(2016/C 360/01)(Dz.U.UE C z dnia 30 września 2016 r.)
SPIS TREŚCI
1. WPROWADZENIE
2. CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2015
2.1. Główne cele finansowe
2.2. Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2015 r.
2.2.1. Podejście ogólne
2.2.2. Budżet 2015
2.2.3. Budżet na 2015 r. a dział 5 perspektywy finansowej budżetu UE
3. GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2015 r.
3.1. Działalność i cele Rady Europejskiej i Rady w 2015 r.
3.1.1. Posiedzenia
3.1.2. Działania o charakterze ustawodawczym
3.1.3. Modernizacja administracyjna
3.1.4. Realizacja celów w 2015 r.
3.2. Dochody
3.3. Wydatki w 2015 r.
3.3.1. Zmiana budżetu w 2015 r .
3.3.2. Przegląd wykonania budżetu w latach 2006-2015
3.3.3. Wykonanie środków według kategorii w 2015 r.
3.4. Środki przeniesione
3.4.1. Wykonanie środków przeniesionych z 2014 na 2015 r.
3.4.2. Środki przeniesione z 2015 na 2016 r
3.5. Dochody przeznaczone na określony cel
3.5.1. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2015 r.
3.5.2. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2015 r.
1 WPROWADZENIE
Zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego (RF) 1 niniejszy dokument stanowi sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w odniesieniu do sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) za rok budżetowy 2015.
Podstawą niniejszego sprawozdania są: wstępne sprawozdanie rachunkowe za 2015 r., ustalenia zawarte w rocznych sprawozdaniach z działalności przedstawionych przez urzędników zatwierdzających Rady oraz informacje dotyczące wykonania budżetu pochodzące z systemu finansowego Rady.
W rozdziale 2 niniejszego sprawozdania przedstawiono podsumowanie ram ustanowionych na rok budżetowy 2015. W rozdziale 3 przedstawiono ogólny zarys wykonania środków budżetowych dostępnych w 2015 r.
Wykonanie budżetu na 2015 r. w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w załączniku.
2 CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2015
2.1 Główne cele finansowe
Główne cele finansowe Sekretariatu Generalnego Rady (SGR) na 2015 r. były następujące:
- zapewnienie ciągłego wsparcia przewodniczącemu Rady Europejskiej i Radzie dzięki skutecznemu i wydajnemu wykorzystaniu zasobów finansowych,
- kontynuowanie procesu modernizacji administracyjnej w celu poprawy jakości struktury SGR i właściwego wykorzystania zasobów,
- dalsze finansowanie budowy budynku Europa, który powinien zostać oddany do użytku do połowy 2016 r.
2.2 Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2015 r.
2.2.1 Podejście ogólne
Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2015 r. został uchwalony w oparciu o ogólny cel zakładający nieprzekroczenie, w ujęciu nominalnym, ogólnego poziomu budżetu na 2014 r. w odniesieniu do wszystkich wydatków niezwiązanych z personelem.
Zwiększenia wysokości środków związane ze zobowiązaniami statutowymi lub umownymi lub zwiększenia w dziedzinach, które uznano za podstawowe dla właściwego funkcjonowania SGR, skompensowano poprzez ustalenie priorytetów i zmiany w programowaniu w odniesieniu do niektórych projektów, z uwzględnieniem wykonania budżetu w ostatnich latach.
Jeżeli chodzi o plan zatrudnienia, SGR kontynuował usprawnienia organizacyjne, wdrażając następujące działania:
- zmniejszenie o 31 liczby stanowisk w planie zatrudnienia, zgodnie z propozycją Komisji dotyczącą zmniejszenia poziomu zatrudnienia o 5 % w okresie pięciu lat (trzeci rok),
- przeniesienie 6 stanowisk AST do Urzędu Administracji i Wypłacania Należności Indywidualnych Komisji Europejskiej,
- przeniesienie 1 stanowiska AST do ESDZ,
- przekształcenie 10 stanowisk AST w 10 stanowisk dla długoterminowych pracowników kontraktowych (mniej kosztowne),
- przekształcenie 6 stanowisk AST 5 w 6 stanowisk AD 5 (dalszy ciąg modernizacji administracyjnej),
- przekształcenie 40 stanowisk AST w 40 stanowisk SC 1 (mniej kosztowne),
- zwiększenie o 19 liczby stanowisk przewidzianych w planie zatrudnienia (dodatkowy personel w budynku Europa).
2.2.2 Budżet 2015
Władza budżetowa uchwaliła ogólny budżet Rady Europejskiej i Rady na 2015 r. na poziomie 541,8 mln EUR. Oznacza to zwiększenie o 7,6 mln EUR (+ 1,4 %) w porównaniu z 2014 r.
Liczba stanowisk w planie zatrudnienia na 2015 r. wyniosła w przypadku Rady Europejskiej i Rady 3 072.
Tabela 1 przedstawia zarys budżetu na 2015 r. według poszczególnych kategorii. Z uwagi na szacowaną na 2015 r. inflację na poziomie 1,5 % budżet Rady Europejskiej i Rady faktycznie zmniejszył się w ujęciu realnym o 0,1 %.
