(notyfikowana jako dokumentu nr C(1999) 2701)(1999/572/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 17 sierpnia 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 905/98(2), w szczególności jego art. 8 ust. 1,
po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzeniem (WE) Nr 362/99(3) Komisja nałożyła tymczasowe cła antydumpingowe na przywóz do Wspólnoty stalowych kabli i lin pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy oraz przyjęła zobowiązania cenowe zaproponowane przez niektórych producentów wywożących z Polski i z Węgier.
(2) Po przyjęciu tymczasowych środków antydumpingowych, zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia 384/96 (zwanego dalej "rozporządzeniem podstawowym"), Komisja kontynuowała postępowanie dotyczące dumpingu, szkody i interesu Wspólnoty. Ostateczne ustalenia i wnioski z postępowania zostały przedstawione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1796/1999 z dnia 12 sierpnia 1999 r. nakładającym ostateczne cło na przywóz stalowych kabli i lin pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy oraz kończące postępowanie antydumpingowe w odniesieniu do przywozu pochodzącego z Republiki Korei(4).
(3) Postępowanie potwierdziło ustalenia tymczasowe dotyczące dumpingu wyrządzającego szkodę w odniesieniu do przywozu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy.
(4) Po przyjęciu tymczasowych środków antydumpingowych, jeden producent wywożący z Indii, producenci wywożący z Meksyku i Afryki Południowej oraz producent wywożący z Ukrainy w powiązaniu z władzami ukraińskimi również zaproponowali zobowiązania cenowe zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia podstawowego.
(5) Warunki tych zobowiązań, a w szczególności zamieszczone tam minimalne ceny sprzedaży na wywóz do Wspólnoty, gwarantują, że skutki dumpingu wyrządzające szkodę, które zostały ustalone w ramach niniejszego postępowania antydumpingowego, zostały wyeliminowane.
(6) Ponadto, ponieważ producenci wywożący oraz władze ukraińskie zobowiązały się do przedłożenia Komisji szczegółowych i regularnych danych dotyczących sprzedaży oraz do niezawierania bezpośrednich lub pośrednich porozumień wyrównawczych ze swoimi klientami we Wspólnocie, stwierdzono, że Komisja może skutecznie monitorować przestrzeganie zobowiązań.
(7) W odniesieniu do zobowiązań zaproponowanych przez ukraińskiego producenta-wywożącego, system pozwoleń na wywóz obowiązujących przez okres trwania zobowiązań, który ma być ustanowiony przez rząd Ukrainy, będzie stanowił gwarancję, że jakikolwiek przywóz do UE objęty tymi zobowiązaniami będzie pozostawał w zgodzie z zawartymi w nim postanowieniami.
(8) W świetle powyższego, zobowiązania zaproponowane przez jednego producenta wywożącego z Indii, przez producentów wywożących z Meksyku i Afryki Południowej, a także przez producenta wywożącego z Ukrainy uznaje się do przyjęcia, i w związku z tym, można zamknąć postępowanie w odniesieniu do wspomnianych producentów wywożących.
(9) W przypadku naruszenia lub cofnięcia zobowiązań może zostać nałożone ostateczne cło antydumpingowe zgodnie z art. 8 ust. 9 i ust. 10 rozporządzenia podstawowego,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 sierpnia 1999r.
|
W imieniu Komisji |
|
Monika WULF-MATHIES |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 56, z 6.3.1996, str. 1.
(2) Dz.U. L 128, z 30.4.1998, str. 18.
(3) Dz.U. L 45, z 19.2.1999, str. 8.
(4) Patrz: str. 1 niniejszego Dziennika Urzędowego.