Informacje przekazywane koordynatorowi systemu uznawania kwalifikacji zawodowych w zawodach regulowanych i działalnościach regulowanych w Rzeczypospolitej Polskiej przez właściwe organy.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 18 marca 2021 r.
w sprawie informacji przekazywanych koordynatorowi systemu uznawania kwalifikacji zawodowych w zawodach regulowanych i działalnościach regulowanych w Rzeczypospolitej Polskiej przez właściwe organy 1

Na podstawie art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220 oraz z 2021 r. poz. 78) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
sposób i terminy przekazywania koordynatorowi systemu uznawania kwalifikacji zawodowych w zawodach regulowanych i działalnościach regulowanych w Rzeczypospolitej Polskiej, zwanemu dalej "koordynatorem", przez właściwy organ, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, zwanej dalej "ustawą", informacji o:
a)
zmianach lub ustanowieniu nowych wymogów dotyczących zawodów regulowanych i działalności regulowanych lub świadczenia usług transgranicznych, wraz z powodami uznania przepisów zawierających te wymogi za zgodne z zasadami proporcjonalności, uzasadnionego i niedyskryminującego charakteru, o których mowa w art. 50f ust. 1 ustawy,
b)
wydanych decyzjach w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej, zwanych dalej "decyzjami w sprawie uznania kwalifikacji",
c)
przyjętych oświadczeniach o zamiarze świadczenia usług transgranicznych;
2)
zakres przekazywanych informacji, o których mowa w pkt 1 lit. b i c.
§  2. 
Informacje, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, przekazuje się za pośrednictwem bazy danych dotyczących zawodów regulowanych prowadzonej przez Komisję Europejską, o której mowa w art. 59 ust. 1 dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych (Dz. Urz. UE L 255 z 30.09.2005, str. 22, z późn. zm. 2 ), zwanej dalej "dyrektywą 2005/36/WE", w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie przepisów zmieniających obowiązujące wymogi lub ustanawiających nowe wymogi, dotyczące zawodów regulowanych lub działalności regulowanych lub świadczenia usług transgranicznych.
§  3. 
1. 
Informacje, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b i c, przekazuje się za okres od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia w terminie do końca lutego następnego roku.
2. 
Informacje, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b i c, podaje się w formie zestawień, odrębnie dla każdego zawodu regulowanego lub każdej działalności regulowanej, a w przypadku informacji, o których mowa w § 5 - również odrębnie dla każdego poziomu kwalifikacji, o którym mowa w art. 18 ustawy.
3. 
Informacje, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b i c, przekazuje się w postaci elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym:
1)
za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki albo
2)
na adres poczty elektronicznej wskazany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki.
4. 
Informacje, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b i c, mogą być przekazywane zbiorczo za pośrednictwem krajowego organu właściwego dla danego zawodu regulowanego lub danej działalności regulowanej, jeżeli funkcję właściwego organu pełnią organy okręgowe.
5. 
Właściwy organ przekazuje koordynatorowi informacje o:
1)
wydanych decyzjach w sprawie uznania kwalifikacji w podziale na:
a)
decyzje wydane w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE - w ujęciu liczbowym,
b)
decyzje, z wyłączeniem decyzji wydanych w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE - w ujęciu liczbowym i w ujęciu jednostkowym;
2)
przyjętych oświadczeniach o zamiarze świadczenia usług transgranicznych w podziale na:
a)
oświadczenia przyjęte w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE - w ujęciu liczbowym,
b)
oświadczenia, z wyłączeniem oświadczeń przyjętych w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE - w ujęciu liczbowym.
§  4. 
Zakres informacji o wydanych decyzjach w sprawie uznania kwalifikacji w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE, w ujęciu liczbowym, obejmuje:
1)
rok, za który przekazuje się informacje;
2)
nazwę zawodu regulowanego zgodnie z załącznikami V i VI do dyrektywy 2005/36/WE:
a)
lekarz - kwalifikacje podstawowe,
b)
lekarz - kwalifikacje specjalistyczne w zakresie medycyny rodzinnej,
c)
lekarz - pozostałe kwalifikacje specjalistyczne,
d)
lekarz dentysta - kwalifikacje podstawowe,
e)
lekarz dentysta - kwalifikacje specjalistyczne,
f)
pielęgniarka odpowiedzialna za opiekę ogólną,
g)
położna,
h)
lekarz weterynarii,
i)
farmaceuta,
j)
architekt,
k)
architekt - uznanie na podstawie praw nabytych;
3)
nazwę państwa wnioskodawcy oraz w odniesieniu do każdego z wymienionych państw:
a)
liczbę decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej, zwanych dalej "decyzjami pozytywnymi",
b)
liczbę decyzji o odmowie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej, zwanych dalej "decyzjami negatywnymi",
c)
liczbę decyzji, od których wniesiono odwołania albo wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy,
d)
liczbę decyzji, na które wniesiono skargi do sądu administracyjnego.