Tabela 1
Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2015 r. w porównaniu z budżetem na 2014 r. (według kategorii)
(EUR) |
Kategoria |
Budżet 2014 |
Budżet 2015 |
Zmiana 2015/2014 z uwzgl. BE (1) |
|
1 |
2 |
3=2/1 |
Plan zatrudnienia |
292 989 059 |
297 827 000 |
1,7 % |
Inne wydatki związane z personelem |
23 218 480 |
23 941 000 |
3,1 % |
Budynki (z wył. nabycia) |
40 537 800 |
51 207 500 |
26,3 % |
Systemy komputerowe |
37 382 430 |
38 488 000 |
3,0 % |
Meble |
806 850 |
2 664 000 |
230,2 % |
Wyposażenie techniczne |
2 586 390 |
3 401 000 |
31,5 % |
Transport |
2 146 217 |
1 868 000 |
- 13,0 % |
Koszty podróży służbowych delegacji |
20 302 000 |
17 802 000 |
- 12,3 % |
Koszty tłumaczenia ustnego |
86 991 444 |
83 900 000 |
- 3,6 % |
Posiedzenia i konferencje |
8 720 570 |
7 638 000 |
- 12,4 % |
Informacja |
8 890 660 |
8 847 000 |
- 0,5 % |
Różne |
1 930 400 |
2 208 000 |
14,4 % |
Rezerwa |
2 700 000 |
1 000 000 |
- 63,0 % |
Ogółem (z wył. nabycia) |
529 202 300 |
540 791 500 |
2,2 % |
Nabywanie nieruchomości |
5 000 000 |
1 000 000 |
- 80,0 % |
Suma całkowita |
534 202 300 |
541 791 500 |
1,4 % |
(1) Budynek Europa. |
2.2.3 Budżet na 2015 r. a dział 5 perspektywy finansowej budżetu UE
Tabela 2 przedstawia w zarysie zmiany w budżecie Rady Europejskiej i Rady w latach 2008-2015. Udział Rady Europejskiej i Rady w dziale 5 wieloletniej perspektywy finansowej zmniejszył się z 8,0 % w 2008 r. do 6,3 % w 2015 r.
Tabela 2
Zmiany w sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) w dziale 5 perspektywy finansowej w latach 2008-2015
(Kwoty w cenach bieżących) |
2008 |
2009 (1) |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
mln EUR |
zmiana |
mln EUR |
zmiana |
mln EUR |
zmiana |
mln EUR |
zmiana |
mln EUR |
zmiana |
mln EUR |
zmiana |
mln EUR |
zmiana |
mln EUR |
zmiana |
Dział 5 |
7457 |
4,8% |
7 603 |
2,0% |
7 962 |
4,7% |
8 173 |
2,7% |
8 607 |
5,3% |
9 181 |
6,7% |
8 405 |
- 8,5 % |
8 661 |
3,0% |
Rada Europejska/Rada |
595 |
0,2% |
603 |
1,3% |
634 |
5,1% |
563 |
-11,2% |
534 |
- 5,2 % |
536 |
0,3% |
534 |
-0,2% |
542 |
1,4% |
Udział Rady Europejskiej/Rady w dziale 5 |
8,0% |
7,9% |
8,0% |
6,9% |
6,2% |
5,8% |
6,4% |
6,3% |
(1) Budżet końcowy po zmniejszeniu o 40 min EUR na Europejski plan naprawy gospodarczej w grudniu 2009 r. wyniósł 563 min EUR. |
Wynosząca 53 mln EUR redukcja uzyskana w latach 2008-2015 wynika przede wszystkim z ostrożnego zarządzania budżetem. Redukcja w 2011 r. jest w głównej mierze wynikiem przeniesienia zasobów do ESDZ, zaś zmniejszenia w latach 2012 i 2014 były związane z redukcjami środków na pewne działania z uwagi na wykonanie budżetu w latach poprzednich i rzeczywiste potrzeby.
3 GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2015 r.
3.1 Działalność i cele Rady Europejskiej i Rady w 2015 r.
W ramach sprawozdania z działalności finansowej SGR przedstawia informacje na temat swoich podstawowych działań, mających znaczenie z finansowego punktu widzenia; informacje te zawierają opis funkcjonowania Rady Europejskiej i Rady w danym roku budżetowym. Zaznaczono w nim również główne osiągnięcia w danym roku.
3.1.1 Posiedzenia
Tabela 3 przedstawia w zarysie ewolucję liczby posiedzeń zorganizowanych przez SGR na potrzeby Rady Europejskiej i Rady w latach 2006-2015.
Oprócz 3 702 posiedzeń "instytucjonalnych" SGR zorganizował w 2015 r. kolejnych 2 271 posiedzeń (np. seminariów, sesji i briefingów informacyjnych oraz posiedzeń z państwami trzecimi).
Tabela 3
Ewolucja liczby posiedzeń w latach 2006-2015
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Szczyty |
3 |
3 |
5 |
7 |
7 |
9 |
7 |
6 |
9 |
12 |
Posiedzenia Rady |
76 |
68 |
81 |
74 |
86 |
85 |
77 |
74 |
81 |
81 |
Coreper |
120 |
106 |
144 |
140 |
122 |
135 |
140 |
140 |
135 |
138 |
Grupy robocze |
4 037 |
4 183 |
4 480 |
4 272 |
4 127 |
4 373 |
4 480 |
4 164 |
4 016 |
3 471 |
Ogółem |
4 236 |
4 360 |
4 710 |
4 493 |
4 342 |
4 602 |
4 704 |
4 384 |
4 241 |
3 702 |
Inne posiedzenia |
2 713 |
1 735 |
2 051 |
2 021 |
1 996 |
2 075 |
2 189 |
2 027 |
2 189 |
2 271 |
Suma całkowita |
6 949 |
6 095 |
6 761 |
6 514 |
6 338 |
6 677 |
6 893 |
6 411 |
6 430 |
5 973 |
Rok 2015 naznaczony był różnymi kryzysami, w szczególności atakami terrorystycznymi we Francji, w Danii i w Tunezji, dalszym pogłębieniem greckiego kryzysu finansowego, wybuchem kryzysu migracyjnego i uchodźczego, a w końcu planowanym referendum w Zjednoczonym Królestwie. Te elementy krajobrazu politycznego znalazły odzwierciedlenie w zwiększonej liczbie szczytów w 2015 r. w porównaniu z latami poprzednimi.
Z drugiej strony, łączna liczba posiedzeń organizowanych przez SGR zmniejszyła się o 7 % (457) w porównaniu z 2014 r. Wynika to głównie z ograniczenia działalności legislacyjnej w wyniku programu na rzecz uproszczeń zainicjowanego przez Komisję Europejską.
Ponadto w czerwcu 2015 r. SGR zorganizował drugi szczyt wielostronny: UE-CELAC. Celem szczytu, w którym wzięli udział przywódcy z Europy oraz z Ameryki Łacińskiej i Karaibów, było zacieśnienie stosunków między tymi regionami. Na szczyt przybyli przedstawiciele łącznie 61 państw oraz instytucji UE, aby omówić współpracę w dziedzinach związanych z bezpieczeństwem, zmianą klimatu, zwalczaniem narkotyków, edukacją, spójnością społeczną, zrównoważonym rozwojem, innowacją i technologią.
