Ogłoszenie o naborze ECA/2016/20 - Dwa stanowiska: Dyrektor - Izba kontroli.

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2016/20
Dwa stanowiska: Dyrektor - Izba kontroli

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

(2016/C 422 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 17 listopada 2016 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE; jego siedziba znajduje się w Luksemburgu. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się do poprawy zarządzania finansami UE i odgrywa rolę niezależnego strażnika interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

W ramach przeprowadzanych kontroli Trybunał analizuje przydział unijnych środków finansowych i ich wykorzystanie. Bada on, czy transakcje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał publikuje wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał wspiera większą rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Instytucja ta składa się z izb kontroli. Organizacja pracy w Trybunale jest podporządkowana realizacji zadań. Pracownicy należą do wspólnej puli, natomiast od strony administracyjnej są oddelegowani do poszczególnych izb kontroli, w zależności od przyjętych priorytetów strategicznych.

Na czele każdej z izb kontroli stoi dyrektor, którego zadaniem jest organizacja i koordynacja działalności kontrolnej prowadzonej przez daną izbę oraz nadzór nad tą działalnością. Wspiera także członków danej izby oraz doradza im w wykonywaniu obowiązków. Dyrektor odpowiada za:

-
organizację działań izby i zarządzanie nimi,
-
kontrolę jakości działań kontrolnych,
-
koordynację zagadnień kadrowych.

PROPONUJEMY

Trybunał zamierza obsadzić dwa stanowiska dyrektora z dniem 1 stycznia 2017 r.

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (zwanego dalej "Regulaminem") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie dwóch stanowisk dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14). Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie podstawowe wyniesie 13 641,95 euro miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

W ramach izby dyrektor jest urzędnikiem najwyższej rangi i podlega bezpośredniemu zwierzchnictwu członków Trybunału w danej izbie. Zarządza on izbą i ponosi ogólną odpowiedzialność za terminową realizację programu prac, zgodną z ramami budżetu i normami jakości, a także ze strategią i standardami kontroli Trybunału. W tym celu dyrektor wyznacza do każdego zadania niezbędne zasoby w zakresie:

-
personelu i środków finansowych (z uwzględnieniem potrzeb związanych z wizytami kontrolnymi i ekspertami zewnętrznymi),
-
kontroli: kadry, zapewnienie szkoleń, wiedza specjalistyczna w zakresie jakości i kontroli jakości oraz umiejętności.

Dyrektor wspiera przewodniczącego w zarządzaniu izbą, a także w realizacji zadań z zakresu ustalania strategii, monitorowania i sprawozdawczości. Zapewnia też sprawny przebieg wszystkich wizyt i zadań kontrolnych, które zostały mu powierzone.

POSZUKUJEMY

Procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

1.
Kwalifikacje

zgodnie z art. 5 Regulaminu:

-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem stopnia naukowego, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem stopnia naukowego, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - równoważny poziom szkoleń zawodowych.
2.
Doświadczenie zawodowe

Udokumentowane, co najmniej 15-letnie stosowne doświadczenie zawodowe, w miarę możliwości na poziomie międzynarodowym, liczone od momentu uzyskania wyżej wymienionych kwalifikacji oraz co najmniej czteroletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym. W szczególności wymagane jest udokumentowane, gruntowne doświadczenie w dziedzinie kontroli (w tym kontroli jakości w tym zakresie oraz postępowań kontradyktoryjnych z udziałem podmiotów kontrolowanych).

3.
Wiedza

Doskonała znajomość ogólnych standardów i metodyki kontroli, zarówno w ujęciu ogólnym, jak i w szczególności w zakresie kontroli finansowej i kontroli zgodności oraz należytego zarządzania finansami; wiedza z zakresu finansów publicznych UE i kontroli w sektorze publicznym.

Gruntowna znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz znajomość w stopniu zadowalającym co najmniej jeszcze jednego języka urzędowego UE; znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem. Z uwagi na charakter obowiązków związanych z oferowanym stanowiskiem niezbędna jest rzetelna znajomość języków francuskiego i angielskiego.

