(94/110/WE)(Dz.U.UE L z dnia 26 lutego 1994 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 113, zgodnie z jego art. 228 ust. 2,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
Konwencja Celna w sprawie czasowego przywozu prywatnych pojazdów drogowych, negocjowana pod auspicjami Organizacji Narodów Zjednoczonych i podpisana w Nowym Jorku, dnia 4 czerwca 1954 r., dotyczy warunków i procedur czasowego przywozu prywatnych pojazdów drogowych na terytoriach celnych Wspólnoty i państw trzecich i jest umową celną, która może wspomóc handel międzynarodowy;
na mocy art. 34 ust. 1a Konwencja jest otwarta do przystępowania do niej regionalnych organizacji integracji ekonomicznej;
ponadto wszystkie Państwa Członkowskie Wspólnoty, z wyjątkiem Grecji, są Umawiającymi się Stronami tejże Konwencji;
jeśli Wspólnota zdecyduje się zostać Umawiającą się Stroną, musi złożyć u Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych dokument przystąpienia;
obecnie obowiązujące we Wspólnocie przepisy, dotyczące czasowego przewozu pojazdów drogowych do użytku prywatnego, zgodne są z postanowieniami Konwencji, dlatego nie ma potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zastrzeżeń w odniesieniu do Konwencji;
właściwe jest zatwierdzenie Konwencji;
jednocześnie stosowne jest przyjęcie uchwały Organizacji Narodów Zjednoczonych z dnia 2 lipca 1993 r. w sprawie stosowania carnets de passage en douane oraz karnetów CPD dla prywatnych pojazdów drogowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 16 grudnia 1993 r.
|
W imieniu Rady |
|
R. URBAIN |
|
Przewodniczący |