Organizacja tego wydarzenia, wymagająca znacznych zasobów w zakresie bezpieczeństwa i logistyki oraz istotnych działań dyplomatycznych, wiązała się z dodatkowymi wydatkami szacowanymi na 1,8 mln EUR.
3.1.2 Działania o charakterze ustawodawczym
Kolejnym ilościowym wskaźnikiem działalności jest liczba aktów prawnych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym (Dz. U.) (tabela 4). W 2015 r. w Dz.U. opublikowano 1 412 aktów prawnych. Należy zauważyć, że publikacja aktów prawnych w Dz.U. jest ostatnim etapem procesu ustawodawczego.
Tabela 4
Ewolucja liczby aktów prawnych w latach 2006-2015
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Akty prawne opublikowane w Dz.U. |
1 317 |
1 000 |
1 274 |
829 |
825 |
986 |
958 |
1 132 |
1 437 |
1 412 |
Program Komisji Europejskiej na rzecz uproszczeń w dziedzinie ustawodawstwa nie przełożył się jeszcze na znaczący spadek liczby aktów prawnych. Efekty tego programu będą widoczne z pewnym opóźnieniem ze względu na czas trwania procedur legislacyjnych.
3.1.3 Modernizacja administracyjna
W 2015 r. SGR kontynuował działania mające poprawić jakość i wydajność swojej organizacji poprzez dalszą rotację członków kadry kierowniczej i wzmocnienie polityki mobilności wewnętrznej. Stosowanie zewnętrznej oceny zintegrowanej w doborze kandydatów na stanowiska kierownicze stało się - po etapie pilotażowym - standardowym etapem procedur rekrutacji na tego typu stanowiska.
Wreszcie, rok 2015 był dla SGR rokiem nowych osiągnięć w dziedzinie polityki ochrony środowiska. Wydano zalecenie, by SGR zarejestrował swój program zarządzania środowiskowego w ramach systemu ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), zdefiniowanego w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 2 . Ten pozytywny wynik zwiększa wiarygodność działań na rzecz środowiska, które prowadzone są w SGR od wielu lat.
3.1.4 Realizacja celów w 2015 r.
Realizację celów ustalonych na rok budżetowy 2015 można podsumować następująco:
- Plan zatrudnienia
W 2015 r. SGR zatrudnił 175 urzędników (144 stałych urzędników i 31 pracowników zatrudnionych na czas określony). W trakcie roku odeszło 193 urzędników (130 stałych urzędników i 63 pracowników zatrudnionych na czas określony), co oznacza redukcję planu zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady o 18 zajmowanych stanowisk netto.
Liczba stanowisk w planie zatrudnienia została zmniejszona o 31 w ramach redukcji poziomu zatrudnienia o 5 % w okresie pięciu lat.
- Zarządzanie finansami
W 2015 r. SGR kontynuował działania mające jeszcze bardziej udoskonalić jego zarządzanie finansami i wyniki finansowe. Wprowadzono pewne nowe narzędzia i sprawozdania w celu ułatwienia przetwarzania danych i zwiększenia widoczności i komunikacji między służbami finansowymi SGR.
Jednym z najważniejszych osiągnięć w 2015 r. było ulepszenie zarządzania finansami instytucji. Cel ten osiągnięto głównie poprzez następujące działania:
- zainicjowanie nowego wieloletniego planowania działalności i budżetu (MABP),
- powołanie nowego składu Komitetu ds. Oceny Projektów (CEP), który w 2015 r. ocenił 26 projektów o wartości 102 mln EUR,
- poprawa zgodności procedury udzielania zamówień z przepisami poprzez zaangażowanie Służby Prawnej,
- przegląd przepisów wewnętrznych dotyczących finansów i zamówień.
W kontekście poprawienia pozycji europejskich przedsiębiorstw w zakresie przepływów pieniężnych średni termin płatności faktur w SGR wyniósł w 2015 r. 19 dni, przy maksymalnym terminie wynoszącym 30 dni kalendarzowych (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE 3 ).
- Polityka w zakresie budynków
Projekt polegający na renowacji budynku Residence Palace i przekształceniu go w siedzibę Rady Europejskiej i Rady Unii Europejskiej (budynek Europa) był kontynuowany w 2015 r. Większość robót została ukończona przed końcem roku, a pierwsze działania na rzecz przygotowania wstępnego odbioru budynku już się rozpoczęły. Wstępny odbiór budynku zaplanowano na dzień 31 maja 2016 r.
3.2 Dochody
Tabela 5 przedstawia w zarysie ogólny wynik operacji dotyczących dochodów w 2015 r. Wyrażenie "ustalone prawa za 2014 r." odnosi się do nakazów odzyskania środków wystawionych w 2014 r., w przypadku których odzyskanie stosownych kwot nastąpiło dopiero w 2015 r. Wyrażenie "ustalone prawa za 2015 r." dotyczy z kolei odzyskiwania środków, w przypadku których procedury zainicjowano w 2015 r.
Tabela 5
Przegląd operacji dotyczących dochodów w 2015 r.
