) Dz.U. L 271 z 9.10.2002, s. 1. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją nr 786/2004/WE (Dz.U. L 138 z 30.4.2004, s. 7).
(4) Dz.U. L 301 z 20.11.2007, s. 3.
(5)Decyzja nr 1926/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 404 z 30.12.2006, s. 39).
(6) Dz.U. L 165 z 30.4.2004, s. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Rady (WE) nr 301/2008 (Dz.U. L 97 z 9.4.2008, s. 85).
(7) Dz.U. L 169 z 10.7.2000, s. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 2007/41/WE (Dz.U. L 169 z 29.6.2007, s. 51).
500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.
28.12.2024Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.
12.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2008.173.27 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2008/544/WE zmieniająca decyzję 2004/858/WE w celu przekształcenia "Agencji wykonawczej programu zdrowia publicznego" w "Agencję wykonawczą ds. zdrowia i konsumentów" |
Data aktu: | 20/06/2008 |
Data ogłoszenia: | 03/07/2008 |
Data wejścia w życie: | 20/06/2008 |