uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 104/2000 z dnia 17 grudnia 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków produktów rybołówstwa i akwakultury (1), w szczególności jego art. 23 ust. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 104/2000 uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3759/92 (2) z mocą od dnia 1 stycznia 2001 r. przewiduje przyznawanie prolongowanej pomocy pod pewnymi warunkami w celu stabilizacji, przetwarzania i składowania produktów określonych w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 104/2000, które zostały wycofane z obrotu. Rola mechanizmu przyznawania prolongowanej pomocy w organizacji wspólnego rynku, przewidziana w rozporządzeniu (EWG) nr 3759/92 i w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 3901/92 z dnia 23 grudnia 1992 r. wprowadzającym szczegółowe zasady przyznawania prolongowanej pomocy dla niektórych produktów rybołówstwa (3), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 1337/95 (4), została ponownie oceniona. Spowodowało to wzrost ilości produktów kwalifikujących się do tej pomocy. Z tego powodu właściwym jest uproszczenie procedur wymaganych przy stosowaniu mechanizmu przyznawania prolongowanej pomocy oraz zastąpienie rozporządzenia (EWG) nr 3901/92 niniejszym rozporządzeniem.
(2) Artykuł 6 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 2406/96 z dnia 26 listopada 1996 r. ustanawiającego wspólne normy handlowe w odniesieniu do niektórych produktów rybołówstwa (5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) 2578/2000 (6), przewiduje, że niektóre produkty, które zostały sklasyfikowane jako kategoria B, nie kwalifikują się do pomocy finansowej przyznawanej w ramach instrumentów interwencyjnych wspólnej organizacji rynku. Biorąc pod uwagę, że tylko produkty należące do klasy Extra, "E" i "A" kwalifikują się do prolongowanej pomocy określonej w art. 23 rozporządzenia (WE) nr 104/2000, obliczenie ilości podlegających tej pomocy powinno być oparte jedynie na tych kategoriach produktów.
(3) W celu zapewnienia maksymalnego poparcia dla działań stabilizujących rynek organizacje producentów nieprzestrzegające wspólnotowych cen wycofywania w ciągu roku połowowego powinny zostać wykluczone z możliwości otrzymywania rekompensaty finansowej w odniesieniu do prolongowanej pomocy.
(4) Systematyczna zgodność ze wspólnymi normami handlowymi, określonymi w art. 2 rozporządzenia (WE) nr 104/2000, jest czynnikiem determinującym tworzenie cen i przyczynia się do stabilizacji rynku. Przyznawanie rekompensat w zakresie prolongowanej pomocy w odniesieniu do kwalifikujących się ilości, powinno być uzależnione od zapewnienia zgodności z normami wszystkich ilości danych produktów przeznaczonych do sprzedaży przez organizacje producentów lub ich członków w ciągu roku połowowego.
(5) Mechanizmy przyznawania prolongowanej pomocy i rekompensat finansowych za wycofanie są równoległe i uzupełniające się z uwagi na to, że ich działania i cele są takie same oraz że ich zadaniem jest stabilizowanie rynku danych produktów. Warunki związane z ilościami, które mogą kwalifikować się do prolongowanej pomocy oraz z użyciem marginesu tolerancji i dokumentami poświadczającymi używanymi w stosunku do wycofywanych produktów w innym Państwie Członkowskim, powinny być takie same, jak określone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2509/2000 z dnia 15 listopada 2000 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 104/2000 w zakresie przyznawania rekompensat finansowych za wycofywanie niektórych produktów rybołówstwa (7).
(6) W celu zapewnienia odpowiedniej jakości produktu oraz w celu ułatwienia sprzedaży produktów na rynku powinny zostać określone minimalne wymagania, jakie powinny zostać spełnione w procesie kwalifikowania do udzielenia pomocy, wraz z wymaganiami związanymi ze składowaniem i przywracaniem danych produktów na rynek.
(7) Organizacje producentów powinny mieć udział w kosztach związanych ze stosowaniem mechanizmu przyznawania prolongowanej pomocy oraz, z tego powodu kwota pomocy powinna być określana na podstawie rzeczywistych kosztów technicznych i kosztów finansowych stabilizacji oraz kosztów związanych ze składowaniem. Koszty techniczne powinny być określane na podstawie bezpośrednich kosztów ponoszonych w ramach tego mechanizmu. W celu uniknięcia uciążliwych wymogów, aby sektor dostarczał informacji i skomplikowanych rocznych kalkulacji, koszty finansowe powinny być stawką ryczałtową, określoną na podstawie stopy procentowej wyznaczanej zgodnie z art. 5 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1883/78 z dnia 2 sierpnia 1978 r. ustanawiającego ogólne reguły finansowania interwencji przez Europejski Fundusz Orientacji i Gwarancji Rolnej, Sekcja Gwarancji (8), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1259/96 (9).
(8) W celu zwiększenia efektywności kontroli beneficjenci pomocy powinni być zobowiązani do przechowywania ewidencji towarowej oraz muszą przekazywać dane Państwom Członkowskim. W celu dobrego zarządzania mechanizmem wystarczający jest wymóg ewidencji towarowej podczas minimalnych okresów składowania.
(9) Powinna zostać określona procedura składania wniosków o wypłatę prolongowanej pomocy i procedura przyznawania zaliczek, oraz wielkość odpowiednich zabezpieczeń.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Produktów Rybołówstwa,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 2000 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
_______
(1) Dz.U. nr L 17 z 21.1.2000, str. 22.
(2) Dz.U. nr L 388 z 31.12.1992, str. 1.
(3) Dz.U. nr L 392 z 31.12.1992, str. 29.
(4) Dz.U. nr L 129 z 14.6.1995, str. 5.
(5) Dz.U. nr L 334 z 23.12.1996, str. 1.
(6) Dz.U. nr L 298 z 25.11.2000, str. 1.
(7) Dz.U. nr L 289 z 16.11.2000, str. 11.
(8) Dz.U. nr L 216 z 5.8.1978, str. 1.
(9) Dz.U. nr L 163 z 2.7.1996, str. 10.
500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.
28.12.2024Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.
12.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.326.34 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2814/2000 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 104/2000 w odniesieniu do przyznawania prolongowanej pomocy dla niektórych produktów rybołówstwa |
Data aktu: | 21/12/2000 |
Data ogłoszenia: | 22/12/2000 |
Data wejścia w życie: | 29/12/2000, 01/05/2004, 01/01/2001 |