(EUR) |
Rozdział |
Ustalone prawa 2014 |
Dochody odzyskane z
2014
|
Ustalone prawa 2015 |
Dochody odzyskane z
2015
|
Ustalone prawa ogółem
2014+2015
|
Kwoty odzyskane ogółem 2014+2015
|
Kwoty do odzyskania w
2016
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5=1+3 |
6=2+4 |
7=5-6 |
4 0 Potrącenia od wynagrodzeń personelu |
0 |
0 |
27 245 978 |
27 245 978 |
27 245 978 |
27 245 978 |
0 |
4 1 Składki na system emerytalny |
1 259 912 |
997 627 |
25 533 492 |
25 402 002 |
26 793 405 |
26 399 629 |
393 776 |
5 0 Wpływy ze sprzedaży ruchomości i nieruchomości |
0 |
0 |
100 058 |
75 058 |
100 058 |
75 058 |
25 000 |
5 1 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości |
32 472 |
32 472 |
567 671 |
535 178 |
600 144 |
567 651 |
32 493 |
5 2 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek |
0 |
0 |
1 378 |
1 378 |
1 378 |
1 378 |
0 |
5 5 Dochody z tytułu świadczenia usług i prac |
17 630 |
12 075 |
147 946 |
143 335 |
165 575 |
155 410 |
10 165 |
5 5 ESDZ Dochody z tytułu świadczenia usług i prac |
117 144 |
117 144 |
182 000 |
32 000 |
299 144 |
149 144 |
150 000 |
5 7 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji |
2 416 891 |
1 982 556 |
17 791 281 |
15 808 360 |
20 208 172 |
17 790 916 |
2 417 257 |
5 8 Różne odszkodowania |
4 774 |
4 774 |
173 988 |
173 988 |
178 763 |
178 763 |
0 |
5 8 ESDZ Różne odszkodowania |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 9 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 3 Składki w ramach poszczególnych porozumień lub umów |
0 |
0 |
1 177 892 |
1 177 892 |
1 177 892 |
1 177 892 |
0 |
7 0 Odsetki od zaległych płatności |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
2 |
0 |
9 0 Dochody różne |
0 |
0 |
9 |
9 |
9 |
9 |
0 |
Ogółem |
3 848 823 |
3 146 648 |
72 921 696 |
70 595 180 |
76 770 519 |
73 741 828 |
3 028 691 |
Ogólna kwota operacji dotyczących dochodów z punktu widzenia ustalonych praw, tj. wystawionych nakazów odzyskania środków, wyniosła w 2015 r. 76,8 mln EUR. Z tej kwoty 73,7 mln EUR odzyskano w trakcie roku budżetowego, natomiast 3 mln EUR zostaną ściągnięte w 2016 r.
Większość całkowitych odzyskanych dochodów (73 %, czyli 53,6 mln EUR z kwoty 73,7 mln EUR) w 2015 r. dotyczy podatków, obciążeń i opłat wspólnotowych, które zostały pobrane od personelu SGR. Z tej kwoty 27,2 mln EUR obejmuje potrącenia od wynagrodzeń personelu, zaś kwota 26,4 mln EUR odpowiada składkom i uprawnieniom do świadczeń emerytalnych przenoszonym do systemu emerytalnego.
Pozostała część, czyli 27 % (20,1 mln EUR), pochodzi z rozmaitych operacji administracyjnych. Kwota ta pochodzi głównie z następujących źródeł:
- odzyskania części kwot wypłaconych państwom członkowskim w latach poprzednich z tytułu finansowania kosztów podróży służbowych delegacji, zgodnie z ich oświadczeniami za lata 2013 i 2014 (odpowiednio, 1,3 mln EUR i 8,4 mln EUR) (rozdział 5 7),
- odzyskania płatności dokonanych przez państwa członkowskie z tytułu dodatkowych usług tłumaczenia ustnego na żądanie w niektórych językach (5,6 mln EUR) (rozdział 5 7),
- kwot wpłaconych na poczet kosztów administracyjnych powstałych w ramach dorobku Schengen w odniesieniu do Islandii i Norwegii (1,2 mln EUR) (rozdział 6 3),
- kwot wpłaconych przez inne instytucje i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (1,1 mln EUR) (rozdział 5 7),
- wpływów z najmu i podnajmu nieruchomości oraz zwrotów z nimi związanych, m.in. wpłacanej przez Komisję części czynszu z tytułu najmu punktu informacyjnego UE zlokalizowanego w Brukseli przy Rue Archimède (0,6 mln EUR) (rozdział 5 1),
- płatności dokonanych przez Trybunał Sprawiedliwości i Trybunał Obrachunkowy z tytułu ich wkładów do wspólnego systemu finansowego z Radą (0,5 mln EUR) (rozdział 5 7),
- przesunięć z ESDZ do Rady środków z tytułu zaliczek za usługi świadczone przez SGR na rzecz ESDZ (0,15 mln EUR) (rozdział 5 5).
3.3 Wydatki w 2015 r.
3.3.1 Zmiana budżetu w 2015 r.
W trakcie roku budżetowego 2015 środki były realokowane w drodze różnych przesunięć. Tabela 6 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w latach 2009-2015.
Tabela 6
Liczba zmian w budżecie według rodzaju w latach 2009-2015
Zmiana |
Rok |
Rodzaj |
Podstawa prawna |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Budżet korygujący |
art. 41 RF |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Przesunięcie B |
art. 25 RF |
46 |
47 |
23 |
23 |
22 |
32 |
27 |
Przesunięcie C |
art. 25 RF |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Przesunięcie D |
art. 27 RF |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ogółem |
49 |
49 |
25 |
25 |
24 |
34 |
29 |
Przesunięcia typu C, które wymagają poinformowania władzy budżetowej (zgodnie z art. 25 rozporządzenia finansowego), zostały dokonane, aby wzmocnić następujące elementy w 2015 r.:
- przesunięcie C1 w kwocie 4,8 mln EUR w dniu 23 lipca 2015 r. w celu:
- sfinansowania zakupu Terrain d'Etterbeek,
- przesunięcie C2 w kwocie 20 mln EUR w dniu 11 grudnia 2015 r. w celu:
- pokrycia zaliczki z tytułu wykorzystania centrum konferencyjnym Kirchberg w Luksemburgu (10 mln EUR),
- pokrycia zaliczki z tytułu nabycia budynku Europa (10 mln EUR).
W 2015 r. budżet Rady Europejskiej i Rady został wewnętrznie zmieniony za pomocą 27 przesunięć typu B, na podstawie art. 25 ust. 4 RF.
Tabela 7 przedstawia w zarysie pozycje budżetowe, które zostały w znacznym stopniu 4 zmienione w 2015 r. w drodze różnych przesunięć.
Tabela 7
Pozycje budżetowe, które były przedmiotem znacznych przesunięć w 2015 r.
