Decyzja 2004/439/WE przyjmująca środek przejściowy dla niektórych zakładów z sektora mięsa na Malcie

DECYZJA KOMISJI
z dnia 29 kwietnia 2004 r.
przyjmująca środek przejściowy dla niektórych zakładów z sektora mięsa na Malcie

(notyfikowana jako dokument numer C(2004) 1707)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2004/439/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Słowacji, Słowenii i Węgier, w szczególności jego art. 2 ust. 3,

uwzględniając Akt Przystąpienia Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Słowacji, Słowenii i Węgier, w szczególności jego art. 42,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na Malcie siedem zakładów mięsnych o wysokiej wydajności ma trudności ze spełnieniem do dnia 1 maja 2004 r. wymagań strukturalnych ustanowionych w załączniku I do dyrektywy Rady 64/433/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych dotyczących produkcji i wprowadzania do obrotu świeżego mięsa(1), w załącznikach A i B do dyrektywy Rady 77/99/EWG z dnia 21 grudnia 1976 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów mięsnych oraz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego(2) oraz w Załączniku do dyrektywy Rady 94/65/WE z dnia 14 grudnia 1994 r. ustanawiającej wymagania dotyczące produkcji i wprowadzania do obrotu mięsa mielonego oraz wyrobów mięsnych(3).

(2) W związku z tym w przypadku wymienionych siedmiu zakładów konieczny jest czas na zakończenie przez nie procesu modernizacji w celu pełnego dostosowania do odpowiednich wymagań strukturalnych ustanowionych w dyrektywach 64/433/EWG, 77/99/EWG i 94/65/WE.

(3) Wymienione siedem zakładów, będących obecnie w zaawansowanej fazie modernizacji, przedstawiło wiarygodne gwarancje co do posiadania koniecznych środków finansowych na uzupełnienie pozostałych braków w odpowiednim czasie i otrzymało pozytywną opinię Departamentu Żywności i Weterynarii w Maltańskim Ministerstwie Rolnictwa i Środowiska w odniesieniu do zakończenia omawianego procesu modernizacji.

(4) W odniesieniu do Malty dostępne są szczegółowe informacje dotyczące każdego zakładu.

(5) Dlatego uzasadnione jest przyznanie, na wniosek Malty, okresu przejściowego tym siedmiu zakładom w celu ułatwienia przejścia od systemu istniejącego na Malcie do systemu wynikającego ze stosowania wspólnotowego prawodawstwa weterynaryjnego.

(6) Z uwagi na wyjątkowy charakter tego przejściowego odstępstwa, nieprzewidzianego w toku negocjacji w sprawie rozszerzenia, po przyjęciu niniejszej decyzji nie będą rozpatrywane żadne dalsze wnioski ze strony Malty w zakresie środków przejściowych dotyczących wymagań strukturalnych w odniesieniu do zakładów wytwarzających produkty zwierzęce.

(7) Ze względu na zaawansowaną fazę modernizacji oraz wyjątkowy charakter środka przejściowego, okres przejściowy należy ograniczyć do 31 grudnia 2004 r. i nie należy go przedłużać poza ten termin.

(8) Wskazane jest podporządkowanie zakładów znajdujących się w okresie przekształceń, objętych niniejszą decyzją, takim samym zasadom, jakie mają zastosowanie w przypadku produktów pochodzących z zakładów, którym został przyznany okres przejściowy w odniesieniu do wymagań strukturalnych, zgodnie z procedurą przewidzianą w odpowiednich załącznikach do Aktu Przystąpienia.

(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinia Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Wymagań strukturalnych ustanowionych w załączniku I do dyrektywy 64/433/EWG, w załącznikach A i B do dyrektywy 77/99/EWG oraz w załączniku I do dyrektywy 94/65/WE nie stosuje się do zakładów na Malcie wymienionych w Załączniku do niniejszej decyzji, z zastrzeżeniem warunków ustanowionych w ust. 2, do dnia ustalonego dla danego zakładu.
2.
Do produktów pochodzących z zakładów określonych w ust. 1 stosuje się następujące zasady:

– tak długo, jak zakłady wymienione w Załączniku do niniejszej decyzji korzystają z przepisów ust. 1, produkty pochodzące z tych zakładów wprowadza się jedynie na rynek wewnętrzny lub wykorzystuje do dalszego przetworzenia w tym samym zakładzie, niezależnie od dnia wprowadzenia na rynek. Zasadę tę stosuje się również do produktów pochodzących ze zintegrowanych zakładów mięsnych, w których część zakładu podlega przepisom ust. 1,

– produkty oznaczone są specjalnym znakiem jakości zdrowotnej.

Artykuł  2

Niniejszą decyzję stosuje się z zastrzeżeniem i z dniem wejścia w życie Traktatu o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 121 z 29.7.1964, str. 2012/64. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków Przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2004, str. 381).

(2) Dz.U. L 26 z 31.1.1977, str. 85. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków Przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2004, str. 381).

(3) Dz.U. L 368 z 31.12.1994, str. 10. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 806/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 2).

ZAŁĄCZNIK 

Zakłady mięsne znajdujące się w okresie przekształceń

Weterynaryjny numer identyfikacyjny Nazwa i adres zakładu Sektor: mięso
Działalność zakładów
Lp. Mięso świeże, ubój, rozbiór Produkty mięsne Mięso mielone, wyroby mięsne Data dostosowania
1. MP003 Chef Choice, Triq il-Latmija, Zabbar x x x 31.12.2004
2. MP004 Prime Ltd, Mgieret Road, Marsa x x x 31.12.2004
3. MP005 Dewfresh Products, Pastoral House, Prince Albert Street, Albertown, Marsa x x x 31.12.2004
4. MP006 Jolly Ltd, A52, Industrial Estate, Marsa x x x 31.12.2004
5 MP007 E & M Meats Cospicua Road, Zejtun x x x 31.12.2004
6. MP008 Mosta Bacon, 115, Hope Street, Mosta x x x 31.12.2004
7. MP010 Tenderfresh, A25A, G. Garibaldi Street, Marsa x x x 31.12.2004

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.154.96

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/439/WE przyjmująca środek przejściowy dla niektórych zakładów z sektora mięsa na Malcie
Data aktu: 29/04/2004
Data ogłoszenia: 30/04/2004
Data wejścia w życie: 30/04/2004, 01/05/2004