(87/358/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 11 lipca 1987 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa 70/156/EWG(3), ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia Hiszpanii i Portugalii, ustanowiła wspólnotową procedurę homologacji typu pojazdów zbudowanych zgodnie z wymogami technicznymi określonymi w dyrektywach szczególnych, a także wykaz części i właściwości pojazdów objętych zakresem tych dyrektyw;
w celu wyeliminowania możliwości błędnej interpretacji wynikającej ze sformułowania niektórych artykułów tej dyrektywy, konieczne jest wprowadzenie niewielkich poprawek;
aby wspomniana procedura homologacji typu mogła mieć wszechstronne zastosowanie, konieczne jest, aby objęła ona części oraz oddzielne zespoły techniczne, jak również, aby każde pojęcie zostało precyzyjnie zdefiniowane;
w celu prawidłowego stosowania wspomnianej procedury homologacji typu, kontrola zgodności produkcji powinna obejmować weryfikację uzgodnień poczynionych z producentem celem zapewnienia, że produkowane pojazdy, oddzielne zespoły techniczne lub części spełniają wymogi homologacji;
w celu zmniejszenia ilości dokumentów będących obecnie w obiegu między Państwami Członkowskimi, świadectwo homologacji typu - wydane zgodnie z odpowiednią szczególną dyrektywą albo częściowo wypełnione świadectwo homologacji typu załączone do dyrektywy 70/156/EWG powinno zaspokajać normalne wymogi informacyjne Państw Członkowskich, które mają możliwość żądania bardziej wyczerpujących informacji technicznych;
występuje potrzeba wyjaśnienia procedur administracyjnych regulujących stosunki między Państwami Członkowskimi, gdy jedno Państwo Członkowskie wskazuje Państwu Członkowskiemu homologującemu typ, iż pewna liczba pojazdów nie jest zgodnych z homologowanym typem i w związku z tym istnieje powód do uważania, że nie została odpowiednio zapewniona zgodność produkcji;
w przypadkach, kiedy szczegółowe dyrektywy stanowią, iż oddzielny zespół techniczny musi być oznaczony numerem homologacji, nie ma obowiązku dołączania świadectwa zgodności do każdego zespołu; od producenta oddzielnego zespołu technicznego wymaga się podania informacji dotyczących ograniczeń jego wykorzystania i warunków dotyczących zamontowania tego zespołu,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 25 czerwca 1987 r.
|
W imieniu Rady |
|
H. DE CROO |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 48 z 25.2.1987, str. 4.
(2) Opinia wydana dnia 19 czerwca 1987 r. (dotychczas nieopublikowana w Dziennikach Urzędowych).
(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.