(EUR) |
Pozycja |
Treść |
Budżet początkowy 2015 |
Przesunięcia |
Środki ostateczne |
Różnica |
1 1 0 0 |
Wynagrodzenie podstawowe |
222 569 000 |
- 5 695 000 |
216 874 000 |
- 3 % |
1 1 0 2 |
Należności wynikające z regulaminu pracowniczego |
56 860 000 |
- 900 000 |
55 960 000 |
- 2 % |
2 0 0 0 |
Czynsze |
2 806 000 |
19 038 000 |
21 844 000 |
678 % |
2 0 0 2 |
Nabywanie nieruchomości |
1 000 000 |
8 750 000 |
9 750 000 |
875 % |
2 0 0 3 |
Prace związane z zagospodarowaniem |
8 236 000 |
- 1 624 000 |
6 612 000 |
- 20 % |
2 0 0 4 |
Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków |
1 740 000 |
- 1 198 000 |
542 000 |
- 69 % |
2 0 1 0 |
Sprzątanie i utrzymanie obiektów |
17 647 500 |
- 2 900 000 |
14 747 500 |
- 16 % |
2 0 1 1 |
Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie |
5 316 000 |
- 1 900 000 |
3 416 000 |
- 36 % |
2 1 0 1 |
Usługi zewnętrzne związane z systemami komputerowymi |
20 010 000 |
581 358 |
20 591 358 |
3 % |
2 1 0 2 |
Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania |
6 005 000 |
- 820 301 |
5 184 699 |
- 14 % |
2 1 0 3 |
Telekomunikacja |
3 225 000 |
- 1 422 739 |
1 802 261 |
- 44 % |
2 1 3 2 |
Koszty wynajmu i naprawy parku samochodowego |
1 528 000 |
- 565 000 |
963 000 |
- 37 % |
2 2 0 0 |
Koszty podróży służbowych delegacji |
17 802 000 |
9 351 084 |
27 153 084 |
53 % |
2 2 0 2 |
Koszty tłumaczenia ustnego |
83 900 000 |
- 19 376 084 |
64 523 916 |
- 23 % |
2 2 0 3 |
Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne |
3 265 000 |
- 2 150 000 |
1 115 000 |
- 66 % |
2 2 1 1 |
Dziennik Urzędowy |
4 816 000 |
- 575 000 |
4 241 000 |
- 12 % |
2 2 1 3 |
Informacje i akcje o charakterze publicznym |
2 190 000 |
550 000 |
2 740 000 |
25 % |
3.3.2 Przegląd wykonania budżetu w latach 2006-2015
W ciągu ostatnich 10 lat ogólny wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej i Rady wynosił średnio 93 % (wykres 1). Wskaźnik wykonania odnosi się do zobowiązań zaciągniętych w trakcie roku budżetowego z dostępnego przegłosowanego budżetu.
Faktyczne roczne płatności w latach 2006-2015 wyniosły średnio 81 % budżetu. Różnica między ogólnym wykonaniem a płatnościami w danym roku (tj. zobowiązania, w odniesieniu do których nie dokonano płatności) została przeniesiona, zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego, na kolejny rok budżetowy z przeznaczeniem na płatności.
Przeniesione środki dzielą się na dwie główne kategorie: funkcjonowanie SGR i budynki. Pierwsza kategoria związana jest ze zobowiązaniami należycie zaciągniętymi przed końcem roku budżetowego, ale w odniesieniu do których towary nie zostały jeszcze dostarczone lub dla których stosowne faktury nie zostały otrzymane przed końcem roku.
Wykres 1
Ogólne wykonanie budżetu w latach 2006-2015
grafika
Druga kategoria dotyczy nabywania przez SGR budynków, takich jak LEX, żłobek i budynek Europa. Do sfinansowania nabycia tych budynków SGR mógł wykorzystywać w ostatnich kilku latach oszczędności poczynione w trakcie wykonywania budżetu.
W 2015 r. kwotę 4 mln EUR przeznaczono na poczet nabycia budynku Europa. Kwota ta została przeniesiona na 2016 r. w celu dokonania faktycznej płatności.
3.3.3 Wykonanie środków według kategorii w 2015 r.
Analiza wydatków w 2015 r. została przedstawiona z uwzględnieniem 14 kategorii wydatków.
W tabeli 8 zestawiono budżet końcowy po przesunięciach (kolumna 2) z wynikiem budżetu pod kątem zobowiązań (kolumna 3). Różnica między budżetem końcowym a zaciągniętymi zobowiązaniami odpowiada kwotom niewykorzystanym w 2015 r., a co za tym idzie - anulowanym.
Tabela 8
Przegląd wykonania budżetu na 2015 r. (według kategorii)
(EUR) |
Kategoria |
Budżet 2015 (początkowy) |
Budżet 2015 (końcowy)
(1)
|
Zobowiązania (2) |
Wskaźnik wykonania |
Środki anulowane |
1 |
2 |
3 |
4=3/2 |
5=2-3 |
Plan zatrudnienia |
297 827 000 |
291 427 000 |
283 827 466 |
97,4 % |
7 599 534 |
Inne wydatki związane z personelem |
23 941 000 |
23 941 000 |
21 552 971 |
90,0 % |
2 388 029 |
Budynki (z wył. nabycia) |
51 207 500 |
62 457 500 |
61 258 420 |
98,1 % |
1 199 080 |
Systemy komputerowe |
38 488 000 |
37 088 000 |
36 987 014 |
99,7 % |
100 986 |
Meble |
2 664 000 |
2 664 000 |
2 284 645 |
85,8 % |
379 355 |
Wyposażenie techniczne |
3 401 000 |
3 401 000 |
2 568 135 |
75,5 % |
832 865 |
Transport |
1 868 000 |
1 468 000 |
1 433 023 |
97,6 % |
34 977 |
Koszty podróży służbowych delegacji |
17 802 000 |
27 153 084 |
17 517 650 |
64,5 % |
9 635 434 |
Koszty tłumaczenia ustnego |
83 900 000 |
64 523 916 |
51 914 971 |
80,5 % |
12 608 945 |
Posiedzenia i konferencje |
7 638 000 |
5 863 000 |
4 443 547 |
75,8 % |
1 419 453 |
Informacja |
8 847 000 |
8 847 000 |
6 921 782 |
78,2 % |
1 925 218 |
Różne |
2 208 000 |
2 208 000 |
1 362 183 |
61,7 % |
845 817 |
Rezerwa |
1 000 000 |
1 000 000 |
- |
0,0 % |
1 000 000 |
Ogółem (z wył. nabycia) |
540 791 500 |
532 041 500 |
492 071 805 |
92,5 % |
39 969 695 |
Nabywanie nieruchomości |
1 000 000 |
9 750 000 |
9 750 000 |
100,0 % |
0 |
Suma całkowita |
541 791 500 |
541 791 500 |
501 821 805 |
92,6 % |
39 969 695 |
(1) W tym wewnętrzne realokacje środków. (2) W tym przeniesienie kwoty 1 821 000 EUR na podstawie decyzji.
