KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), w szczególności jego art. 31 ust. 14,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na podstawie nomenklatury scalonej rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3846/87(2) ustanawia nomenklaturę produktów rolnych do celów refundacji wywozowych.
(2) Nomenklatura refundacji przewiduje, że sery kwalifikujące się do refundacji wywozowych powinny spełniać minimalne wymogi dotyczące zawartości suchej masy tłuszczu mlekowego. Rodzaj sera produkowanego w niektórych nowych Państwach Członkowskich może spełniać wspomniane niezbędne wymogi, lecz nie może korzystać z refundacji, ponieważ nie jest objęty obecnym systemem klasyfikacji nomenklatury refundacji wywozowych. Biorąc pod uwagę znaczenie tego sera dla przemysłu mleczarskiego, w tym dla handlowców i producentów mleka, pod pozycją: "inne sery" należy dodać kod produktu tak, by sery te mogły zostać zaklasyfikowane w nomenklaturze refundacji wywozowych.
(3) Ilości, dla których wymagane są pozwolenia na wywóz w kategorii produktów "sery" wciąż przekraczają poziom limitów wywozu nałożonych na Wspólnotę w ramach umowy dotyczącej rolnictwa będącej wynikiem Wielostronnych Negocjacji Handlowych Rundy Urugwajskiej. Dodatkowe pozwolenia na wywóz, które będą mieć zastosowanie dla nowo utworzonej pozycji będą dalej zwiększać obciążenie tej kategorii.
(4) Artykuł 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 174/1999(3) stanowi, że refundacja wywozowa nie będzie przyznawana na sery, w przypadku gdy cena franko granica obowiązująca przed zastosowaniem refundacji w Państwie Członkowskim dokonującym wywozu jest niższa niż 230 EUR za 100 kilogramów produktu. Niemniej jednak, przepisów tych nie stosuje się do serów oznaczonych w nomenklaturze dla potrzeb refundacji kodem 0406 90 33 9919. W tych okolicznościach i biorąc pod uwagę wysoki poziom zapotrzebowania na pozwolenia na wywóz serów właściwym byłoby stosowanie wyżej wymienionego przepisu do wszystkich serów bez wyjątków.
(5) Przypis 10 działu 9 załącznika I do rozporządzenia (EWG) nr 3846/87, mający zastosowanie do serów tartych, sproszkowanych i przetworzonych przewiduje, że dodanej substancji niemlekowej nie uwzględnia się do obliczania kwoty refundacji. Właściwym jest objęcie tym przepisem wszystkich serów i dokładniejsze opisanie danej substancji niemlekowej. Określenie wagi tych substancji może okazać się niemożliwe dla eksportera i jeszcze trudniejsze dla właściwych władz. Właściwym jest zatem obniżenie refundacji o kwotę standardową.
(6) Refundacja przyznawana jest w zależności od wagi netto sera. Określenie wagi może być utrudnione w przypadku, gdy sery są otoczone osłonką parafinową, popiołową, woskową lub zapakowane w folię plastikową. Do celów obliczania kwoty refundacji należy przewidzieć, że takie opakowanie nie jest częścią wagi netto produktu. Określenie wagi folii plastikowej, parafiny i popiołu może okazać się niemożliwe dla eksportera i dla właściwych władz. Należy zatem obniżyć refundację o kwotę standardową.
(7) Należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (EWG) nr 3846/87 i rozporządzenie (WE) nr 174/1999.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Mleka i Przetworów Mlecznych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 12 kwietnia 2005 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Mariann FISCHER BOEL |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 186/2004 (Dz.U. L 29 z 3.2.2004, str. 6).
(2) Dz.U. L 366 z 24.12.1987, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2199/2004 (Dz.U. L 380 z 24.12.2004, str. 1).
(3) Dz.U. L 20 z 27.1.1999, str. 8. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2250/2004 (Dz.U. L 381 z 28.12.2004, str. 25).