[Odesłanie prejudycjalne - Dyrektywa 96/75/WE - Systemy czarterowania i wyznaczania stawek przewozowych w żegludze śródlądowej - Zakres - Artykuł 1 lit. b) - Pojęcie "przewoźnika" - Artykuł 2 - Swoboda zawierania umów i negocjowania stawek]Język postępowania: niderlandzki
(2016/C 462/03)
(Dz.U.UE C z dnia 12 grudnia 2016 r.)
Sąd odsyłający
Hof van beroep te Antwerpen
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Sven Mathys
Strona pozwana: De Grave Antverpia NV
Sentencja
W ramach działalności w zakresie przewozu towarów w żegludze śródlądowej art. 1 lit. b) dyrektywy Rady 96/75/WE z dnia 19 listopada 1996 r. w sprawie systemów czarterowania i wyznaczania stawek przewozowych w krajowej i międzynarodowej żegludze śródlądowej we Wspólnocie, definiujący "przewoźnika" jako właściciela lub armatora jednego lub kilku statków żeglugi śródlądowej, i art. 2 tej dyrektywy, stanowiący, że w tej dziedzinie umowy między określonymi stronami zawierane są w sposób swobodny, należy interpretować w ten sposób, że przepisy te nie sprzeciwiają się uregulowaniu krajowemu, takiemu jak mające zastosowanie w postępowaniu głównym, które pozwalałoby osobie, która nie odpowiada tej definicji, na zawarcie umowy przewozu w charakterze przewoźnika.