|
Wskaźnik ogólnego wykonania budżetu na 2015 r. wynosi 92,6 %. Różnicę między budżetem końcowym a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:
- Niepełne wykorzystanie środków w kategorii planu zatrudnienia wynosi ogółem 7,6 mln EUR. To niepełne wykorzystanie wiąże się głównie z niższym wykorzystaniem netto stanowisk w planie zatrudnienia w 2015 r. w porównaniu z kwotą zapisaną w budżecie na ten cel oraz z niższym zapotrzebowaniem na różne należności z tytułu regulaminu.
- W kategorii "inne wydatki związane z personelem" 45 % niepełnego wykorzystania (1,1 mln EUR z kwoty 2,4 mln EUR) wynika z mniejszej liczby płatności na pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych i inne usługi zewnętrzne. Niższe wydatki w przypadku kosztów związanych z delegacjami przekładają się na oszczędności w kwocie 0,6 mln EUR. W obszarze działalności przewodniczącego Rady Europejskiej oszczędności w kwocie 0,4 mln EUR wynikają z niepełnego wykorzystania środków z budżetu na podróże i diety. Pozostała kwota w wysokości 0,3 mln EUR jest przede wszystkim związana z niewielkimi oszczędnościami w wydatkach na żłobki i świetlice oraz usługi medyczne i socjalne.
- Ogólne wykonanie wydatków związanych z budynkami (bez budynku Europa) przyniosło oszczędności w wysokości 1,2 mln EUR. Z kwoty tej 0,6 mln EUR wiąże się z niższymi kosztami utrzymania i sprzątania budynków, zużycia wody, gazu i energii elektrycznej oraz niższymi wydatkami na ochronę. Pozostała kwota 0,6 mln EUR wynika z oszczędności poczynionych w kontekście niektórych prac związanych z zagospodarowaniem i instalacją oraz bezpieczeństwem.
- W dziedzinie IT wykonanie budżetu wyniosło niemal 100 %. Niepełne wykorzystanie środków w wysokości 0,1 mln EUR wynika głównie z niższego zapotrzebowania na usługi zewnętrzne.
- Niepełne wykorzystanie środków - w kwocie 0,4 mln EUR - w odniesieniu do mebli wiąże się głównie z ponownym oszacowaniem kosztów umeblowania budynku Europa.
- Oszczędności w kwocie 0,8 mln EUR w zakresie wyposażenia technicznego wynikają głównie z niższego zapotrzebowania na instalacje techniczne, takie jak sprzęt multimedialny i sprzęt audio w salach konferencyjnych.
- Jeżeli chodzi o transport, budżet został wykonany niemal w 100 %.
- Wykonanie środków przeznaczonych na koszty podróży służbowych delegacji przyniosło oszczędności w wysokości 9,6 mln EUR. Kwota dostępna na koszty podróży służbowych delegacji, po przesunięciach, wyniosła 27,2 mln EUR. Początkowy budżet wynosił 17,8 mln EUR; do tej kwoty przesunięto 10,7 mln EUR z oszczędności na pulach środków przeznaczonych na tłumaczenia ustne. Z drugiej strony, w ciągu roku 1,3 mln EUR przesunięto w celu sfinansowania dodatkowych tłumaczeń ustnych na niektóre języki. Jako że państwa członkowskie musiały zwrócić niewykorzystane kwoty z lat poprzednich, tylko 17,5 mln EUR przeznaczono na późniejsze płatności w budżecie na 2015 r.
- Niepełne wykorzystanie środków na tłumaczenia ustne wynosi 12,6 mln EUR. Należy zauważyć, że te niewykorzystane środki wynikają ostatecznie z przesunięcia kwoty 10,7 mln EUR z pul środków na tłumaczenia ustne do pul środków na podróże służbowe delegacji 5 oraz kwoty 10 mln EUR na sfinansowanie zaliczki na poczet budynku Europa. Ten końcowy wynik uwzględnia również powrotne przesunięcie kwoty 1,3 mln EUR z niektórych pul środków na podróże w celu pokrycia dodatkowych kosztów tłumaczenia ustnego na niektóre języki.
- Kwota 1,1 mln EUR z ogólnej kwoty niepełnego wykorzystania środków w wysokości 1,4 mln EUR w zakresie organizacji posiedzeń i konferencji odzwierciedla niższą cenę umowną z tytułu cateringu w 2015 r. oraz mniejszą liczbę posiedzeń w 2015 r. niż było to przewidziane w budżecie. Dalsza kwota 0,2 mln EUR pochodzi z oszczędności związanych z organizacją szczytu wielostronnego UE-CELAC. Ponadto mniejsze zapotrzebowanie na konkretne koszty podróży służbowych umożliwiło dodatkowe oszczędności w wysokości 0,1 mln EUR.
- Wskaźnik wykonania środków w kategorii "informacja" wyniósł 78 %, przynosząc oszczędności w wysokości 1,9 mln EUR. Z tej kwoty 1,8 mln EUR wynika z mniejszej liczby aktów przyjmowanych w ramach procedury współdecyzji i innych aktów prawnych publikowanych w Dzienniku Urzędowym w 2015 r. Pozostała kwota 0,1 mln EUR wynika głównie z niższego zapotrzebowania na publikacje, wydatki na działalność informacyjną i działania online.