4.
Umiejętności
(i)
Umiejętności w zakresie opracowywania i wdrażania strategii, wyznaczania celów oraz wymaganych rezultatów, a także sprawozdawczości z ich realizacji;
(ii)
zdolności komunikacyjne i negocjacyjne oraz umiejętność współpracy z partnerami;
(iii)
doskonała znajomość metod zarządzania;
(iv)
doskonałe zdolności interpersonalne.

POLITYKA REKRUTACJI

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans i rozpatruje kandydatury wszystkich kobiet i mężczyzn o odpowiednich kwalifikacjach, unikając wszelkiej dyskryminacji.

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 Regulaminu kandydaci muszą w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
posiadać cechy charakteru odpowiednie do wypełniania obowiązków na danym stanowisku.

PROCEDURA WYBORU

Powołana zostanie komisja rekrutacyjna.

Przeprowadzi ona kilkuetapową ocenę kandydatów na podstawie:

a)
dokumentów nadesłanych przez kandydatów (do następnego etapu zakwalifikowanych zostanie wyłącznie 10 najlepszych kandydatów spełniających warunki wyboru);
b)
pisemnej analizy przypadku;
c)
rozmowy kwalifikacyjnej.

SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Kandydatury, które muszą zostać sporządzone w języku angielskim lub francuskim, należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu.

W temacie wiadomości elektronicznej należy podać numer niniejszego ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty w j. angielskim lub francuskim:

-
list motywacyjny (maks. 1 strona),
-
aktualne CV (maks. 3 strony) sporządzone według modelu "Europass" (zob. http://europass.cedefop.europa.eu),
-
starannie wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).
Zgłoszenia niesporządzone ściśle według powyższych instrukcji zostaną odrzucone.

Termin składania kandydatur upływa w dniu 12 grudnia 2016 r. o godz. 12.00.

WNIOSKI O REWIZJĘ DECYZJI - PROCEDURY ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Kandydat, który na dowolnym etapie procedury wyboru stwierdzi, że powzięta wobec niego decyzja jest niesłuszna, ma do dyspozycji następujące środki:

WNIOSEK O REWIZJĘ DECYZJI PODJĘTEJ PRZEZ KOMISJĘ REKRUTACYJNĄ

W ciągu 10 dni od daty powiadomienia kandydata o decyzji podjętej przez komisję rekrutacyjną kandydat może złożyć pisemny wniosek o jej rewizję, podając w nim uzasadnienie swojej prośby. Wniosek należy przesłać na następujący adres: vacancies@eca.europa.eu.

PROCEDURA ODWOŁAWCZA

Zgodnie z art. 90 ust. 2 Regulaminu w ciągu trzech miesięcy od powiadomienia kandydata o decyzji może on złożyć do organu powołującego skargę na tę decyzję, wysyłając ją na adres Europejskiego Trybunału Obrachunkowego:

European Court of Auditors

Secretary-General

12, rue Alcide De Gasperi

L-1615 Luxembourg

LUKSEMBURG

Kandydat może wnieść odwołanie na mocy art. 91 Regulaminu, wysyłając je na poniższy adres:

General Court of the European Union

Rue du Fort Niedergrünewald

L-2925 Luxembourg

LUKSEMBURG

SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Jako obywatel Unii Europejskiej kandydat może złożyć skargę na poniższy adres:

The European Ombudsman

1 avenue du Président Robert Schuman - CS 30403

67001 Strasbourg Cedex

FRANCJA

zgodnie z art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i z postanowieniami decyzji Parlamentu Europejskiego 94/262/EWWiS, WE, Euratom z dnia 9 marca 1994 r. w sprawie przepisów i ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich 1 .

Należy zaznaczyć, że skargi wniesione do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie wstrzymują biegu terminu ustanowionego w art. 90 ust. 2 i w art. 91 Regulaminu na składanie (na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej) zażaleń lub odwołań do Sądu.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 2 Trybunał przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane.

2 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.422A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze ECA/2016/20 - Dwa stanowiska: Dyrektor - Izba kontroli.
Data aktu: 17/11/2016
Data ogłoszenia: 17/11/2016