§  5. 
Zakres informacji o wydanych decyzjach w sprawie uznania kwalifikacji, z wyłączeniem decyzji wydanych w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE, w ujęciu liczbowym, obejmuje:
1)
rok, za który przekazuje się informacje;
2)
nazwę zawodu regulowanego albo działalności regulowanej;
3)
poziom kwalifikacji, o którym mowa w art. 18 ustawy;
4)
nazwę państwa wnioskodawcy oraz w odniesieniu do każdego z wymienionych państw:
a)
liczbę decyzji pozytywnych ogółem,
b)
liczbę decyzji pozytywnych po odbyciu stażu adaptacyjnego,
c)
liczbę decyzji pozytywnych po przystąpieniu do testu umiejętności,
d)
liczbę decyzji pozytywnych po odbyciu stażu adaptacyjnego i przystąpieniu do testu umiejętności,
e)
liczbę decyzji pozytywnych automatycznych wydanych na podstawie doświadczenia zawodowego, bez odbycia stażu adaptacyjnego i przystąpienia do testu umiejętności,
f)
liczbę decyzji pozytywnych automatycznych wydanych na podstawie doświadczenia zawodowego, bez odbycia stażu adaptacyjnego i przystąpienia do testu umiejętności - w przypadku działalności regulowanych wymienionych w załączniku IV do dyrektywy 2005/36/WE,
g)
liczbę decyzji pozytywnych w zakresie możliwych do wyodrębnienia i samodzielnego wykonywania czynności zawodowych w ramach danego zawodu w celu przyznania częściowego dostępu do zawodu regulowanego,
h)
liczbę decyzji negatywnych ogółem,
i)
liczbę decyzji negatywnych po odbyciu stażu adaptacyjnego,
j)
liczbę decyzji negatywnych po przystąpieniu do testu umiejętności,
k)
liczbę decyzji negatywnych automatycznych wydanych na podstawie doświadczenia zawodowego, bez odbycia stażu adaptacyjnego i przystąpienia do testu umiejętności,
l)
liczbę decyzji negatywnych automatycznych wydanych na podstawie doświadczenia zawodowego, bez odbycia stażu adaptacyjnego i przystąpienia do testu umiejętności - w przypadku działalności regulowanych wymienionych w załączniku IV do dyrektywy 2005/36/WE,
m)
liczbę decyzji, od których wniesiono odwołania albo wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy,
n)
liczbę decyzji, na które wniesiono skargi do sądu administracyjnego.
§  6. 
Zakres informacji o wydanych decyzjach w sprawie uznania kwalifikacji, z wyłączeniem decyzji wydanych w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE, w ujęciu jednostkowym, obejmuje:
1)
rok, w którym została wydana decyzja;
2)
nazwę właściwego organu, który wydał decyzję;
3)
informacje dotyczące zawodu regulowanego albo działalności regulowanej, w tym:
a)
nazwę zawodu regulowanego albo działalności regulowanej w Rzeczypospolitej Polskiej,
b)
specjalność, stanowisko,
c)
nazwę zawodu regulowanego albo działalności regulowanej w oryginalnym brzmieniu wraz z tłumaczeniem na język polski,
d)
nazwę państwa wnioskodawcy albo usługodawcy,
e)
informacje:
czy zawód jest regulowany w państwie wnioskodawcy albo usługodawcy albo czy działalność jest regulowana w państwie wnioskodawcy albo usługodawcy,
czy kształcenie dotyczące zawodu regulowanego albo działalności regulowanej jest regulowane w państwie wnioskodawcy albo usługodawcy,
czy kwalifikacje zawodowe, których dotyczy decyzja, zostały uprzednio uznane w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej,
f)
informacje dotyczące kwalifikacji wnioskodawcy albo usługodawcy, w tym:
dokumenty potwierdzające posiadane formalne kwalifikacje, o których mowa w art. 5 pkt 1 ustawy,
nazwę szkoły lub uczelni, która wydała dokument potwierdzający posiadane formalne kwalifikacje, o których mowa w art. 5 pkt 1 ustawy, a w przypadku dyplomu ukończenia studiów - także o kierunku, poziomie i profilu,
nazwę ukończonego szkolenia,
posiadany tytuł;
4)
rozstrzygnięcie decyzji - pozytywna, negatywna albo o przyznaniu częściowego dostępu do zawodu regulowanego;
5)
wskazanie poziomu kwalifikacji wnioskodawcy, o którym mowa w art. 18 ustawy, albo wskazanie, że uznanie kwalifikacji nastąpiło na podstawie doświadczenia zawodowego;
6)
wskazanie, czy występują różnice, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy:
a)
w zakresie kształcenia, szkolenia lub egzaminu wymaganego do wykonywania zawodu regulowanego albo w zakresie wykonywanego zawodu oraz
b)
czy w następstwie tych różnic wnioskodawca albo usługodawca:
udokumentował doświadczenie zawodowe, które wyrównuje te różnice, albo
udokumentował potwierdzone efekty uczenia się lub potwierdzone efekty kształcenia, które wyrównują te różnice, albo
przystąpił do testu umiejętności, odbył staż adaptacyjny albo przystąpił do testu umiejętności i odbył staż adaptacyjny;
7)
w przypadku gdy od decyzji wniesiono odwołanie albo wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy - informacje o:
a)
organie, do którego wniesiono odwołanie albo wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy,
b)
treści odwołania albo wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy,
c)
rozstrzygnięciu decyzji w postępowaniu odwoławczym wraz ze streszczeniem uzasadnienia tej decyzji;
8)
w przypadku gdy na decyzję wniesiono skargę do sądu administracyjnego - informacje o:
a)
sądzie administracyjnym, do którego wniesiono skargę albo skargę kasacyjną,
b)
wnioskach i zarzutach skargi albo skargi kasacyjnej,
c)
sentencji wyroku sądu administracyjnego wraz z sygnaturą akt sprawy.
§  7. 
Zakres informacji o przyjętych oświadczeniach o zamiarze świadczenia usług transgranicznych w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE, w ujęciu liczbowym, obejmuje:
1)
rok, za który przekazuje się informacje;
2)
nazwę zawodu regulowanego zgodnie z załącznikami V i VI do dyrektywy 2005/36/WE:
a)
lekarz - kwalifikacje podstawowe,
b)
lekarz - kwalifikacje specjalistyczne w zakresie medycyny rodzinnej,
c)
lekarz - pozostałe kwalifikacje specjalistyczne,
d)
lekarz dentysta - kwalifikacje podstawowe,
e)
lekarz dentysta - kwalifikacje specjalistyczne,
f)
pielęgniarka odpowiedzialna za opiekę ogólną,
g)
położna,
h)
lekarz weterynarii,
i)
farmaceuta,
j)
architekt,
k)
architekt - uznanie na podstawie praw nabytych;
3)
nazwę państwa usługodawcy oraz w odniesieniu do każdego z wymienionych państw liczbę przyjętych oświadczeń o zamiarze świadczenia usług transgranicznych.
§  8. 
Zakres informacji o przyjętych oświadczeniach o zamiarze świadczenia usług transgranicznych, z wyłączeniem oświadczeń przyjętych w postępowaniach, w których przedłożono dokumenty wymienione w załącznikach V i VI do dyrektywy 2005/36/WE, w ujęciu liczbowym, obejmuje:
1)
rok, za który przekazuje się informacje;
2)
nazwę zawodu regulowanego albo działalności regulowanej;
3)
nazwę państwa usługodawcy oraz w odniesieniu do każdego z wymienionych państw:
a)
liczbę oświadczeń o zamiarze świadczenia usług transgranicznych, z wyłączeniem oświadczeń dotyczących zawodów regulowanych i działalności regulowanych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 34 ust. 8 ustawy,
b)
liczbę oświadczeń o zamiarze świadczenia usług transgranicznych dotyczących zawodów regulowanych i działalności regulowanych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 34 ust. 8 ustawy, a w przypadku przeprowadzenia postępowania w sprawie uznania kwalifikacji - także:
liczbę decyzji pozytywnych,
liczbę decyzji pozytywnych w zakresie możliwych do wyodrębnienia i samodzielnego wykonywania czynności zawodowych w ramach danego zawodu regulowanego w celu przyznania częściowego dostępu do zawodu regulowanego,
liczbę decyzji w sprawie odstąpienia od uznania kwalifikacji,
w przypadku zobowiązania usługodawcy do przystąpienia do testu umiejętności:
––
liczbę decyzji pozytywnych po przystąpieniu do testu umiejętności,
––
liczbę decyzji negatywnych po przystąpieniu do testu umiejętności,
liczbę oświadczeń o zamiarze świadczenia usług transgranicznych, w przypadku których bezskutecznie upłynął termin na wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji,
liczbę decyzji w sprawie uznania kwalifikacji, od których wniesiono odwołania albo wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy,
liczbę decyzji w sprawie uznania kwalifikacji, na które wniesiono skargi do sądu administracyjnego,
liczbę oświadczeń o zamiarze świadczenia usług transgranicznych, w stosunku do których toczy się postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji, z wyszczególnieniem postępowań, w których:
––
nie została wydana decyzja, o której mowa w art. 34 ust. 2 pkt 1 albo 2 ustawy,
––
usługodawca został zobowiązany do przystąpienia do testu umiejętności.