- W kategorii "wydatki różne" niepełne wykorzystanie środków w kwocie 0,8 mln EUR wynika głównie z niższych wydatków w dziedzinie kosztów postępowań prawnych (0,5 mln EUR) z powodu mniejszej niż oczekiwana liczby postępowań antydumpingowych notyfikowanych Radzie oraz z niższego zapotrzebowania na materiały biurowe, papier, analizy, przeprowadzki, ubrania robocze i ubezpieczenie (0,3 mln EUR).
3.4 Środki przeniesione
3.4.1 Wykonanie środków przeniesionych z 2014 na 2015 r.
Jak przedstawiono w tabeli 9, kwotę 49,8 mln EUR przeniesiono z 2014 na 2015 r.
Tabela 9
Wykonanie środków przeniesionych z 2014 na 2015 r. (według kategorii)
(EUR) |
Kategoria |
Środki przeniesione
z 2014
|
Płatności 2015 |
Wskaźnik wykonania |
Środki anulowane |
1 |
2 |
3=2/1 |
4=1-2 |
Plan zatrudnienia |
349 629 |
348 820 |
99,8 % |
808 |
Inne wydatki związane z personelem |
2 295 744 |
1 808 728 |
78,8 % |
487 016 |
Budynki |
8 712 328 |
6 646 755 |
76,3 % |
2 065 572 |
Systemy komputerowe |
18 126 434 |
17 224 144 |
95,0 % |
902 290 |
Meble |
588 624 |
585 559 |
99,5 % |
3 064 |
Wyposażenie techniczne |
1 062 094 |
973 057 |
91,6 % |
89 037 |
Transport |
224 349 |
171 805 |
76,6 % |
52 544 |
Koszty podróży służbowych delegacji |
- |
- |
|
- |
Koszty tłumaczenia ustnego |
5 564 784 |
5 200 228 |
93,4 % |
364 556 |
Posiedzenia i konferencje |
1 196 079 |
514 660 |
43,0 % |
681 419 |
Informacja |
1 011 946 |
838 501 |
82,9 % |
173 445 |
Różne |
10 638 694 |
10 529 779 |
99,0 % |
108 915 |
Rezerwa |
- |
- |
|
|
Ogółem |
49 770 704 |
44 842 036 |
90,1 % |
4 928 668 |
Wskaźnik wykonania środków przeniesionych z 2014 r. wyniósł 90,1 %. Główne przyczyny takiego wskaźnika wykonania są następujące:
- Częściowy lub całkowity brak dostarczenia robót/towarów/usług zamówionych przez SGR w trakcie roku.
- Nieotrzymanie faktur za dostarczone roboty/towary/usługi. Należy zauważyć, że taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnym roku budżetowym, gdyż w odniesieniu do tych transakcji konieczne będzie zaciągnięcie nowych zobowiązań w 2016 r.
3.4.2 Środki przeniesione z 2015 na 2016 r.
Środki przeniesione z 2015 na 2016 r. wyniosły ogółem 47,3 mln EUR.
Tabela 10
Środki przeniesione z 2015 na 2016 r. (według kategorii)
(EUR) |
Kategoria |
Budżet 2015 (początkowy) |
Budżet 2015 (końcowy)
(1)
|
Zobowiązania (2) |
Środki przeniesione na
2016 (2)
|
Wskaźnik przeniesienia |
1 |
2 |
3 |
4 |
5=4/3 |
Plan zatrudnienia |
297 827 000 |
291 427 000 |
283 827 466 |
400 792 |
0,1 % |
Inne wydatki związane z personelem |
23 941 000 |
23 941 000 |
21 552 971 |
2 419 483 |
11,2 % |
Budynki |
51 207 500 |
62 457 500 |
61 258 420 |
10 156 193 |
16,6 % |
Systemy komputerowe |
38 488 000 |
37 088 000 |
36 987 014 |
16 755 734 |
45,3 % |
Meble |
2 664 000 |
2 664 000 |
2 284 645 |
1 842 957 |
80,7 % |
Wyposażenie techniczne |
3 401 000 |
3 401 000 |
2 568 135 |
1 283 975 |
50,0 % |
Transport |
1 868 000 |
1 468 000 |
1 433 023 |
377 616 |
26,4 % |
Koszty podróży służbowych delegacji |
17 802 000 |
27 153 084 |
17 517 650 |
359 415 |
2,1 % |
Koszty tłumaczenia ustnego |
83 900 000 |
64 523 916 |
51 914 971 |
6 567 275 |
12,7 % |
Posiedzenia i konferencje |
7 638 000 |
5 863 000 |
4 443 547 |
818 658 |
18,4 % |
Informacja |
8 847 000 |
8 847 000 |
6 921 782 |
1 696 343 |
24,5 % |
Różne |
2 208 000 |
2 208 000 |
1 362 183 |
676 774 |
49,7 % |
Rezerwa |
1 000 000 |
1 000 000 |
- |
- |
- |
Ogółem (z wył. nabycia) |
540 791 500 |
532 041 500 |
492 071 805 |
43 355 215 |
8,8 % |
Nabywanie nieruchomości |
1 000 000 |
9 750 000 |
9 750 000 |
4 000 000 |
41,0 % |
Suma całkowita |
541 791 500 |
541 791 500 |
501 821 805 |
47 355 215 |
9,4 % |
(1) W tym wewnętrzne realokacje środków. (2) W tym przeniesienie kwoty 1 821 000 EUR na podstawie decyzji.
