(notyfikowana jako dokument numer C(2004) 1707)(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/439/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Słowacji, Słowenii i Węgier, w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Słowacji, Słowenii i Węgier, w szczególności jego art. 42,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na Malcie siedem zakładów mięsnych o wysokiej wydajności ma trudności ze spełnieniem do dnia 1 maja 2004 r. wymagań strukturalnych ustanowionych w załączniku I do dyrektywy Rady 64/433/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych dotyczących produkcji i wprowadzania do obrotu świeżego mięsa(1), w załącznikach A i B do dyrektywy Rady 77/99/EWG z dnia 21 grudnia 1976 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów mięsnych oraz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego(2) oraz w Załączniku do dyrektywy Rady 94/65/WE z dnia 14 grudnia 1994 r. ustanawiającej wymagania dotyczące produkcji i wprowadzania do obrotu mięsa mielonego oraz wyrobów mięsnych(3).
(2) W związku z tym w przypadku wymienionych siedmiu zakładów konieczny jest czas na zakończenie przez nie procesu modernizacji w celu pełnego dostosowania do odpowiednich wymagań strukturalnych ustanowionych w dyrektywach 64/433/EWG, 77/99/EWG i 94/65/WE.
(3) Wymienione siedem zakładów, będących obecnie w zaawansowanej fazie modernizacji, przedstawiło wiarygodne gwarancje co do posiadania koniecznych środków finansowych na uzupełnienie pozostałych braków w odpowiednim czasie i otrzymało pozytywną opinię Departamentu Żywności i Weterynarii w Maltańskim Ministerstwie Rolnictwa i Środowiska w odniesieniu do zakończenia omawianego procesu modernizacji.
(4) W odniesieniu do Malty dostępne są szczegółowe informacje dotyczące każdego zakładu.
(5) Dlatego uzasadnione jest przyznanie, na wniosek Malty, okresu przejściowego tym siedmiu zakładom w celu ułatwienia przejścia od systemu istniejącego na Malcie do systemu wynikającego ze stosowania wspólnotowego prawodawstwa weterynaryjnego.
(6) Z uwagi na wyjątkowy charakter tego przejściowego odstępstwa, nieprzewidzianego w toku negocjacji w sprawie rozszerzenia, po przyjęciu niniejszej decyzji nie będą rozpatrywane żadne dalsze wnioski ze strony Malty w zakresie środków przejściowych dotyczących wymagań strukturalnych w odniesieniu do zakładów wytwarzających produkty zwierzęce.
(7) Ze względu na zaawansowaną fazę modernizacji oraz wyjątkowy charakter środka przejściowego, okres przejściowy należy ograniczyć do 31 grudnia 2004 r. i nie należy go przedłużać poza ten termin.
(8) Wskazane jest podporządkowanie zakładów znajdujących się w okresie przekształceń, objętych niniejszą decyzją, takim samym zasadom, jakie mają zastosowanie w przypadku produktów pochodzących z zakładów, którym został przyznany okres przejściowy w odniesieniu do wymagań strukturalnych, zgodnie z procedurą przewidzianą w odpowiednich załącznikach do Aktu Przystąpienia.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinia Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
|
W imieniu Komisji |
|
David BYRNE |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 121 z 29.7.1964, str. 2012/64. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków Przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2004, str. 381).
(2) Dz.U. L 26 z 31.1.1977, str. 85. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków Przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2004, str. 381).
(3) Dz.U. L 368 z 31.12.1994, str. 10. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 806/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 2).