(Dz.U.UE L z dnia 6 maja 1999 r.)KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/14/EWG z dnia 2 marca 1992 r. w sprawie limitów operacyjnych statków powietrznych objętych częścią II rozdział 2 tom 1 załącznika 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, wydanie drugie (1988)(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 98/20/WE(2), w szczególności jej art. 9a,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 3 dyrektywy 92/14/EWG zwalnia samoloty wymienione w Załączniku do niej z powołanego okresu, w szczególności pod warunkiem że są one nadal używane przez osoby fizyczne lub prawne mające swą siedzibę w ich kraju rejestracji.
(2) Artykuł 9a dyrektywy 92/14/EWG podaje uproszczoną procedurę nowelizacji Załącznika, uwzględniając zapewnienie pełnej zgodności z warunkami kwalifikującymi.
(3) Niektóre samoloty umieszczone w Załączniku zostały zniszczone, a inne usunięto z rejestru odnośnego kraju rozwijającego się, w związku z czym Załącznik wymaga nowelizacji.
(4) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Przepisów Bezpieczeństwa Lotniczego, ustanowionego rozporządzeniem Rady (EWG) nr 3922/91(3)(4), zmienionym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2176/96(5),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 kwietnia 1999 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Neil KINNOCK |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 76 z 23.3.1992, str. 21.
(2) Dz.U. L 107 z 7.4.1998, str. 4.
(3) Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4.
(4) Posiedzenie Komitetu ds. Przepisów Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 2 lutego 1999 r.
(5) Dz.U. L 291 z 14.11.1996, str. 15.