Protokół posiedzenia w dniu 23 października 2020 r

PROTOKÓŁ POSIEDZENIA W DNIU 23 PAŹDZIERNIKA 2020 R.
(2021/C 479/05)

Spis treści

1. Otwarcie posiedzenia

2. Zmiana porządku obrad

3. Ogłoszenie wyników głosowania

4. Wznowienie posiedzenia

5. Pierwsza część głosowania

6. Wznowienie posiedzenia

7. Ogłoszenie wyników głosowania

8. Wznowienie posiedzenia

9. Druga część głosowania

10. Wznowienie posiedzenia

11. Ogłoszenie wyników głosowania

12. Wyjaśnienia dotyczące stanowiska zajętego w głosowaniu

13. Korekty i zamiary głosowania

14. Zatwierdzenie protokołów posiedzeń bieżącej sesji i przekazanie przyjętych tekstów

15. Kalendarz następnych posiedzeń

16. Zamknięcie posiedzenia

17. Przerwa w obradach

LISTA OBECNOŚCI

Spis treści

ZAŁĄCZNIK I

WYNIKI GŁOSOWANIA (Posiedzenia od 19 do 23 października 2020 r.)

1. Zmiana rozporządzenia (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do szczególnych środków dotyczących pojazdów kategorii L z końcowej partii produkcji w odpowiedzi na pandemię COVID-19 ***I

2. Uruchomienie Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji w następstwie wniosku Hiszpanii - EGF/2020/001 ES/Galicia shipbuilding ancillary sectors

3. Absolutorium za rok 2018: budżet ogólny UE - Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny

4. Absolutorium za rok 2018: budżet ogólny UE - Rada Europejska i Rada

5. Akt prawny o usługach cyfrowych: poprawa funkcjonowania jednolitego rynku

6. Akt prawny o usługach cyfrowych: dostosowanie przepisów prawa handlowego i cywilnego do podmiotów

gospodarczych prowadzących działalność internetową

7. Akt prawny o usługach cyfrowych i związane z nim kwestie z zakresu praw podstawowych

8. Ramy aspektów etycznych sztucznej inteligencji, robotyki i powiązanych z nimi technologii

9. System odpowiedzialności cywilnej za sztuczną inteligencję

10. Prawa własności intelektualnej w dziedzinie rozwoju technologii sztucznej inteligencji

11. Zalecenie dla Rady oraz Wiceprzewodniczącego Komisji/Wysokiego Przedstawiciela w sprawie wdrażania stałej współpracy strukturalnej (PESCO) oraz zarządzania nią

12. Sprawozdanie z wdrażania układu o stowarzyszeniu UE z Mołdawią

13. Zalecenie dla Rady, Komisji i Wiceprzewodniczącego Komisji/Wysokiego Przedstawiciela w sprawie stosunków z Białorusią

14. Zalecenie dla Wiceprzewodniczącego Komisji/Wysokiego Przedstawiciela i Rady dotyczące przygotowań do procedury przeglądu Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (NPT), kontroli broni jądrowej i wariantów rozbrojenia jądrowego

15. Przyszłość edukacji europejskiej w kontekście COVID-19

16. Obowiązki Komisji w dziedzinie wzajemności wizowej zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) 2018/1806.

17. Polityka gospodarcza w strefie euro w 2020 r

18. Polityczne strategie społeczne i na rzecz zatrudnienia w strefie euro w 2020 r

19. Wylesianie

20. Równouprawnienie płci w polityce zagranicznej i bezpieczeństwa UE

21. Wspólna polityka rolna - wsparcie na podstawie planów strategicznych sporządzanych przez państwa członkowskie i finansowanych z EFRG i EFRROW ***I

22. Finansowanie wspólnej polityki rolnej, zarządzanie nią i monitorowanie jej ***I

23. Wspólna polityka rolna - zmiana rozporządzenia o wspólnej organizacji rynków i innych rozporządzeń

***T

ZAŁĄCZNIK II

WYNIKI GŁOSOWAŃ IMIENNYCH

1. A9-0145/2020 - Ernest Urtasun - Rezolucja

2. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 1-2 4-7 9 11-55 57 59-70 73-74 77-78 83 85-88 91-101 103 108 111-113 115-116 118-119 121 124-125 127 130-131 133-149 151-152 155-157 159-164 166170 172-179 182 185-186 189-204 206-211 213-228

3. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 10

4. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 56

5. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 58

6. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 75

7. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 76

8. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 102/1

9. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 102/2

10. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 120/1

11. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 120/2

12. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 132

13. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 171

14. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 205/1

15. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 205/2

16. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 212

17. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 266

18. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 232

19. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 274/rev

20. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 257

21. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 267oc1

22. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 258s

23. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 267oc2

24. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 259

25. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 260/rev

26. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 261

27. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 233

28. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 234

29. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 275/1

30. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 262/rev

31. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 72

32. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 255

33. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - 235/rev

34. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 80

35. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 81

36. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 268

37. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 82

38. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 236

39. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 263/rev

40. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 237

41. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 269

42. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 270

43. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 110

44. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 231

45. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 238

46. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 239

47. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 276/rev

48. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 240

49. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 241

50. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 242

51. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 272s

52. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 123

53. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 243

54. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 273

55. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 126

56. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 244

57. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 245

58. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 246

59. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 277/rev

60. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 150

61. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 247

62. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 248

63. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 249

64. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 250

65. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 264

66. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 165

67. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 254

68. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 278

69. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 251

70. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 252

71. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 253

72. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 229

73. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 3

74. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 265

75. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 279

76. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 280

77. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 230

78. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 8

79. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Popr. 256

80. A8-0200/2019 - Peter Jahr - Wniosek Komisji

81. A8-0200/2019 - Peter Jahr - Odesłanie (art. 59 ust. 4 Regulaminu)

82. A8-0199/2019 - Ulrike Müller - Wniosek Komisji

83. A8-0199/2019 - Ulrike Müller - Odesłanie (art. 59 ust. 4 Regulaminu)

84. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Wniosek Komisji

85. A8-0198/2019 - Eric Andrieu - Odesłanie (art. 59 ust. 4 Regulaminu)

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024