§  9. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 3
1 Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia:

1) dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych (Dz. Urz. UE L 255 z 30.09.2005, str. 22, Dz. Urz. UE L 363 z 20.12.2006, str. 141, Dz. Urz. UE L 271 z 16.10.2007, str. 18, Dz. Urz. UE L 320 z 06.12.2007, str. 3, Dz. Urz. UE L 93 z 04.04.2008, str. 28, Dz. Urz. UE L 205 z 01.08.2008, str. 10, Dz. Urz. UE L 311 z 21.11.2008, str. 1, Dz. Urz. UE L 93 z 07.04.2009, str. 11, Dz. Urz. UE L 59 z 04.03.2011, str. 4, Dz. Urz. UE L 112 z 24.04.2012, str. 21, Dz. Urz. UE L 180 z 12.07.2012, str. 9, Dz. Urz. UE L 158 z 10.06.2013, str. 368, Dz. Urz. UE L 354 z 28.12.2013, str. 132, Dz. Urz. UE L 305 z 24.10.2014, str. 115, Dz. Urz. UE L 177 z 08.07.2015, str. 60, Dz. Urz. UE L 134 z 24.05.2016, str. 135, Dz. Urz. UE L 317 z 01.12.2017, str. 119, Dz. Urz. UE L 104 z 15.04.2019, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 131 z 24.04.2020, str. 1);

2) dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/958 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie analizy proporcjonalności przed przyjęciem nowych regulacji dotyczących zawodów (Dz. Urz. UE L 173 z 09.07.2018, str. 25).

2 Zmiany wymienionej dyrektywy zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 363 z 20.12.2006, str. 141, Dz. Urz. UE L 271 z 16.10.2007, str. 18, Dz. Urz. UE L 320 z 06.12.2007, str. 3, Dz. Urz. UE L 93 z 04.04.2008, str. 28, Dz. Urz. UE L 205 z 01.08.2008, str. 10, Dz. Urz. UE L 311 z 21.11.2008, str. 1, Dz. Urz. UE L 93 z 07.04.2009, str. 11, Dz. Urz. UE L 59 z 04.03.2011, str. 4, Dz. Urz. UE L 112 z 24.04.2012, str. 21, Dz. Urz. UE L 180 z 12.07.2012, str. 9, Dz. Urz. UE L 158 z 10.06.2013, str. 368, Dz. Urz. UE L 354 z 28.12.2013, str. 132, Dz. Urz. UE L 305 z 24.10.2014, str. 115, Dz. Urz. UE L 177 z 08.07.2015, str. 60, Dz. Urz. UE L 134 z 24.05.2016, str. 135, Dz. Urz. UE L 317 z 01.12.2017, str. 119, Dz. Urz. UE L 104 z 15.04.2019, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 131 z 24.04.2020, str. 1.
3 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 12 maja 2016 r. w sprawie informacji przekazywanych koordynatorowi systemu uznawania kwalifikacji zawodowych w zawodach regulowanych i działalnościach regulowanych w Rzeczypospolitej Polskiej przez właściwe organy (Dz. U. poz. 732), które zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 19 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 78) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2021.580

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Informacje przekazywane koordynatorowi systemu uznawania kwalifikacji zawodowych w zawodach regulowanych i działalnościach regulowanych w Rzeczypospolitej Polskiej przez właściwe organy.
Data aktu: 18/03/2021
Data ogłoszenia: 30/03/2021
Data wejścia w życie: 14/04/2021