(2016/C 069 A/01)(Dz.U.UE C z dnia 23 lutego 2016 r.)
Reprezentujemy:
Wspólne Przedsięwzięcie "Czyste Niebo 2" jest partnerstwem publiczno-prywatnym Komisji Europejskiej i przemysłu aeronautycznego, ustanowionym rozporządzeniem Rady (UE) nr 558/2014 z dnia 6 maja 2014 r. 1 . Wspólne Przedsięwzięcie "Czyste Niebo 2" zostało ustanowione w Brukseli na mocy prawa europejskiego na okres do dnia 31 grudnia 2024 r. Jego celem jest zwiększenie efektywności paliwa lotniczego oraz ograniczenie emisji i hałasu powodowanych przez statki powietrzne o 20-30 % w porównaniu z najnowocześniejszymi technologiami wchodzącymi do eksploatacji w 2014 r. Budżet programu wynosi około 4 mld EUR, z czego ponad 2 mld EUR stanowią zobowiązania przemysłu, a 1,755 mld EUR to odpowiadający temu wkład z budżetu transportowego programu "Horyzont 2020".
Pierwszy program "Czyste niebo" ustanowiono w 2008 r. na okres do dnia 31 grudnia 2017 r. W ramach pierwszego programu "Czyste niebo" 12 liderów przemysłu, 74 członków stowarzyszonych i ponad 500 partnerów wybranych w drodze otwartych zaproszeń do składania wniosków współpracuje w różnych obszarach technologii, aby dążyć do osiągnięcia wspólnych celów środowiskowych oraz demonstrować i zatwierdzać wymagane przełomowe rozwiązania technologiczne w ramach wspólnie określonego programu.
Nowy program "Czyste niebo 2" ustanowiono w 2014 r. jako kontynuację programu "Czyste niebo". Jego celem są dalsze postępy w osiąganiu bardziej ambitnych celów środowiskowych oraz zabezpieczenie konkurencyjności europejskiego przemysłu aeronautycznego w obliczu rosnącej konkurencji. W przedsięwzięciu uczestniczy 16 liderów odpowiedzialnych za zarządzanie programem i jego wdrażanie, szereg partnerów podstawowych, którzy podejmują istotne zobowiązania długoterminowe wobec programu, wnosząc do niego kompetencje kluczowe i wiedzę specjalistyczną, oraz partnerzy uczestniczący w określonych tematach i projektach w ramach ściśle zdefiniowanych zobowiązań. Partnerzy podstawowi i partnerzy są wybierani w sposób przejrzysty i konkurencyjny w drodze otwartych zaproszeń do składania wniosków.
Pod względem struktury programu Wspólne Przedsięwzięcie "Czyste Niebo 2" nadal wykorzystuje mechanizm zintegrowanego demonstratora technologii (ZDT), ale stosuje również demonstracje kilku systemów łącznie na poziomie całego pojazdu za pośrednictwem platform demonstracyjnych dla innowacyjnych statków powietrznych (PDISP). Pewne kluczowe obszary w ZDT i PDISP są koordynowane za pomocą działań poprzecznych, które mogą zapewnić dodatkowe korzyści dla programu dzięki większej spójności, wspólnym narzędziom i metodom oraz dzieleniu się wiedzą fachową w obszarach będących przedmiotem wspólnego zainteresowania.
Oferujemy:
Dyrektor wykonawczy jest prawnym przedstawicielem Wspólnego Przedsięwzięcia "Czyste Niebo 2" i reprezentuje je w kontaktach zewnętrznych. Kieruje i zarządza Wspólnym Przedsięwzięciem "Czyste Niebo 2", jak również ponosi całkowitą odpowiedzialność za jego działania i dąży do realizacji jego celów zgodnie z decyzjami Rady Zarządzającej.
Dyrektor wykonawczy jest odpowiedzialny za codzienne zarządzanie Wspólnym Przedsięwzięciem "Czyste Niebo 2" i wykonanie jego budżetu. Za swoje działania odpowiada przed Radą Zarządzającą i podlega corocznej procedurze udzielenia przez Parlament Europejski absolutorium z wykonania budżetu.
Dyrektor wykonawczy wypełnia swoje zadania w sposób niezależny, w tym:
Poszukujemy (kryteria wyboru):
Od kandydata wymaga się:
1 Dz.U. L 169 z 7.6.2014, s. 77.
2 Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych:1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje;
2) liczbę podległych pracowników w czasie zajmowania tych stanowisk;
3) wielkość budżetów, którymi zarządzali;
4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej zajmowanego stanowiska;
5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
5 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.
6 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.