Rozporządzenie 306/2001 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury Scalonej

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 306/2001
z dnia 12 lutego 2001 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury Scalonej

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2559/2000(2), w szczególności jego art. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury Scalonej załączonej do wyżej wymienionego rozporządzenia, konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towarów, określonych w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(2) Rozporządzenie (EWG) nr 2658/87 ustaliło ogólne reguły interpretacji Nomenklatury Scalonej i te reguły stosuje się także do jakiejkolwiek innej nomenklatury w całości lub w części opartej na Nomenklaturze Scalonej, bądź, która dodaje do niej jakiekolwiek dodatkowe poddziały i która jest ustanowiona przez szczególne przepisy wspólnotowe w celu stosowania taryfy lub innych środków odnoszących się do obrotu towarowego.

(3) Na mocy wyżej wymienionych ogólnych reguł, towary opisane w kolumnie 1 tabeli załączonej do niniejszego rozporządzenia muszą być klasyfikowane do odpowiednich kodów CN wskazanych w kolumnie 2 z przyczyn określonych w kolumnie 3.

(4) Właściwe jest, że na wiążącą informację taryfową dotyczącą klasyfikacji towarów według Nomenklatury Scalonej, wydaną przez organy celne Państw Członkowskich, niezgodną z przepisami niniejszego rozporządzenia, posiadacz może się powoływać przez okres trzech miesięcy, zgodnie z przepisami art. 12 ust. 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2700/2000(4).

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towary opisane w kolumnie 1 załączonej tabeli są obecnie klasyfikowane według Nomenklatury Scalonej do odpowiednich kodów CN określonych w kolumnie 2 tej tabeli.

Artykuł  2

Na wiążącą informację taryfową wydaną przez organy celne Państw Członkowskich, niezgodną z przepisami ustanowionymi w niniejszym rozporządzeniu, można się powoływać przez okres trzech miesięcy zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 2913/92.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 12 lutego 2001 r.

W imieniu Komisji
Frederik BOLKESTEIN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 256 z 7.9.1987, str. 1.

(2) Dz.U. L 293 z 22.11.2000, str. 1.

(3) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1.

(4) Dz.U. L 311 z 12.12.2000, str. 17.

ZAŁĄCZNIK

Wyszczególnienie towarów Klasyfikacja kod CN Uzasadnienie
(1) (2) (3)
1. Grzyby (genus Agaricus)

całkowicie ugotowane

(nieodwracalnie zahamowane

utleniające działanie

polifenolu), zakonserwowane w

solance (15-25 % soli wagowo)

z dodatkiem octu winnego lub

kwasu octowego o zawartości

wolnego, lotnego kwasu 0,5 %

wagowo lub więcej wyrażonego

jako kwas octowy

2003 10 30 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej, uwagą dodatkową 1 do działu 20 i treścią kodów CN 2003, 2003 10 i 2003 10 30

Produkt ten, całkowicie ugotowany nie może być klasyfikowany do działu 7. Ponieważ zawartość wagowa soli przekracza 2,5 %, produkt ten jest wyłączony z kodów CN 2001 90 50 na mocy uwagi dodatkowej 1 do działu 20. Ponadto, produkt nie może być uznany za tymczasowo zakonserwowane grzyby z kodu CN 2003 10 20 z powodu dużej zawartości soli, kwasu octowego i procesu gotowania, które powodują, że produkty nadają się do długiego składowania

2. Produkt znany jako "herbata

cytrynowa", w formie

sproszkowanej, do

przyrządzania herbaty, o

następującym składzie

(% wagowo):

- cukier: 90,1

- ekstrakt herbaty: 2,5

i niewielkie ilości

maltodekstryny, kwasu

cytrynowego, aromatu

cytrynowego i środka

przeciwzbrylającego.

Taki produkt jest przeznaczony

do spożycia jako napój po

wymieszaniu z wodą.

2101 20 92 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej i treścią kodów CN 2101, 2101 20 i 2101 20 92

Produkt ten jest uznany za preparat bazujący na ekstrakcie herbaty z dodatkiem cukru zgodnie z uwagą wyjaśniającą Zharmonizowanego Systemu do pozycji 2101 pkt 3 akapit pierwszy

3. Płynny produkt do

przyrządzania herbaty o

następującym składzie

(% wagowo):

- cukier: 58,1

(94 % w przeliczeniu na

suchą masę)

- woda: 38,8

- ekstrakt herbaty: 2,2

- cytrynian sodu: 0,9

Taki produkt jest przeznaczony

do spożycia jako napój po

wymieszaniu z wodą

2101 20 92 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej i treścią kodów CN 2101, 2101 20 i 2101 20 92

Produkt ten jest uznany za preparat bazujący na ekstrakcie herbaty z dodatkiem cukru zgodnie z uwagą wyjaśniającą Zharmonizowanego Systemu do pozycji 2101 pkt 3 akapit pierwszy

4. Sfermentowany produkt płynny o

następującym składzie

(% wagi):

- woda: 81

- sacharoza: 15

- laktoza: 1,5

- proteiny: 1,2

- kwas mlekowy: 0,6

- dekstroza: 0,4

- tłuszcze ogółem: 0,1

i niewielkie ilości substancji

aromatyzujących

Taki produkt, umieszczony w

butelce o pojemności 65 ml

jest spożywany bezpośrednio

jako napój.

2202 90 91 Klasyfikacja ustalona przez przepisy ogólnych reguł 1 i 6 interpretacji Nomenklatury Scalonej, uwagą 1 do działu 4 i treścią kodów CN 2202, 2202 90 i 2202 90 91

Z powodu małej ilości naturalnych składników mleka i dużej zawartości wody, produkt ten nie może być uznany za produkt z działu 4. Produkt nadaje się do bezpośredniego spożycia jako napój objęty pozycją 2202

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024