KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 97/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(2), w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 77/536/EWG z dnia 28 czerwca 1977 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych(3), ostatnio zmienioną Aktem Przystąpienia Austrii, Finlandii i Szwecji, w szczególności jej art. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Celem poprawy bezpieczeństwa, w obliczu wzrastającej różnorodności ciągników na rynku, niezbędne są obecnie przepisy zapewniające równość traktowania ciągników ze zmianą pozycji przy zmienionym kierunku jazdy, tzn. wyposażonych w odwracalne siedzenie i koło kierownicy, które zostały tak skonstruowane, aby zwiększyć wszechstronność użytkowania i ulepszyć kontrolę nad osprzętem.
(2) Ustalenia dla badania konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu należy zharmonizować z ustaleniami określonymi w Normie 3 Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) dotyczącej urzędowego badania konstrukcji zabezpieczających ciągniki rolnicze (próby dynamiczne).
(3) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego art. 12 dyrektywy 74/150/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 1 czerwca 1999 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(2) Dz.U. L 277 z 10.10.1997, str. 24.
(3) Dz.U. L 220 z 29.8.1977, str. 1.