|
Kwoty przeniesione z 2015 na 2016 r. pochodzą głównie z poniższych kategorii:
- systemy komputerowe - 16,7 mln EUR, z czego 9,4 mln EUR dotyczy pomocy zewnętrznej, 6,1 mln - sprzętu i oprogramowania, 0,7 mln EUR - telekomunikacji, a 0,5 mln EUR - serwisowania i utrzymania systemów informatycznych,
- budynki - 10,2 mln EUR, z czego 4,3 mln EUR dotyczy różnych prac związanych z zagospodarowaniem, 3,1 mln EUR - sprzątania i utrzymania, 1,4 mln EUR - ochrony i prewencji, 1 mln EUR - energii elektrycznej, wody, gazu i ogrzewania, zaś 0,4 mln EUR - innych wydatków związanych z budynkami, np. analiz i audytów budynków,
- koszty tłumaczenia ustnego - 6,6 mln EUR w celu pokrycia kosztów tłumaczenia ustnego wykonanego w listopadzie i grudniu 2015 r., jednak w odniesieniu do którego faktura końcowa przychodzi dopiero w 2016 r.,
- nabywanie nieruchomości - 4 mln EUR w celu pokrycia zaliczki na poczet budynku Europa,
- inne wydatki związane z personelem - 2,4 mln EUR, szczególnie w odniesieniu do pomocy zewnętrznej, szkoleń, służby medycznej, żłobków i delegacji,
- meble - 1,8 mln EUR w odniesieniu do wyposażenia budynku Europa,
- wydatki na informacje - 1,7 mln EUR, z czego 1,3 mln EUR dotyczy informacji i akcji o charakterze publicznym, a także publikacji Rady, a 0,4 mln EUR - wydatków na dokumentację i bibliotekę,
- wyposażenie techniczne - 1,3 mln EUR,
- posiedzenia i konferencje - 0,8 mln EUR, dotyczy głównie jeszcze nieotrzymanych faktur za organizację posiedzeń Rady Europejskiej i Rady w 2015 r.
3.5 Dochody przeznaczone na określony cel
3.5.1 Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2015 r.
Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2015 r. wyniosły 24,3 mln EUR.
Dochody przeznaczone na określony cel związane z działalnością SGR wyniosły ogółem 23,7 mln EUR, z czego 23,3 mln EUR zostało wypłaconych. Pozostała kwota 0,4 mln EUR została anulowana zgodnie z art. 14 RF.
Kolejna część dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2015 r. (0,6 mln EUR) dotyczy kwot przesuniętych w 2014 r. przez ESDZ do Rady na pokrycie kosztów usług określonych w poszczególnych umowach o gwarantowanym poziomie usług między obiema instytucjami i świadczonych przez SGR. Prawie cała kwota w wysokości 0,6 mln EUR została wypłacona w 2015 r. (kwotę 442 EUR anulowano).
Tabela 11
Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2015 r. (według kategorii)
(EUR) |
Kategoria |
Dochody przeznaczone na
określony cel przed
2015
|
Płatności 2015 |
Wskaźnik wykonania |
Anulowane dochody przeznaczone na
określony cel
|
1 |
2 |
3=2/1 |
4=1-2 |
Plan zatrudnienia |
1 243 638 |
1 239 710 |
99,7 % |
3 928 |
Inne wydatki związane z personelem |
1 392 504 |
1 380 894 |
99,2 % |
11 611 |
Budynki |
301 644 |
253 405 |
84,0 % |
48 239 |
Systemy komputerowe |
549 081 |
542 382 |
98,8 % |
6 699 |
Meble |
- |
- |
0,0 % |
- |
Wyposażenie techniczne |
23 601 |
21 470 |
91,0 % |
2 131 |
Transport |
5 300 |
4 246 |
80,1 % |
1 054 |
Koszty podróży służbowych delegacji |
10 259 457 |
10 019 846 |
97,7 % |
239 611 |
Koszty tłumaczenia ustnego |
9 145 845 |
9 145 845 |
100,0 % |
- |
Posiedzenia i konferencje |
35 446 |
10 048 |
28,3 % |
25 397 |
Informacja |
391 821 |
391 821 |
100,0 % |
- |
Różne |
329 023 |
317 634 |
96,5 % |
11 389 |
Ogółem Rada Europejska/Rada |
23 677 360 |
23 327 300 |
98,5 % |
350 060 |
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ |
618 746 |
618 303 |
99,9 % |
442 |
Suma całkowita |
24 296 106 |
23 945 603 |
98,6 % |
350 503 |
3.5.2 Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2015 r.
Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2015 r. wyniosły 20 mln EUR. Z tego kwota 92 000 EUR odpowiada kwotom przesuniętym przez ESDZ do Rady.
Dochody przeznaczone na określony cel w 2015 r. związane z działalnością SGR wyniosły 19,9 mln EUR. W trakcie roku budżetowego wykorzystano 0,5 mln EUR, zaś kwota 19,4 mln EUR została przeniesiona na 2016 r. zgodnie z art. 14 RF.
Tabela 12
Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w 2015 r. (według kategorii)
(EUR) |
Kategoria |
Dochody przeznaczone na
określony cel
w 2015
|
Zobowiązania 2015 |
Dostępne dochody przeznaczone na
określony cel
|
1 |
2 |
3=1-2 |
Plan zatrudnienia |
1 324 068 |
- |
1 324 068 |
Inne wydatki związane z personelem |
1 393 085 |
127 844 |
1 265 242 |
Budynki |
686 512 |
59 773 |
626 739 |
Systemy komputerowe |
700 727 |
287 979 |
412 748 |
Meble |
1 488 |
- |
1 488 |
Wyposażenie techniczne |
45 000 |
28 673 |
16 327 |
Transport |
38 319 |
1 744 |
36 575 |
Koszty podróży służbowych delegacji |
9 707 699 |
- |
9 707 699 |
Koszty tłumaczenia ustnego |
5 565 872 |
- |
5 565 872 |
Posiedzenia i konferencje |
147 877 |
- |
147 877 |
Informacja |
150 002 |
- |
150 002 |
Różne |
180 265 |
- |
180 265 |
Ogółem Rada Europejska/Rada |
19 940 915 |
506 013 |
19 434 902 |
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ |
92 000 |
58 210 |
33 791 |
Suma całkowita |
20 032 915 |
564 222 |
19 468 692 |
Około 48 % dochodów przeznaczonych na określony cel jest związanych z kosztami podróży służbowych delegacji (9,7 mln EUR). Kwota 5,6 mln EUR na tłumaczenia ustne pochodzi z dopłat dla niektórych języków w celu pokrycia kosztów dodatkowego tłumaczenia ustnego w tych językach. Pozostała część dotyczy głównie zwrotu kwot związanych z rozmaitymi operacjami administracyjnymi Rady.