(89/277/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 20 kwietnia 1989 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 87/403/EWG(2), w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 76/759/EWG z dnia 27 czerwca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do kierunkowskazów w pojazdach silnikowych i ich przyczepach(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 87/354/EWG(4), w szczególności jej art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle doświadczeń oraz z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć możliwe jest obecnie uzupełnienie i lepsze dostosowanie niektórych wymogów do faktycznych warunków ruchu, poprawiając w ten sposób bezpieczeństwo użytkowników pojazdów oraz innych użytkowników dróg;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Przystosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw Dotyczących Zniesienia Barier Technicznych w Handlu w Sektorze Pojazdów Silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 marca 1989 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 220 z 8.8.1987, str. 44.
(3) Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 71.
(4) Dz.U. L 192 z 11.7.1987, str. 43.
(5) Dz.U. L 109 z 20.4.1989, str. 38.